På utkikk etter surround-reciever med pre-out

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

På utkikk etter surround-reciever med pre-out

Hei!
    Er det noen på dette forumet som vet om surround-recievere med pre-out til høyttalerene?

Har et høyttalersystem, men som "elektronikkmann" vil jeg helst stå for forsterkerbiten selv, og har derfor mine egne forsterkermoduler til satelitt og sub.
    (LM3886 hvis noen er inn i det )

forsterkeren trenger ikke være mer enn 5.1, og helst ikke over 3000kr (hvis det lar seg gjøre)
    takk på forhånd!

Newcomer vidareje sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Rasta
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var i samme situasjon for et par år siden og da var det bare de litt dyre receiverene som hadde pre out. Jeg endte med en brukt Denon AVR2310. Jeg er veldig fornøyd, men jeg bruker den bare til TV og film. Til musikk er det digitalt fra SqueezeBox Touch helt frem til høyttalerene.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For nykjøp blir det nok vanskelig, men på brukten fullt mulig.

Om man skal ha ny receiver nå med pre ut bør man nok ha budsjett på 5-6000 desverre.
    F.eks http://www.hifiklubben.no/Products/n...eceiver-62901/
    http://www.hifiklubben.no/Products/d...eceiver-60073/
    http://www.lsound.no/hjemmekino/fors...830-black.html

Beste er da og myse rundt på de diverse brukt marked og google specs på de du finner.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan jo prøve å utdype litt mer, så kanskje det finnes andre gode recievere som kan benyttes.
    Høyttalerene jeg bruker er et selvsnekret SEAS Mimir kit , og krever ikke spesielt mye kraft til å drives. Selv hadde jeg planlagt én 70W forsterkerkrets til hver av kassene, og det skal være mer enn nok.

Subben jeg bruker er en SEAS L26ROY, en sprek og aktiv rakker i selvsnekret kasse. Til denne har jeg kjøpt inn en 180W brokoblet forsterkermodul (+-36v på 5A!), som kan flytte fjell.

Det aller viktigste for meg er at subben får egen forsterker, og det støtter jo så og si alle recievere. De to andre er det ikke SÅÅ farlig med, I og med at de ikke er spesielt store. Det viktigste er at jeg får klokkeklar lyd ut fra forsterkeren!

Jeg kunne også tenkt meg internettplugg i recieveren og har sett på PIONEER VSX-923, som det er halv pris på. Det står også på Pioneers sider at den har støtte for bi-amping til fronthøyttalerene. I tillegg er det også kjekt med støtte for Airplay og spotify! Noen som har tanker om denne?

Men når det kommer til Subwoofer pre-out pluggen; går det ann å justere volum og lowpass-filterering på forsterkeren gjennom insillingene, eller må jeg (skal jeg) bygge mitt eget filter til forsterkeren?
    Og hvor blir det å kun bruke stereo og sub på en slik forsterker? Finnes det en egen "stereo mode (+sub)" for surround recievere?
    Sist endret av hansibull; 03-30-2014 kl 16:51

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring er at surround receivere med preout ikke har så god kvalitet på preout utgangene. Bedre å like godt investere i en skikkelig prosessor i stedet da siden det later til at du ikke tenker å benytte innebygget forsterker i en receiver uansett.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hansibull: Jeg har en brukt Yamaha RX-V757 i Titan (sølv) som jeg lenge har vurdert å selge. Dersom du ikke skal ha HDMI, eller trenger romkorrigering/EQ, så vil denne kanskje være ypperlig for ditt bruk og budsjett. Denne har pre-out og kan dermed brukes som en forforsterker. Jeg er iallefall storfornøyd med sounden i Yamaha sine receivere!

http://www.hifidatabase.com/static/g...0-RX-V757b.jpg
    http://hardwarelabor.blog.volksfreun...1139922561.jpg

På denne receiveren kan man sette kanalene til large eller small. Setter man de small, blir det satt inn inn et høypassfilter med stillbar frekvens, og lavpassdelen av kanalen sendes til subutgangen. Relativt nivå og tidsforsinkelse stilles individuelt per kanal.

Send meg en PM dersom du er interessert. Hvor i Norge holder du til?
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Newcomer Frengen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det ligger ut noen Denon AVR3808 til under 3000,- på finn.no. Disse er jo råe og har det meste.

Lignende tråder

1. På utkikk etter billig surround "deler"!
    By maximilan12 in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 0
    Siste melding: 06-26-2012, 21:45
  2. På utkikk etter sub til min hjemmekino
    By PetterTho in forum Høyttalere
    Svar: 19
    Siste melding: 03-12-2011, 19:25
  3. På utkikk etter lerret
    By dfarno in forum Lerret
    Svar: 9
    Siste melding: 01-05-2008, 18:38
  4. på utkikk etter ny TV(anbefallinger?)
    By leslola in forum TV-apparater
    Svar: 14
    Siste melding: 05-31-2006, 21:37
  5. På utkikk etter prosjektor opp til 10k
    By Wraith in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 1
    Siste melding: 10-26-2005, 14:15

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg