Nad fjernkontroll

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nad fjernkontroll

Heisan
    Nettopp kjøpt ny forforsterker (c165bee) og har i tillegg en receiver (t748). De to har nesten like fjernkontrollere, men trenger jeg begge? Merker at de går på samme frekvens, noe som har både positive og negative sider. Om jeg kan bruke bare den ene fjernkontrollen, hva må jeg gjøre for at den bare skal styre enten forforsterkeren eller receiveren og ikke begge? Men om jeg ikke kan det, kan jeg skifte frekvens på den ene, så de styrer hver sin?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Har selv Nad t757, jeg leste i bruksanvisningen til den at du kunne endre frekvensen (?) Ved å taste inn en kombinasjon på forsterkererknappene og en på fjernkontrollen. Regner med at det fungerer på et av apparatene dine også.
    Merker du forresten stor forskjell på forforsterkerene i de to apparatene dine? Har effektforsterker og lurer på å gå for samme løsning selv. Bekkager hvis dette ble en dobbelpost. Kunne ikke se om svaret ble lagret.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jeg sjekke ut!
    Og til det andre, ja egentlig. Om jeg bruker receiveren til forforsterker får jeg mye mindre og svakere lyd enn om jeg bruker en forforsterker. Nå når jeg bytta, fra en gammel nad 302, merker jeg egentlig bare at jeg har litt mindre bass, men har igjen fått bedre lyd og kan skru opp myyye mer uten forvrengninger.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk. Håper det kommer en NAD forforsterker med ht-inngang etterhvert. Da regner jeg med at jeg går for den løsningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sjekka manualene til t748 og c165, men sto ingenting om å bytte frekvens, bare at man kunne legge inn funksjonene til å for eksempel styre bd-spiller, cd-spiller, osv. Prøvde dette, men med samme resultat som til å begynne med, den skiller ikke mellom dem og styrer derfor begge samtidig..
    Men til det du sa, hva mener du? Skjønte ikke helt den.. Hva er en ht-inngang egentlig? Slik jeg ser det er det jo en integrert forsterker? Eller er jeg helt på ville veier? Er jo egentlig ny med dette da, holdt på i 3 år nå, så kan godt hende jeg tar feil

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Kan godt være jeg som blander begrepene. Skal jeg sette på en forforsterker vil jeg ha noe som kan sende surroundsignalet til effektforsterker rett gjennom uten at volumkontrollen på forforsterker styrer lyden. Ellers kan du jo finne manualen til 757, eller 758 på sidene til nad. Drt var der jeg fant opplysningene om fjernkontrollen.
    [
    QUOTE=IsakJohansen;1993484]Har sjekka manualene til t748 og c165, men sto ingenting om å bytte frekvens, bare at man kunne legge inn funksjonene til å for eksempel styre bd-spiller, cd-spiller, osv. Prøvde dette, men med samme resultat som til å begynne med, den skiller ikke mellom dem og styrer derfor begge samtidig..
    Men til det du sa, hva mener du? Skjønte ikke helt den.. Hva er en ht-inngang egentlig? Slik jeg ser det er det jo en integrert forsterker? Eller er jeg helt på ville veier? Er jo egentlig ny med dette da, holdt på i 3 år nå, så kan godt hende jeg tar feil[/QUOTE]

Lignende tråder

1. Ny fjernkontroll til CD HD PVR 102-CT?
    By chmeland in forum Produkt -og prisjakt Alt Annet
    Svar: 3
    Siste melding: 03-26-2013, 19:52
  2. PS3 fjernkontroll??
    By buzzlight in forum Konsoller og PC-gaming (hardware)
    Svar: 7
    Siste melding: 10-08-2007, 23:11
  3. LG fjernkontroll kontra CD tuner fjernkontroll
    By marsupial in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 09-12-2007, 11:07
  4. One in all fjernkontroll
    By lolsim in forum AV gadgets og portabel AV
    Svar: 2
    Siste melding: 12-12-2006, 00:28
  5. fjernkontroll?
    By klodrik in forum Generelt audio og HiFi