I påvente av at Pioneer'en min skal bli fikset så er jeg så heldig at jeg fikk låne en Sony STR-DA2400ES av en hyggelig nabo. Jeg koblet denne opp for to kvelder siden, men fikk prøve den skikkelig i går kveld. Og jeg må si at jeg er utrolig overrasket av lyden av denne kontra Pioneer'en. Pioneer'en har jeg på en måte aldri skikkelig fått til uansett hvor mye jeg har justert på fronthøyttalerne mine. Vinkel og avstand til bakvegg brukte jeg mye tid til, men jeg ble på en måte aldri helt fornøyd innerst i mitt hjerte. Lyden av LX86 har mye luft og er litt spiss i toppen og har heller ikke så mye bass. Men med Sony'en ble det helt noe annet. Her kommer jo bassen helt til sin rett med mye punch. Nå snakker jeg tokanals. Og Sony'en er heller ikke så lys i toppen slik at s-lydene blir for spisse, men mer rundere. Skulle ønske at Sony'en hadde litt mer luft i lydbildet.

Men jeg ble virkelig overrasket. Måtte reise meg to ganger for å sjekke ut noe. Ene gangen var for å se om sub'en spilte med siden lyset var på, men det gjorde den ikke. Og andre gangen var for å sjekke om senterhøyttaleren spilte med siden stemmen til artisten var dønn i midten. Dette har jeg aldri opplevd med Pioneer'en...

Merkelige greier...tenk og fått det beste ifra begge verdener.