Lyd og bilde er ikke synkronisert - men varierende! Hva gjør jeg...?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd og bilde er ikke synkronisert - men varierende! Hva gjør jeg...?

Jeg har en Denon 3312 AV-reciever, Samsung F8005 55'' TV, KabelTV fra Altibox (Motorola-Box) samt Denon BD-spiller.
    Alle signalkilder er koplet med 1.4 kompatibel HDMI kabler til Denon recieveren og derfra vha ARC-utgangen til F8005-TV'et.

Alt fungerer fint - men vi opplever at lyd og bilde ikke er synkronisert. Dette er vel ikke helt ukjent fenomen, men utfordringen er at dette varierer veldig. Noen ganger er alt perfekt, andre ganger er det kanskje 1-2 sekunder forsinkelse av bildet. Forsinkelsen forekommer på alle signalkilder, men tilsynelatende er det f.eks. mer uttalt når vi ser dansk TV i SD enn NRK i HD. Det virker som at TV'et ikke rekker å prosessere bildet fort nok.

Vi har prøvd både med og uten Auto Lip Sync aktivert på receiveren men tilsynelatende ingen forskjell.

Spørsmålet er da: HVORDAN FÅR VI FJERNET DENNE FORSKJELLEN? Kan vi endre noen innstillinger på TV'et som gjør at prosseseringsjobben blir mindre krevende, og slik at TV'et rekker å "bli ferdig"...?

Håper veldig på svar - dette er IRRITERENDE!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altibox bruker forskjellig synk på kanalene, hos meg ble det best/greit nok med HDMI fra Altibox til tv og digital eller optisk kabel fra Altibox til forsterker. Jeg har ikke testet med ARC da min forsterker ikke har denne funksjon.

Inge

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo prøve en annen utgang/inngang enn ARC----ARC er jo hvis du har signaler direkte inn på TV, og vil formidle de med HDMI kabelen inn i receiveren istedet for å måtte bruke en egen optisk for lyden...f. eks. kanskje det vil funke....min erfaring med Altibox er hos en venn som har lyden rett inn i TV...der funker de fleste kanaler bra...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Lignende tråder

1. TV- og høyttalerlyd ikke synkronisert
    By smurfine in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 2
    Siste melding: 08-13-2012, 07:18
  2. Hva gjør man når man ikke vil ha 5.1 lenger?
    By kjetso in forum Høyttalere
    Svar: 17
    Siste melding: 02-24-2012, 17:20
  3. oddi gjør noe han ikke kan: bygge sub
    By oddster in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 2
    Siste melding: 07-19-2011, 16:09
  4. ikke synkronisert lyd
    By henning28 in forum TV-apparater
    Svar: 6
    Siste melding: 04-11-2006, 14:57
  5. Varierende synk mellom lyd og bilde
    By Robert Leithe in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 0
    Siste melding: 05-25-2005, 11:07

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg