Hjelp til et riktig oppsett for å drive B&W CM8 høyttalere.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2014
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til et riktig oppsett for å drive B&W CM8 høyttalere.

Hei! Lurte på om noen kunne gi meg noen gode tips på å forbedre lyden hos meg.
    Jeg har en Onkyo NR818 receiver som jeg har koblet til med 5 stk høyttalere i surround:

Front: B&W CM8
    Center: B&W CC6 S2
    Bak: B&W CWM652

CM8 høyttalerne er de siste som jeg kjøpte, og jeg merket at når jeg kjørte musikk (På stereo lyd) og skrudde lyden "greit opp" så kom skurringen fra fronthøyttalerne.

Jeg har forhørt meg litt, og fikk høre at det er receiveren som ikke klarer å drive CM8 høyttalerne godt nok. Og videre for å løse dette kunne jeg koble en vanlig effektforserker via pre-out på receiveren for å feks kun å drive fronthøyttalerne for seg selv. Slik at receiver tar seg av de tre andre høyttalerne (center og 2 bakhøytalere) samtidig.
    Jeg spurte folkene hos HIFI klubben ang bi-amp når jeg kjøpte CM8`ene, men de sa at dette ikke ville bety noe særlig å gjøre...

Nå er jeg ikke den med størst kompetanse her, og derfor vil jeg gjerne spørre her inne om tips og råd.
    Jeg har fått lånt meg en Yamaha AX-592 som jeg ikke har koblet til det ekstisternede oppsettet ennå, da jeg først ville høre med noen av dere her.

Så spørsmålet mitt er hva dere ville gjort? Og evt hvilken forsterker bør jeg vurdere i tillegg til min Onkyo NR818 for å få mest mulig ut av oppsettet jeg har idag?
    Evt, finnes det en receiver til en grei pris som ville aleine fått det beste ut av oppsettet mitt?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men mening eg helt klart at du vil være tjent med en effektforsterker. Som F.eks Nadc275(evt en Nadc272 på brukten) Vil anbefale deg å teste. Få sikkert lånt en slik en hos Hi-Fi klubben en helg eller noe slikt for å teste
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2014
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zleepyme Vis post
    Men mening eg helt klart at du vil være tjent med en effektforsterker. Som F.eks Nadc275(evt en Nadc272 på brukten) Vil anbefale deg å teste. Få sikkert lånt en slik en hos Hi-Fi klubben en helg eller noe slikt for å teste
    Takker for svar. Så du sier at den Yamaha AX592 som jeg har fått lånt ikke klarer å få den kraften ut av CM8 som de kan reellt produsere?
    Jeg kan uansett evt prøve den først. Det var uansett ikke så gale pris på brukt NADc272

Jeg må bare spørre videre. Hvordan kobler jeg rec og forst sammen? Og med hvilken kabel? (Bilde)
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -onkyo_nr818_yamaha_ax592-jpg  

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som det er en ren integrert forsterker du har lånt deg. Det kan bli kluss om du ikke får koblet ut pre delen på den... Ser ut som du kan det på de øverste inngangene der det står main in og pre out. Hvis du tar bort pinnene, så kan du muligens bruke main in der og da vil den være som en ren effektforsterker.

MEN! anbefaler deg å sjekke manualen før du gjør dette, slik at du er sikker. Vet at noe lignenede på Nad sine vanlige integrertforsterker lar seg gjøre, men ikke sikkert dette er det samme på denne du har lånt...
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Lignende tråder

1. Hvilke receiver kan drive mine B&W høyttalere. Hjelp :P
    By Knag86 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 13
    Siste melding: 12-09-2010, 21:47
  2. Nok kraft til å drive høyttalere?
    By maxandre in forum Høyttalere
    Svar: 3
    Siste melding: 08-22-2008, 22:26
  3. Svar: 17
    Siste melding: 01-27-2008, 23:46
  4. Har du plassert dine høyttalere riktig?
    By Sound man in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 11
    Siste melding: 01-09-2007, 22:24
  5. Svar: 17
    Siste melding: 10-02-2005, 20:37

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •