Forsterkervalg til Klipsch RF-63

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterkervalg til Klipsch RF-63

Noen der ute med tips til hvilken forsterker som kler Klipsch RF-63 best ?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal dette være rent stereo opsett?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, rent stereo.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv rf-63 og prøvd litt forskjellig forsterkeri tidligere, både Marantz reciver (billigsak) men også Parasound 7100 sammen med 2125 og også hca 800, nå sist hadde jeg en Vincent sv236.

Parasound med 2125 spilte masse detaljer men manglet bunn, med å bytte til hca 800 fikk jeg bra bunn men manglet endel nyanser og detaljer på topp. Vincenten var i så måte en fin mellomting, nokså detaljert og helt grei bunn.

Men her for ett par dager siden kom Primare inn døren, har kjøpt meg en SPA21. Må bare si at dette ble jeg utrolig fornøyd med, her hører jeg instrumenteringen på en helt annen måte, kan skille hvert enkelt instrument fra hverandre nesten uansett hvor mye som er i gang samtidig (typisk Dimmu Borgir med all symfony, skrikende vokal, heftige riff samt sologitar som går amok osv) Her plukker du ut hva du vil høre på, skiller utrolig godt istedenfor at alt blir "ei suppe med lydinferno"

Bunnen ble jo helt formidabel, hører bassgangen på ett helt annet nivå nå. Kan følge bassgitaren under hele låta å skikkelig trykk i bunn men samtidig mer rafinert og fin bass. Kjører sub i tillegg til frontene og der den noen ganger har hatt antydning til litt unøyaktig buldring er den nå 100% med uten noen form for unøyaktig lyd. mellomtonen er stort sett aldri noe problem med 63 uansett elektronikk men har allerede 2 kompisser som har kommentert "fan for en mellomtone du har"

Så mitt tips må jo da bli Primare, ihvertfall ble jeg superfornøyd med den. Der Vincenten var ett kompromiss med ganske bra bunn og ganske detaljert topp så ble primaren ja takk begge deler. 2 hakk mer detaljert topp og 3 hakk bedre bunn.

Men nå vet jo ikke jeg om alle primare spiller likt, men vil jo tro du ikke kan få SÅ forskjellig lyd om du går for en annen primare enn den SPA 21 jeg har?

Lignende tråder

1. Forsterkervalg.
    By bammers in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 02-12-2012, 21:16
  2. Forsterkervalg
    By PowerZone in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 5
    Siste melding: 12-16-2010, 13:35
  3. Forsterkervalg?
    By arnemartin800 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 7