Primare A32 VS MCintosh MC302 på Dali Mentor 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Active BigOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Primare A32 VS MCintosh MC302 på Dali Mentor 8

Tittelen på tråden sier vell sitt :P Sitt her med et Par Mentor 8 jeg bare må fore med noe sikkeli elektronikk, å har kommet fram til en av disse (Primare A32) eller (Mcintosh MC302)

Noen som har noen fine formeninger om hva jeg burde gå for/å hvorfor?

Så lurer jeg på om noen vet om noen elegante AV Surround prossesorer som ligger i samme klasse som disse.

Driver å skal bygge hjemmekino.

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lexicon og mark levison er vel det mest eksklusive jeg har hørt. Arcam har også noen kjekke. Men jeg må si for min del er det ikke noe wow opplevelse i forhold til yamahas flaggskip og pioneer sc-lx serien:/

Active BigOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JBT Vis post
    Lexicon og mark levison er vel det mest eksklusive jeg har hørt. Arcam har også noen kjekke. Men jeg må si for min del er det ikke noe wow opplevelse i forhold til yamahas flaggskip og pioneer sc-lx serien:/

Har allerede en Yamaha A3020 (Flaggskipet 2013) stående på 2 rotel RB1070. Men vill nokk tro at jeg vill få en mye mere heftigere lyd med Marantz AV 8800 og for eksempel Primare A32

Yamahaen kosta jo bare 15 tusen, mens Marantzen ligger på 30.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger ikke være så sofistikert og elegant på Mentor, de er ikke så kresne på elektronikken som f.eks Helicon.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Active BigOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet men kunne hvertfall tenke meg noe i 30 tusen klassen. når høyttalerne også ligger i den prisen Ifølge soundgarden så var primare og Marantz en meget god kombo

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppgradere selv fra 3020 og til CX-A 5000 , og det var en solid oppgradering her hos meg
    Forskjellen var større enn forventet - særlig på musikk !
    Kjører MC-352 som effekt .
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigOne Vis post
    vet men kunne hvertfall tenke meg noe i 30 tusen klassen. når høyttalerne også ligger i den prisen Ifølge soundgarden så var primare og Marantz en meget god kombo
    Og Soundgarden har god peil på Dali og hva som passer? Ville ikke tatt det de sier for god fisk, de vil jo selge. Men eneste måten er å prøve og teste om du liker det.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Active BigOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis Vis post
    Og Soundgarden har god peil på Dali og hva som passer? Ville ikke tatt det de sier for god fisk, de vil jo selge. Men eneste måten er å prøve og teste om du liker det.
    Har stor tru på A32 og 8801. om ikke så er det jo bare å bytte :P

Active BigOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kjøpte du din mcintosh Torolan? såg prisen på den låg rundt 29 tusen. kansje jeg også skal vurdere enn sånn istede for Primare. Syns det å betale 60 tusen for en MC 302 som er overkill for mine høytalere blir litt drøyt. har ingen planer om å oppgradere mere på veldig veldig lenge.

Tror nokk fult Dali Mentor 5.2 sett med Primare A32 og Marantz 8801 + 2 B&W DB1 subber kommer til å holde lenge for meg

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigOne Vis post
    Hvor kjøpte du din mcintosh Torolan? såg prisen på den låg rundt 29 tusen. kansje jeg også skal vurdere enn sånn istede for Primare. Syns det å betale 60 tusen for en MC 302 som er overkill for mine høytalere blir litt drøyt. har ingen planer om å oppgradere mere på veldig veldig lenge.

Tror nokk fult Dali Mentor 5.2 sett med Primare A32 og Marantz 8801 + 2 B&W DB1 subber kommer til å holde lenge for meg
    Jeg kjøpte min brukt av en bekjent - jeg brukte da et Hypex-trinn (2x400w i 4 ohm), men da jeg fikk teste MAc'en før kjøp var valget enkelt
    Ikke lenge før prøvde jeg Hypex trinnet på et sett Mentor 8 , og vi sammenlignet da mot Parasound Halo21. Og vi var begge enige om at Hypextrinnet var et hakk bedre enn Halo 21. Så jeg var fast bestemt på beholde den til frontene siden jeg hadde fått sammenlignet den med Halo A-21 , og fått bekreftet at det er en meget god forsterker !

Men når den fikk måle seg mot MC-352 kom den nok til kort gitt , og oppgraderingen var ikke til å unngå

29 k er vel en ok pris for en slik ja - skal man betale 60 k så blir det litt tyngre og svelge ja !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active BigOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Jeg kjøpte min brukt av en bekjent - jeg brukte da et Hypex-trinn (2x400w i 4 ohm), men da jeg fikk teste MAc'en før kjøp var valget enkelt
    Ikke lenge før prøvde jeg Hypex trinnet på et sett Mentor 8 , og vi sammenlignet da mot Parasound Halo21. Og vi var begge enige om at Hypextrinnet var et hakk bedre enn Halo 21. Så jeg var fast bestemt på beholde den til frontene siden jeg hadde fått sammenlignet den med Halo A-21 , og fått bekreftet at det er en meget god forsterker !

Men når den fikk måle seg mot MC-352 kom den nok til kort gitt , og oppgraderingen var ikke til å unngå

29 k er vel en ok pris for en slik ja - skal man betale 60 k så blir det litt tyngre og svelge ja !

Ja 60k blir nokk for stivt for meg jah. får meg jo 2 B&W DB1 Subber til den prisen. Nei det blir nokk enten den du har der, eller en Primare a32 ja

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom over Nad sin M serie på Finn. 25k for syvkanals forforsterker og effektforsterker. Ikke kommet til Hi-Fi klubben enda ser jeg, men dette er spennende utstyr, og passer godt til M8 samtidig som det er en bra surroundløsning.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Lignende tråder

1. Dali Mentor LCR
    By Monitor in forum Høyttalere
    Svar: 3
    Siste melding: 11-05-2013, 19:28
  2. Dali Mentor LCR eller Mentor 1?
    By Jimbeam in forum Høyttalere
    Svar: 6
    Siste melding: 09-02-2012, 21:55
  3. Svar: 29
    Siste melding: 02-18-2010, 14:28
  4. Mcintosh,hegel,primare..hva skal man velge ?
    By Barliman in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 47
    Siste melding: 12-31-2009, 16:14
  5. Dali Ikon 8 med Dali Mentor Vokal
    By MaW in forum Høyttalere
    Svar: 39
    Siste melding: 01-11-2009, 03:57

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg