yamaha rx-v667 problem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

yamaha rx-v667 problem

Hei.
    Jeg har en yamaha rx-v667. Jeg har et problem med denne plutselig. Var iorden når jeg la meg igår og plutselig var det en skikkelig forstyrrende lyd i fronthøytalerene, uansett volum. På fronthøytalerene bruker jeg en effektforsterker fra Crown.
    Det er kun i fronthøytalerene lyden er. Lyden følger volumet på selve effektforsterkeren, og er helt likt uansett volum på reciveren.

Har prøvd litt av hvert:
    Koble høytalerene rett i reciver utenom pre-out og effektforsterker - Det ble OK.
    Koble lydsignal rett i effektforstker utenom reciver - Det ble OK.

Har det plutselig skjedd noe med pre-outen på reciveren da eller?? Har også prøvd factory reset på reciveren.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd med forskjellige kabler mellom pre-out og effekt? Tenker på at det kunne ha skjedd noe med kabel.
    Om jeg ikke husker feil, så skal pre-out på disse modellene være et motstandsnettverk koblet til høyttalerutgangene på receiveren. Det skulle vel i utgangspunktet være lite rom for feil der. Men det kan jo også ha skjedd noe med selve kontakten i pre-out, rett og slett at den har blitt slakk, eller at den har korrodert og trenger en liten rens.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei har ikke prøvd en annen kabel mellom pre-out og effekt. Det er denne jeg har http://bergensound.no/index.php?id_p...roller=product

Men jeg har jo prøvd den samme kabelen mellom effekt og DAC og da forsvant problemet.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke at det er kabelen det er noe galt med da nei, og den ser grei ut.
    Har du prøvd på nytt etter at du har flyttet kabelen lit rundt omkring?
    Hvis ikke ville jeg gjort det, og se om det kunne vært korrosjon i en eller annen kontakt.

Om du har mulighet for å prøve en annen effektforsterker så hadde det også vært en tanke.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv Vis post
    Tror ikke at det er kabelen det er noe galt med da nei, og den ser grei ut.
    Har du prøvd på nytt etter at du har flyttet kabelen lit rundt omkring?
    Hvis ikke ville jeg gjort det, og se om det kunne vært korrosjon i en eller annen kontakt.

Om du har mulighet for å prøve en annen effektforsterker så hadde det også vært en tanke.
    Prøvde igjen i dag, lyden var der fremdeles. Kunne det hjulpet å spraye noe WD40 Contact Cleaner inn i rca kontaktene på reciveren? Det ødelegger vel ingenting?
    Håper å få det iorden snart.. XLS-215 ble noe anonyme rett på reciveren
    Sist endret av Lolas; 05-09-2014 kl 22:59

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skader ikke å spraye litt, men jeg tror kanskje ikke det løser problemet ditt.
    Kan hende at du bør inn på en liten service, evt. bytte receiver.

At XLS-215 ikke ble helt i toppform direkte på receiveren kan jeg godt forstå

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg gått på en "smell" og bytta reciver med en Yamaha RX-V775. Trodde virkelig det var reciveren, men det var det tydeligvis ikke.. Noen flere forslag?

Kan nevne at lyden forandrer seg når man kobler inn og ut HDMI kabler eller skrur enheter på/av.

Har også prøvd å KUN koble til pre-out på reciver til effekt uten noen som helst andre kabler tilkoblet, lyden var der fortsatt. Da skulle man jo tro det enten er kabelen mellom reciver og effekt eller selve effektforsterkeren. Men da er det jo litt rart at lyden ikke er der om jeg kobler til en lydkilde rett i effektforsterkeren og da er lyden borte :S

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres rart ut. Du sa at lyden kom over natten, går ut fra at du ikke har flyttet på noe som helst av kabler da?

Ville kanskje prøvd noen andre kabler, evt. sette Crownen på en ujordet kurs om den du bruker er jordet.

PS: Grattis med ny receiver

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv Vis post
    Det høres rart ut. Du sa at lyden kom over natten, går ut fra at du ikke har flyttet på noe som helst av kabler da?

Ville kanskje prøvd noen andre kabler, evt. sette Crownen på en ujordet kurs om den du bruker er jordet.

PS: Grattis med ny receiver
    Ja jeg skrudde av som normalt om kvelden og når jeg skrudde på om morgen og skulle våkne til noe musikk så var durelyden der.
    Det er jording i padda som ting står i, men kontakten på veggen er "gammel" og flat, så den er det ikke jording i.

Lignende tråder

1. Effektrinn til yamaha RX-V667?
    By Stump in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 14
    Siste melding: 09-03-2011, 19:48
  2. Yamaha Rx-V667 problemer
    By Gullak in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 7
    Siste melding: 08-16-2011, 18:33
  3. Yamaha rx-v667 til kr 2 000,- elkjøp
    By Hektor in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 10