Dali Zensor 7. Hvilken Forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2014
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Zensor 7. Hvilken Forsterker?

Hei.
    Jeg er ny i Hifi universet og har noen spørsmål.
    Jeg har et par dali zensor 7 og en cambridge audio A-500 forsterker. Dette spiller meget klart og fint. Mye bedre en de to andre forsterkerene jeg har testet på høytalerene(pioneer og denon) Men det er litt lite trøkk. Mangler bass. Og etter at volumhjulet nermer seg halveis oppover blir det ikke så mye mer lyd, volum og trøkk en det er på lavt volum. Ser på finn at det står en Thule Spirit ia/100 til salgs. Kan dette være en bedre forsterker til disse høytalerne?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du begynner i feil ende. Hvor stort er rommet? og hvilken plassering har du?

Tegn gjerne en skisse i paint med mål og plassering. Er nok plasseringen som er synderen her, ikke ampen.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med The Cheeseman her Er nok plassering i forhold til lyttepososjon. Ellers så funker jo også NAD bra på Dali av ærfaring
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2014
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve litt etter hvert. Skal sies at jeg ikke har satt opp anlegget i det rommet det skal brukes. Det er en kjellerstue som er ganske lav under taket. Så det kan bli ganske stor forskjell der.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Du kan vurdere Yamaha og som skal være en fin match til Zensor. Men rommet har og mye å si. Har hos meg gått litt amok med demping, men det gjorde susen her. Fikk tilbake bass som var merkbar nå. Jeg fikk dempa en vegg til boden min, og hengte opp ett saueskinn av alle ting på ene veggen mellom front venstre og bak venstre. Da ble rommet mere dødt, og lydbildet ble helt forandra. Så prøv plassering og evn tiltak som demping på vegg og tak. Koster deg i verste fall bare en snau tusenlapp å gjøre det. Og prøv for all del om spikes eller gummiføtter fungerer bedre enn ingenting..
    Å gjøre tiltak i rommet ditt er det som er mest kostnadseffektivt, etter det blir lyd bare gøyere

Lignende tråder

1. Forsterker til Dali Zensor 1
    By craven in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 6
    Siste melding: 11-25-2012, 16:50
  2. Svar: 34
    Siste melding: 07-29-2012, 21:35
  3. Svar: 23
    Siste melding: 03-09-2012, 22:06
  4. Svar: 20
    Siste melding: 02-25-2012, 07:54
  5. Svar: 1