Effektforsterker sammen med VSX-922 eller DA1200ES?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2014
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effektforsterker sammen med VSX-922 eller DA1200ES?

Hei hei alle sammen. Grønn som jeg er på dette må jeg bare spørre rett ut.
    Jeg tenkte å kjøpe et par Cerwin-Vega VE15f høyttalere og en Cerwin-Vega XLS-15s sub.

Så vidt jeg har forstått det, må jeg ha en effektforsterker i tillegg?
    Jeg har per dags dato en Pioneer VSX-922 reciver stående som er i bruk på mitt surroundanlegg. Har denne mulighet for å koble på en effektforsterker?

Jeg har også en gammel Sony DA1200es reciver stående som ikke er i bruk (men funker helt fint), kan denne evt brukes?

Eller er jeg så uheldig at jeg faktisk må ha det også nytt?

Jeg er som sagt litt grønn på dette, og det eneste jeg har funnet ut er at jeg må ha noe som heter Pre-out for å kunne kjøre en effektforsterker, og på vsx-922 har jeg det bak, men det står det Sub pre-out?

Håper iallefall at noen kan opplyse meg litt bedre og kanskje komme med noen gode råd?

Takker på forhånd

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer at du må ha pre-out , og som du sier så har din Pio receiver pre-out kun for sub , så det går dessverre ikke og koble effekt-trinn på den.
    Din gamle Sony har denne muligheten ser jeg på bildet her : https://www.google.no/search?q=Sony+...l%3B1024%3B573
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2014
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Det stemmer at du må ha pre-out , og som du sier så har din Pio receiver pre-out kun for sub , så det går dessverre ikke og koble effekt-trinn på den.
    Din gamle Sony har denne muligheten ser jeg på bildet her : https://www.google.no/search?q=Sony+...l%3B1024%3B573
    Då må jeg spørre et dumt spørsmål igjen. For på den sonyen så finner jeg to Pre-out, den ene står sub på og den andre står center. Så har den også då rød og hvit med front, sorround og sorround back. Regner med det då skal kobles på front?

Men er det nødvendig med effektforsterker for å drive de cerwin-vegaene? Subben til Cerwin vega er jo aktiv, så den skal jo i teorien pioneer min klare å drive uten problem?

Takker uansett for svar

EDIT: Skrev feil reciver i siste linje. Fikset no.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Neemac Vis post
    Då må jeg spørre et dumt spørsmål igjen. For på den sonyen så finner jeg to Pre-out, den ene står sub på og den andre står center. Så har den også då rød og hvit med front, sorround og sorround back. Regner med det då skal kobles på front?

Men er det nødvendig med effektforsterker for å drive de cerwin-vegaene? Subben til Cerwin vega er jo aktiv, så den skal jo i teorien pioneer min klare å drive uten problem?

Takker uansett for svar

Lyd vil du jo få uansett. Du får bare ikke utnyttet all bassen som frontene kan levere, ergo mindre kontroll og større sjangse for forvregning om man skulle spille høyt. Men som du er inne på så har du aktiv sub, og en reciver der du kan justere delefrekvensen på frontene, slik at de spiller mindre bass, og gir mer jobb til subben. Dette vil nok fungere fint, og du må bare teste om du får nok trøkk(veldig mange får det) med dette oppsettet.
    Så kan man jo alltids supplere med effekt senere.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Neemac Vis post

Takker uansett for svar

Den skal da kobles til pre-out front ja.
    Ja en aktiv sub kan du selvsagt også koble til Pioneeren
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Lignende tråder

1. effektforsterker sammen med onkyo og b&w
    By avax in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 5
    Siste melding: 12-01-2010, 03:58
  2. Hvilken effektforsterker sammen med Dali Conecpt 10
    By octane in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 11
    Siste melding: 03-18-2008, 00:31
  3. Effektforsterker sammen med HK635 og M-65
    By zarchon in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 4