Noen som har prøvd 2 subber på yamaha rx v767?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har prøvd 2 subber på yamaha rx v767?

Lurer på å kjøpe en sub nr 2 å koble til min rx v767. Men lurte på om noen visste hvordan dette vil fungere. Når jeg kjører auto oppsett vil den sette det opp som 2 separate subber eller vil begge bli stillt likt? Tanken var å kjøpe en aen type sub enn den jeg har fra før.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du kobler subben til LFE ( sub out ) så er det en mono kanal. DVS at uansett så mange subber du kobler til så vil alle få det samme signalet. Men for hver dobling av membranareal så vil du få (teoretisk) +6db headroom.

Om du setter fasen og volum på subbene riktig slik at begge høres like ut i styrke (db) og at den ene ikke utfaser den andre. Så er det bare å plugge begge subbene til LFE (Sub out) med et Y-ledd. Om du har en som jobber mye dypere an den andre, så vil den fortsatt spille dypere. Om det er det du tenkte på. Men om den ene subben spiller kraftigere en den andre, så vil alikevel den veikeste bestemme volumet totalt. DU får +6db gratis om du klarer å sette de opp skikkelig. Men du kan risikere at du får mindre bass om du setter de opp feil. Det er mye lettere, synes jeg, å justere 2 like subber, enn to ulike. Men får man det til så er det ingen ting i veien for å gjøre det.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkeren har tilkoblingene sub 1 og sub 2. Så det blir jo koblet med to separate sub kabler. Derfor jeg lurte på om noen vett om det vises som sub 1 og 2 i oppsettet eller om det bare vises som en sub.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Receiveren din sender det samme signalet til begge , men du slipper y-ledd .
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Lignende tråder

1. Yamaha RX-V767 during i sub
    By Pip in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 2
    Siste melding: 02-13-2011, 19:36
  2. n Yamaha mx-1000 noen som har prøvd den?
    By krizz95 in forum Høyttalere
    Svar: 0
    Siste melding: 05-23-2010, 22:18
  3. Noen som har prøvd Yamaha CW118V?
    By Ruzle in forum Høyttalere
    Siste melding: 12-21-2006, 22:18
  4. Yamaha`s "Dialogue lift" funksjon. Noen som har prøvd?
    By Marantz in forum Receivere/forsterkere
    Siste melding: 02-11-2006, 15:57
  5. Yamaha dsp-e800 har noen prøvd denne?
    By Shyfer in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 3
    Siste melding: 08-08-2003, 00:38

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •