Hegel HD25 til Hjemmekinoen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active BigOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hegel HD25 til Hjemmekinoen

Hei jeg driver å bygger meg et hjemmekino oppsett som skal være rått til både film/musikk.

Det jeg lurer på er om jeg vill få bedre lyd kvalitet med en Hegel HD25 som lydkort i PC - Surround recivern?
    eller vill surround recivern farge lydbilde hegelen sender ut?

Oppsette er sånn: PC - Yamaha A3020 Reciver - Rotel RB1070 Effekt - Dali Mentor 8.

Mitt planlagte oppsett: PC/DAC-Yamaha-Rotel-Dali

Også lurer jeg på hvordan formeningene er på marantz av8801 surroundprosessor med Mentor 8.
    Bytter ut effekten med noe fra NAD.

Så drømme systemet blir slik. PC/Dac - Marantz - NAD - Dali
    Sist endret av BigOne; 03-20-2014 kl 20:34

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hegel hd25 vil ikke farge lyden spesielt, men derimot resten av utstyret din vil farge lyden en del iforhold til hva hd25 kan levere som er mer beregnet for ett skikkelig hi-end anlegg, med utstyret ditt vil feks hd20 holde godt. Skal du bytte til Nad kan du sikker klarer deg godt med enda rimligere dac med greit resultat.

Active BigOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buggs Vis post
    Hegel hd25 vil ikke farge lyden spesielt, men derimot resten av utstyret din vil farge lyden en del iforhold til hva hd25 kan levere som er mer beregnet for ett skikkelig hi-end anlegg, med utstyret ditt vil feks hd20 holde godt. Skal du bytte til Nad kan du sikker klarer deg godt med enda rimligere dac med greit resultat.
    Okey, men vill jeg få noe upgrade i lyden av å ha en Hegel HD25? å eventuelt bytte ut yamahaen (surround recivern) med en Martantz til 27 tusen senere, for så å bytte ut Rotel effekt trinna med eventuelt NAD i high end klassen?

Planen var jo å få 5.1 surround med Dali Mentor serien av High End utstyr. men vet liksom ikke helt om jeg trenger en dac om jeg kjøper en Marantz av prossesor uten forsterker del.

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke sikkert forskjellen på hd25 blir særlig hørbar på ditt utstyr, forskjellen på hd20 og hd25 er ikke stor selv ikke på mitt meget dyre oppsett, så skal du ha bedre lyd så må du bytte ut reciveren din med feks Marantz du har sett på, du kan også hente noe på å sette på bedre effekttrinn feks Parasound halo a21 eller Pimare a32 event veit ikke helt om jeg vil kalle Nad high end men det funker bra til Mentorene dine. Hvis det skal være vits med noe bedre elektronikk enn dette så bør du bytte høyttalerene også, men mange oppgraderer seg ihjel å får tilslutt lyd man finner både kjedelig og uengasjerene . Mentorene dine bør ha utstyr som farger litt for å spille behagelig.

Active BigOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buggs Vis post
    er ikke sikkert forskjellen på hd25 blir særlig hørbar på ditt utstyr, forskjellen på hd20 og hd25 er ikke stor selv ikke på mitt meget dyre oppsett, så skal du ha bedre lyd så må du bytte ut reciveren din med feks Marantz du har sett på, du kan også hente noe på å sette på bedre effekttrinn feks Parasound halo a21 eller Pimare a32 event veit ikke helt om jeg vil kalle Nad high end men det funker bra til Mentorene dine. Hvis det skal være vits med noe bedre elektronikk enn dette så bør du bytte høyttalerene også, men mange oppgraderer seg ihjel å får tilslutt lyd man finner både kjedelig og uengasjerene . Mentorene dine bør ha utstyr som farger litt for å spille behagelig.
    Okey Men ifølge lyd og bilde så vill jo hegelen løfte lyden i anlegget ganske mye om man streamer musikk i fra PC siden d vill bli det første ledde. å om jeg har forstått dette riktig, så vill jo hegelen bli på en måte lydkorte i PC med asynkron usb, ihvertfall sånn det funker med min Asus xonar essence one dac på hoved pcn min til gaming. å med tanken på at en Dac til 15 tusen vill jo mest sannsynlig være bedre enn den innebygde DACen i Yamahaen på grunn av at Yamahaen kostest 15 tusen, men du betaler jo for mye mere enn bare Dacen, eks: forsterker del, radio å alt det der. ting som jeg ikke bruker siden jeg har effekt trinn. Så da vill jeg heller legge penger der det gjelder, utsende på elektronikken har ikke mye å si.

Har du noen råe Kombo tips til Mentor? noe som maxer høytalerene fult ut å funker til både musikk og film?

etter sånn som jeg har forstått det så skal forsterkere med litt mørk å dynamisk lyd være veldig ok.
    Sist endret av BigOne; 03-20-2014 kl 22:54

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen tvil att hd25 er bedre enn dacen i yamahen. både Parsounden og Primaren driver de så det holder ellers Bel cantos store utg, Electrocompaniet aw250/aw180, samt Mcintosh feks mc302, pluss mange flere.

Active BigOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    60 tusen jah :S dæven dyrt... for mc302.. vill si at det ligger 30 tusen i hver forsterker del da. så om jeg skulle hatt 2 mono blokker så måtte jeg ut med 30 tusen for hver mono blokk. jaja, shit la gå. nå gjenstår d bare å finne ut om mcintosh er bra ilag med Mentor og Marantz.

Men takk for svar

Lignende tråder

1. Har Optoma HD20 - Kjøpe HD25?
    By Tussi18 in forum Digitale projektorer
    Svar: 7
    Siste melding: 07-19-2013, 12:27
  2. Hegel cdp2a som drivverk og Hegel HD10?
    By Watcher in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 2
    Siste melding: 02-07-2013, 19:55
  3. Nyhet ! Hegel HD25 Dac.
    By Purolatino in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 3
    Siste melding: 12-03-2012, 16:19
  4. Svar: 29
    Siste melding: 10-23-2012, 22:25
  5. Forskjell: Hegel CDP4 og Hegel CDP4A
    By ShellMotul in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 1