Forsterker til B&W CM9 (Naim vs Hegel vs NAD mm...)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2014
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til B&W CM9 (Naim vs Hegel vs NAD mm...)

Hei,
    Har bestemt meg for å investere i stereoanlegg for første gang, og begynner å innse hvilket psykisk traume denne prosessen er.
    Det blir B&W CM9 som høyttalere og lurer nå på forsterker.

-Kommer kun til å bruke Wimp/(Spotify)/FLAC som kilde.
    -Lytter på alt fra klassisk til indie til lady Gaga, men tror nok jeg er mer interessert i en ren og fyldig/varm lydprofil enn nødvendigvis øredøvende volum.
    -Jeg får ikke lånt til hjemmelytting da jeg bor i grisgrendt strøk.

Jeg ser det er en annen tråd med spørsmål om forsterker til CM9; her gis mange gode råd. Likevel presenterer jeg mitt dilemma:
    NAD C390DD:
    HiFi-klubben anbefaler som forhandler. Ser at denne har fordelen å være digital, slik at jeg slipper DAC. Har dette egentlig mye å si i fht de undernevnte alternativene? Denne har jeg lyttet på og fikk kanskje ingen "wow-opplevelse", men vanskelig å si når jeg kun sammenlignet med NAD C375BEE.

Naim Nait XS:
    Denne er vel "jokeren" i min kandidatliste. Den hylles i test av lyd og bilde nettopp sammen med CM9 (http://www.lydogbilde.no/test/naim-b). MEN: HiFi-klubben og andre kilder forteller meg at CM9 krever en strømsterk forsterker, minst 120 W. Nait XS har 60. Jeg spør importøren for Naim om dette; og får et raskt og serviceminded svar som i bunn og grunn sier at, joda, 60W er nok (Nait XS2 har 80), da det heller handler om transientrespons. Fristet til å gå for denne pga så positiv omtale, men skeptisk mtp at mange sier at det er utrolig viktig med strøm.

Hegel H200: Denne skrytes mye av i ymse fora sammen med CM-serien.

Annet:
    *NAD M3 brukt?
    *Advantage/Bladelius Thor MK2?

**I tillegg lurer jeg på dette med DAC og kilde for digital avspilling. Har sett på Bluesound via HiFi-klubben, men ser at det finnes svært mange og dyrere alternativer (eksempelvis fra Naim som jeg fikk tips om via importør). Er prisnivå på DAC og digital avspiller essensiell i fht å ikke forringe det endelige lydproduketet i et potensielt godt anlegg?**

VELDIG takknemmelig for gode råd, også i fht kompatibilitet med min ønskede setup med digitale kilder.

Intermediate SveinS sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,680
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Hegel H200 på B&W 804 diamond og synes det er en fortreffelig kombnasjon. Hegel H300 har innebygd DAC og 2x300W ! B&W elsker power så kansje det er en god løsning

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det er få av de dyrere streaming produktene som er like bra som BlueSound, eller har brukervennligheten til Sonos. Begge de to er veldig bra på brukervennlighet.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen Vis post
    Jeg tror det er få av de dyrere streaming produktene som er like bra som BlueSound, eller har brukervennligheten til Sonos. Begge de to er veldig bra på brukervennlighet.
    Enig. Bluesound støtter også enda høgere oppløst lyd etter det jeg forstår. Men begge disse er noe av det beste du får i dag.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    May 2014
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SveinS Vis post
    Jeg har Hegel H200 på B&W 804 diamond og synes det er en fortreffelig kombnasjon. Hegel H300 har innebygd DAC og 2x300W ! B&W elsker power så kansje det er en god løsning
    Takk for tipset. Skal absolutt vurdere H300. Men ser at den dessverre ligger noe over mitt prisnivå, da jeg tenkte å holde meg under 20k. Kan H200 være en kandidat? Ser den er på salg på soundgarden nå. Men da må jeg vel også investere i en DAC.. Eller klarer man seg uten selv med digital kilde?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2014
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og er det noen som har erfaringer med kombinasjonen Naim Nait xs/xs2 og B&W CM9? Evt finnes også Supernait til 13000 på bruktmarknaden..?
    Sist endret av DrHo; 05-25-2014 kl 21:45

Newcomer -Håkon sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Rotel? Er også en god match til B&W.
    RA-1570, 2x120W.

Intermediate SveinS sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,680
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer an på hva du mener med digital kilde. All digital lyd må innom en DAC for å bli hørbar. Kvaliteten på DAC er da veldig viktig. DAC finnes innbygd i de fleste digitale lydkilder, som CD, DVD, BluRay spiller, PC og telefoner. Men kvalitet varierer veldig. For eksempel hvis du bruker en "vanlig" laptop og kobler den til forsterker via hodetelefon ut vil dette låte veldig slett, dette kan meget lett fikses med en rimelig DAC med USB. Har du en dyr kvalitets CD spiller sitter det en god DAC i denne og da er behovet for ekstern DAC mye mindre.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2014
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode tips. Har nå gått for Bladelius Thor MkIII.

Lignende tråder

1. Hegel hd20 sammen med Naim Nait xs?
    By Cognomen in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 2
    Siste melding: 08-21-2011, 19:08
  2. Hegel h200 vs....Audiovector? Naim? SA? Vienna?
    By pelzi80 in forum Høyttalere
    Svar: 8
    Siste melding: 11-26-2010, 09:41
  3. Naim DAC eller Hegel HD10?
    By Kalle Klovn in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 53
    Siste melding: 04-18-2010, 22:13
  4. Ny Forsterker Fra Hegel
    By kftosberg in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 15
    Siste melding: 09-30-2008, 22:33
  5. Forsterker til XTZ 99.26: Hegel H1 Mk2 vs. Cayin 252B?
    By PianoBlack in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 2
    Siste melding: 05-28-2008, 20:14

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •