Receiver slår seg av hele tiden

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Arendal
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver slår seg av hele tiden

Jeg har en Yamaha RX-V667 som er et par år gammel. Den har vært brukt sammen med NAD 272 effekt og har fungert prikkfritt hele tiden. I går kveld skrudde den seg av hvert 10. minutt omtrent. Dette har aldri skjedd før, selv under hard bruk. I går og i senere tid har den kun stått på lavt volum.

I dag har jeg etter tips drevet feilsøking og har gått gjennom hele lista fra støvsuging, sjekke kabler, Ohm på høyttalere, bedre lufting (ikke særlig varm) før jeg til slutt koblet fra alle høyttalere, HDMI og phonokabler da jeg tenkte å koble til en og en helt til den skruddde seg av for å lokalisere problemet til en høyttaler eller annen komponent. Men jaggu skrur receiveren seg av etter 10 minutter uten noe som helst tilkoblet.

Noen som har noen ideer? Reparasjon? Søpla? Ny receiver?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som en reklamasjonssak dette her.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt har du 5 års reklamasjon på slike produkter. Ta den med dit du kjøpte den og få den reparert kostnadsfritt, med mindre de kan bevise at du har gjort noe feil. Tar rep mer enn en uke har du rett på låne produkt :-)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Arendal
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode råd. Ser på kvitteringen at den nærmer seg 3 år, men får satse på at de står inne for 5 års reklamasjon. Kjøpte den på nettbutikken til Lefdal så må sende den. Kan ikke se at jeg har gjort noe feil, den begynte med dette tullet midt på fredagskvelden etter å ha stått på lavt volum mange kvelder på rad.

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan levere den i butikk selv om den er kjøpt på nett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Arendal
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Passet på å oppgradere litt i hjemmekinoen siden jeg blir uten receiver en stund. Kjøpte ny Yamaha RX-A1030 på Lsound og er godt fornøyd med den så langt. Jeg fikk adressen til serviceverkstedet til Yamaha hos Lsound og de regnet med at det kunne bli en reklamasjonssak. Jan Ove hos Lsound sa at Yamaha hadde særdeles god service og stort sett fikset opp i slike ting uten problemer, så da får vi bare se.
    Da blir RX-V667 å tjenestegjøre i et annet rom, evt tilsalgs hvis jeg får den fikset

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med klokt recivervalg
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Arendal
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk igjen receiveren fra serviceverkstedet til Yamaha idag. De hadde byttet hovedkort og nå funker den helt topp igjen. Meget imponerende service fra Yamaha, fikk igjen receiveren en uke etter at jeg sendte den i posten. Dekket frakten også. Meget bra!!
    Sist endret av derrick1; 06-05-2014 kl 22:25
    Yamaha RX-A1030, Cambridge Azur 751 BD, Sony KDL-55EX500, XTZ 99.36, XTZ 99W 10.16 x2, B&W CMC, Supra cables

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er slik det skal være - etter loven skal det ikke ta stort mer enn en uke.... Bra du er fornøyd og all ære til Yamaha
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Litt off-topic dette her, men hvordan låter din nye reciever kontra din gamle hos deg?
    Skal nemlig skifte ut min reciever av samme type til en ny,og den du kjøpte er på lista.
    Og ja, skal legge ut egen post om dette. Ikke meninga å "stjele" posten

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en Yamaha 1700 dvd spiller fikset etter reklmasjon var utgått.

Ingen kroner betalt for verken frakt eller reprasjon God service av yamaha som ville ta imot og se på den

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Arendal
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JIN189 Vis post
    Hei. Litt off-topic dette her, men hvordan låter din nye reciever kontra din gamle hos deg?
    Skal nemlig skifte ut min reciever av samme type til en ny,og den du kjøpte er på lista.
    Og ja, skal legge ut egen post om dette. Ikke meninga å "stjele" posten
    Ikke natt og dag for å si det sånn, men noe bedre på de fleste parametre. Bedre lydprosessor til filmlyd merkes absolutt og kraftigere og mer fyldig lyd fra senter og surround. Den nye har jo en vesentlig kraftigere strømforsyning og veier 5 kg mer og det merkes at den har mer krefter. Jeg hadde effektforsterker på frontene før så der ble det litt "kleinere", men absolutt kraftig nok. Til musikk i 2 kanals ble det ganske bra, men ikke så flott lyd som fra en effektforsterker, kjører Bi-amp på frontene. Så er den jo klar for 4K og det er jo snart aktuelt .

Alt i alt noe bedre enn den gamle, men vet ikke om prisen for å oppgradere fra RX-V667 til RX-A1030 kan forsvares. Blir nok en effektforsterker på ønskelista mi etterhvert . Jeg vil nok påstå at den løsningen jeg hadde før med RX-v667 og brukt NAD c272 var en god pakke og til halve prisen nesten. Nå falt jo nylig prisen på RX-A1030 fra 10k til 8k og det hjalp jo litt på lommeboka
    Sist endret av derrick1; 06-06-2014 kl 15:13
    Yamaha RX-A1030, Cambridge Azur 751 BD, Sony KDL-55EX500, XTZ 99.36, XTZ 99W 10.16 x2, B&W CMC, Supra cables

Lignende tråder

1. Samsung tv'en slår seg av og på hele tiden.
    By devious in forum TV-apparater
    Svar: 6
    Siste melding: 10-16-2012, 13:29
  2. Effektforsterker på hele tiden?
    By xnn3882 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 3
    Siste melding: 07-10-2010, 14:53
  3. Min KDL-40w3000 Slår seg av og på hele tiden!
    By Kanisj in forum TV-apparater
    Svar: 26
    Siste melding: 02-03-2008, 12:00
  4. Hele tiden ut av fokus?
    By cowboy bebop in forum Digitale projektorer
    Svar: 3
    Siste melding: 02-25-2006, 19:20
  5. ZP henger hele tiden
    By tommelom in forum Generell HTPC
    Svar: 14
    Siste melding: 12-22-2004, 01:30

Stikkord for denne tråden