Pioneer SC-LX86 - Problemer. Hva hadde dere gjort?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer SC-LX86 - Problemer. Hva hadde dere gjort?

Jeg overtok en LX86 ifjor på denne tiden. Den fungerte helt fint en stund, men så fikk jeg litt problemer med den etter hvert. Kilden som jeg bruker mest er en AC-Ryan Mini 2 som jeg bruker for å streame ifra pc'en. Etter jeg hadde sett på en film og gikk tilbake til menyen på AC-Ryan'en så var fargene på tv'en helt ugjenkjennelige. For å få det tilbake igjen så måtte jeg enten slå receiveren av og på, trykke Home på fjernkontrollen og tilbake eller bytte inngang og tilbake igjen. Dette gjaldt også andre kilder via HDMI. Dette skjedde kanskje to-tre ganger i uka ved normal bruk.

I tillegg så låste den seg når jeg slo den på. Da måtte jeg ta ut strømkabelen og tilbake igjen. Dette skjedde kanskje en gang i måneden.

Dessuten fikk jeg aldri til internett-funksjonen på den. Internet Radio kom jeg inn på i menyen, men kom aldri lenger. I tillegg skal man kunne streame direkte via receiveren, men fikk aldri dette til tross alt jeg gav den alle rettigheter på pc'en min. Den ble også tildelt IP-adresse.

I og med at dette var en garantisak så sendte jeg den inn til Elektronisk Service AS i Oslo i begynnelsen av april. Fikk den så tilbake nesten en måned etterpå. Da hadde de byttet "HDMI Main Assay." Dette var nå testet og ok. Internettfunksjonene skulle også fungere siden dette ligger på samme kortet. Jeg koblet til først fronthøyttalere og cd-spilleren min bare for å sjekke om det var lyd. Herlig. Jeg var så glad. Koblet opp resten, tok MCACC-oppsettet og skulle kose meg endelig. Konfigurerte så HDMI-kildene ved inngang 1, 2 og 3. Men så var det ingen lyd via disse. Uansett hva jeg gjorde så fikk jeg ingen lyd. Slo så av og på receiveren og da kom det lyd. Merkelig tenkte jeg. Men det funket så da var det hjemmekos med konserter og mye annet.

Kvelden etterpå var det ikke lyd via hdmi-kildene uansett hva jeg gjorde. Slo den av og på, men fortsatt ingenting. Ble så skuffet, sint og lei meg og sendte verkstedet en mail om dette. Fikk da vite at de hadde sendt en "claim" til Pioneer Europa i Belgia og at jeg ville få svar - dessuten ba de meg om å kontakte Pioneer Support i Norge. Jeg kontaktet Pioneer Support i begynnelsen av mai via et kontaktskjema, men har ennå ikke hørt noe. Etter ca ei uke ringte jeg Elektronisk Service. Vedkommende som jeg snakket med (dårlig norsk) sa at HDMI-kildene skulle ikke være på når jeg valgte den inngangen. Altså, jeg måtte først velge inngang - for så å slå på kilden. Da skulle det fungere. De skulle kontakte Pioneer Japan og at jeg ville få svar om noen dager fordi de også hadde hatt inne en LX76 med samme problemet.

Hørte ingenting på ei stund, så jeg spurte på en e-post hvordan det gikk, og jeg fikk til svar:

"Hei

Alle SC-LX86 oppfører seg på samme måte, det er kun HDMI 6 og 7 som fungerer etter ditt ønske.
    Japan er informert men ikke fått noen tilbakemelding enda."

Dette var fredag 23. mai. Jeg har koblet av receiveren min for lenge siden, for jeg gidder ikke bruke et produkt som ikke fungerer som det skal. Og idag så kommer jeg til å sende den tilbake og be de fikse dette. Er ikke det rett å forlange dette? Jeg fikk den tilbake i dårligere stand enn den var før jeg sendte den inn. Dette er utrolig...

Hva hadde dere gjort? Hva slags rettigheter har man her? Et produkt som koster 20 lapper veiledende når det blir lansert skal IKKE være sånn.
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørest ut som en sak for butikken du kjøpte den ifra. Lukter litt rart av den mailen, siden de sier at ALLE lx86 oppfører seg på samme måte. Men vi har ikke hørt noe fra Japan enda.

Er den rep sjappa den offisielle sjappa til Pioneer? Prøv å ta kontakt med butikken der denne er kjøpt.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jeg gjøre. Skal sende de samme som jeg skrev overfor til butikken. Og ja, dette er en av de to offisielle verkstedene til Pioneer i Norge.
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt noe som ikke er helt på stell med pioneer og hdmi implentasjonen deres.
    Kan nevne at på min lx85, om jeg åpner HMG for streaming av nettradio må fjernkontrollen settes til 'source' modus ellers virker ikke knappene. Helt på trynet implementasjon egentlig og jeg har nå erstattet denne funksjonen helt med en sonos connect.

Synes absolutt du er i din rett her og jeg er selv sikker på at dette blir min siste pioneer receiver.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Tortorden: Har sendt deg en pm.

@Jan (trådstarter) Virkelig et rar/dårlig svar fra den offisielle Pioneer verkstedet.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå sendt butikken en e-post så får se hva de sier om saken. Også greit å vite at det er andre som sliter med HDMI-delen på disse. Og det irriterer meg at disse produktene alltid får så vanvittig god kritikk. Se bare på den nyeste LX87 som et eksempel.

I tillegg virker det som at Pioneer selv ikke gidder å svare. Enten har de for mye å gjøre ellers så overser de klagen min.

Jeg spurte også det andre Pioneer-verkstedet i Ålesund om de hadde en god løsning på dette før jeg sendte den inn, og fikk dette til svar:

"Det første som må gjøres er å koble ifra den mediespilleren du bruker og eventuelle andre HDMI kilder. Så kobler du til en Pioneer blurayspiller (hvis du ikke ha selv, kan du sikkert låne i den butikken du har kjøpt receiveren), test over tid. Hvis feilen fremkommet med denne oppkoblingen har du en feil på receiveren, hvis ikke har du et kompabilitetsproblem med din HDMI kilde (noe som ikke er uvanlig, HDMI systemet er ikke en standard, dessverre "snakker " ikke alt utstyr sammen selv om det har en HDMI kontakt)"

Nå for tiden har jeg på lån en noen år gammel Sony STR-DA2800ES og den fungerer prikkfritt. Hvorfor kan ikke Pioneer også fungere som dette...? Helt utrolig...

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt hdmi problem er litt annerledes, men en par ganger i måneden så får jeg ikke handshake fra pc'en eller ps3'n.
    Løsning på dette er og slå av absolutt alle HDMI tilkoblede enheter, og trekke strømpluggen uten og slå den av vanlig først...
    Jeg hater kort sagt og gjøre det på den måten, men ellers må den stå uten strøm i en time omtrent før det fungerer igjen.

Et annet problem er at når jeg bruker projektoren på utgang 2 så må hdmi utgang 1 deaktiveres manuelt eller så får jeg uønsket hdmi handshake etter en time eller to, deaktiverer jeg utgang 1 så er det ikke noe problem.

Det rare er at selv når jeg koblet projektoren rett i blueray spilleren så forsvant ikke problemet...

Men forutenom dette så fungerer den jo helt og liker lyden forsåvidt, dog må innrømme jeg er ganske fristet av tilbudet på denon 4520..
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det der høres merkelig ut særlig når det samme skjer når du kobler blu-ray'en rett til projektor.

Har du tatt kontakt med Pioneer om problemet(ene) med LX85?

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som mye av det samme jeg var plaget med;
    http://avforum.no/forum/showthread.p...01#post1991701

Som andre nevner her, så synes jeg enkelte receivere får mistenkelig gode omtaler. Noe som ikke stemmer med mine erfaringer.
    Prøv å få hevet kjøpet, DVs pengene tilbake. Det skal ikke være så jævlig dårlig på et kostbart produkt.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima Vis post
    Høres ut som mye av det samme jeg var plaget med;
    http://avforum.no/forum/showthread.p...01#post1991701

Som andre nevner her, så synes jeg enkelte receivere får mistenkelig gode omtaler. Noe som ikke stemmer med mine erfaringer.
    Prøv å få hevet kjøpet, DVs pengene tilbake. Det skal ikke være så jævlig dårlig på et kostbart produkt.
    Ja, jeg husker denne saken din.

Men har jeg rett til det? Og jeg har kvittering på kjøpet, men der står ikke det navnet mitt siden jeg kjøpte den privat.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke giddet, det virker jo som Bill Clinton og Reagan skrev kundebehandlings boka til pioneer (fornekt, fornekt, fornekt).
    Og siden handshake 'hikket' bare tar noen sekunder så hadde de vel ikke gjort noe med det, og hadde receivern blitt flyttet til et verksted ville den stått uten strøm lenge nok til at alt bare hadde fungert.

Og så lenge den funker med og dra pluggen så fungerer det, nå etter jeg fikk oppo'en brukes ps3 og pcen kun til spilling uansett.
    Er en par ting jeg gjerne skulle hatt, litt flere innstillinger rundt subwoofer, OSD lx85 har ikke noen form for osd, receivern min står utenfor stua og jeg bruker en harmony, er også nysgjerrig på og ha crossover pr kanal og ikke bare en enkelt global en.

Men mest er jeg bare nysgjerrig og oppgraderings spøkelset flyter over meg og pirker meg i nakken med hva jeg har tilgode på skatten :-P
    Denon AVR-4520 CI

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Har ikke giddet, det virker jo som Bill Clinton og Reagan skrev kundebehandlings boka til pioneer (fornekt, fornekt, fornekt).
    Og siden handshake 'hikket' bare tar noen sekunder så hadde de vel ikke gjort noe med det, og hadde receivern blitt flyttet til et verksted ville den stått uten strøm lenge nok til at alt bare hadde fungert.

Og så lenge den funker med og dra pluggen så fungerer det, nå etter jeg fikk oppo'en brukes ps3 og pcen kun til spilling uansett.
    Er en par ting jeg gjerne skulle hatt, litt flere innstillinger rundt subwoofer, OSD lx85 har ikke noen form for osd, receivern min står utenfor stua og jeg bruker en harmony, er også nysgjerrig på og ha crossover pr kanal og ikke bare en enkelt global en.

Men mest er jeg bare nysgjerrig og oppgraderings spøkelset flyter over meg og pirker meg i nakken med hva jeg har tilgode på skatten :-P
    Ja, jeg ser den. Hadde jeg visst det var så mye problemer med dette så hadde ikke jeg selv giddet. Før jeg sendte den inn var det jo bare småplukk i forhold.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Mandelid Vis post
    Ja, jeg ser den. Hadde jeg visst det var så mye problemer med dette så hadde ikke jeg selv giddet. Før jeg sendte den inn var det jo bare småplukk i forhold.
    Ikke sant, er ikke det eneste tilfelle jeg har lest om her heller hvor en lx receiver blir mer ødelagt av en reparasjon enn forbedret.
    Denon AVR-4520 CI

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis reciveren er under 5 år gammel, og må inn på 2. gangs rep, så kan man vel stille krav om reklamasjon? Men det må være mot den butikken der den er kjøpt opprinnelig tror jeg. Har hatt Yamaha reciver før, og Har Denon nå, og har aldri vært borti dette problemet på disse merkene. Det burde heller ikke være et problem for en hjemmekinoreciver å funke som den skal.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Jeg er spent på hva butikken kommer til å svare meg nå. Jeg sendte de en e-post i går med hele saken.

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lx86 og har ingen problemer overhodet med den faktisk. Heldig tydeligvis...
    Hadde en lx83 før og den var det annerledes med... Brukte da Elektronisk service i oslo og var fornøyd med de, selv om det var noe nytt som ikke virket hver gang den kom tilbake. Tilslutt så hadde de byttet så godt som alt inni den og da fungerte den. Og fungerer fint den dag i dag. Hadde ett par samtaler med en som snakket dårlig norsk og ikke hadde blitt opplært i kundeservice men vi ble enige tilslutt
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rettighetene våres her til lands står det jo ikke på, er bare kinkig og sende vekk i mange dager når dette er hjernen i oppsettet, uten en receiver i systemet mitt blir hele anlegget ubrukelig :-P

Frister meg da nesten og hoppe på en denon (som kanskje passer Dali litt bedre) og heller prøve og få den reparert da, for syns nesten den begynner og tilte litt oftere.
    Denon AVR-4520 CI

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu Vis post
    Har lx86 og har ingen problemer overhodet med den faktisk. Heldig tydeligvis...
    Hadde en lx83 før og den var det annerledes med... Brukte da Elektronisk service i oslo og var fornøyd med de, selv om det var noe nytt som ikke virket hver gang den kom tilbake. Tilslutt så hadde de byttet så godt som alt inni den og da fungerte den. Og fungerer fint den dag i dag. Hadde ett par samtaler med en som snakket dårlig norsk og ikke hadde blitt opplært i kundeservice men vi ble enige tilslutt
    Virker for meg det er en del som har hatt problemer med Pioneer nå da. Dette er jo toppmodeller og skal virkelig fungere som de skal. Og jeg synes det nå er latterlig at verkstedet påstår at alle LX86'er skal fungere på samme måten. For meg så virker det som de forenkler ting og at kundene skal bare godta dette.

Active
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres merkelig ut hele opplegget.
    Har selv en onkyo txnr 1010 og har aldri opplevd noe slikt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, nå fikk jeg endelig svar ifra butikken om at de skal ta affære og bruke deres kontakter innen Pioneer. Så er jammen spent på hva utfallet kommer til å bli

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

1. Svar: 23
    Siste melding: 10-06-2010, 21:35
  2. Hva hadde dere valg for 10 000- 12 000kr
    By malmar in forum TV-apparater
    Svar: 6
    Siste melding: 01-29-2009, 23:37
  3. Hva hadde dere gjort her?
    By oddball in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 8
    Siste melding: 01-18-2007, 01:35