Emotiva XMC-1 prepro snart på trappene

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Emotiva XMC-1 prepro snart på trappene

Jeg ser her http://shop.emotiva.com/collections/...products/xmc-1 at Emotiva snart lanserer en ny prepro. Blir spennende å se hvordan denne måler seg mot Yamaha CX-A5000. XMC-1 har en utsalgspris på 2000$ USD, så da burde den være konkurransedyktig på pris med Yamahaen. Bare så synd det ikke finnes norske distributører av Emotiva.
    -xmc1_gen2_front-1200_1024x1024-jpg

-xmc1_gen2_rear-1200_1024x1024-jpg
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir interessant om de endelig får den ut døra snart, de har jo hatt den på nettsiden merket 'coming soon' i snart to år nå.

Om de så slipper den så hadde jeg også ventet litt med og handle, helst ut mot thanksgiving eller til jul.
    Ikke for at jeg tviler på selve produktet men Emotiva pleier og ha noen merkbare gode tilbydd priser enkelte og for oss som og må legge på moms blir det bare bedre :-)
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ok. Jeg kjenner ikke historien her. Jeg fant den fordi jeg var på jakt etter å se på Xpa-3 eller -5 (som jeg ser du har).
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Emotiva har sluttet (ihvertfall gått ut og sagt det) med de vanlige salgene lenger. Det har visst vært litt mye surmuling fra kunder som har kjøpt retet før salg eller rett etter.
    XMC-1 kommer kanskje i løpet av året
    Det er ikke noe problem å bestille fra Emotiva med tanke på support. De sender som regel hele PCB, og det er ikke vanskelig å bytte det selv hvis en er litt teknisk av seg. De har og fått ett serviceverksted i Nederland, ikke at det blir så mye billigere for oss å sende dit egentlig...

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå som denne omsider har kommet i salg, er det noen her til lands som har fått den og/eller lest noen "nøytrale" tilbakemeldinger/anmeldelser av den?

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende, er på utkikk etter pre og effektamper til kinoen min. Den gamle pioneeren min klarer ikke å spille opp til dans, kun til privatkonsert... Den klipper når jeg vil skru opp volumet. Et eller annet skjer i vertfall og jeg får digitalstøy/hakking i lyden. Skal dog legges til at volumet er relativt høyt, og det skjer på filmer når det er mye som skjer samtidig. Rommet er nesten 40m2 og det er relativt godt dempet.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg kjøpt umc-1 fra Emotiva, så var det mange som ventet på en xmc-1. Mange hadde jo ventet i et par år allerede, men jeg slo til siden man fikk et rabatt-kort på 40% på neste prosessorkjøp..

Men selv med et rabattkort vil xmc-1 koste det samme som en top reciever på tilbud!?

Sliter med å finne ut hva som skiller en prosessor eller en reciever brukt som pre? Kanske ingenting for en normal forbruker?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ser temmelig minimalistisk ut bak og det synes jeg er genial. Alt for mange av dagen receivere og prosessorer har hauger av alskens inn- og utganger de aller fleste aldri kommer til å bruke. Bedre med bare dagen innganger enn innganger fra 80-tallet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men tror du den er bedre enn en receiver i samme prisklasse? Greit at man kan ta ut forsterker-delen, men er det ellers noe som skal gjøre en prosessor bedre?

Lignende tråder

1. For mye signal fra prepro mot Cary V12R+Klipsch La Scala
    By Midas in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 2
    Siste melding: 02-24-2014, 01:27
  2. Til dere som har Emotiva, har hatt Emotiva..
    By Retep in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 16
    Siste melding: 04-25-2011, 14:03
  3. Svar: 3
    Siste melding: 04-24-2010, 10:22
  4. Oppdatert versjon av NAD M15 på trappene?
    By hjalmarjalla in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 5
    Siste melding: 08-21-2008, 01:05
  5. XTZ 99 W12 snart i hus (edit: er nå i hus)
    By wideload in forum Høyttalere
    Svar: 37
    Siste melding: 11-15-2006, 14:53

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •