Trenger råd om 2 stk sorround recievere - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2014
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tusen takk for tips og linker Jeg skal prøve først med det jeg har først (synd å stue det bort i kottet når det er i såpass ok stand) Jeg har jo disse kraftige høytalerne fra et tidligere stereoanlegg som blir stående fremme. Så prøver jeg disse tilhørende det kraftigste anlegget bak og midre samt øvre fremme

Da mangler jeg egentlig bare en sub (hvis høytalerne funker)

Hvor stor sub må jeg ha for å få en god rumling? Når jeg søker på prisjakt.no feks så kommer det opp bla en 8" som koster slikk og ingen ting men som folk skryter av. Er slike greier ok, eller bør jeg satse på noe bøsere?

Skal sette opp hele greiene etterpå så da finner jeg ut om høytalerne er ok, eller om jeg må ut på leting etter det og. Håper ikke det, for som sakt så er det synd å stue bort noe som faktisk er ganske bra, og ikke lå det i budgettet å handle inn så mye komponenter pr.i dag heller

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp XTZ eller SVS - det er suber som gir bra for pengene.
    XTZ for du hos surround.no , og SVS hos Lsound.

Og 8 tommer er for lite , du bør minst ha 10 , men aller helst 12 tommer.
    Det er jo rett som det slike å få kjøpt brukt også hvis du er litt tålmodig.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2014
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipsene

Må finne meg en sub etterhvert ja. Instillingene her er ikke av de enkleste, og jeg har ikke fått det oppsettet jeg så for meg. Vurderte Samsung-høytalerne, men det viste seg at det var kobling mellom øvre og nedre del på dem så da ville jeg vel mistet en del lyd på de to jeg tenkte på å knekke og henge på veggen. Så jeg fortsatte å bruke LG-delene....senter og bakre. Fremme har jeg nå Jamo 100 wattere. Er ikke fornøyd med lyden. Savner rumlinga jeg er vant med, og føler det er for mye lyd i fremre i forhold til sorrounden. Men det er helt sikkert noen justeringer og sånn jeg kan gjøre. Tykk installasjonsbok og jeg har bare akkurat fått alt på plass

Men alt tilkoblet funker nå i allefall, og det er nå ennå noe

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra at det funker Men jeg regner med at du vil få en AHA opplevelse når du evt bytter ut høyttalerne og får deg en oppegående subwoofer
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2014
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det gjør jeg garantert Begge sorround-anleggene mine har sparket rimelig greit fra seg...så føler meg litt snytt nå ja

Kompisen min sa til meg at "ikke pes med den subben, med hundrewatterne fremme så blir det garantert bra nok...jeg bruker knapt subben min jeg" Tydelig jeg er myyye mer kresen enn ham i lydveien, fatter ikke at det går ann å se tv uten subrumling jeg :P

Nei, skal en ha lyd, så må det være LYD....så vil være på utkikk etter nye høytalere og sub fremover

Men utrolig kjekt med slik reciever i allefall, jaggu ble det orden og rede på kabler og maskiner...en sann fryd :0) Og endelig er Bluerayen med i gamet også, ....den har jo bare stått og samlet støv siden den kom inn i huset i mangel på tilkoblingsmuligheter "ler"

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Lignende tråder

1. Trenger en sorround reciever til mine Dali concept 10 høytalere
    By Xanitra in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 5
    Siste melding: 02-09-2011, 12:40
  2. Sorround til ca 10.000,-
    By MrConn in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 8
    Siste melding: 04-18-2009, 08:50
  3. Trenger hjelp fra noen med peilng på recievere (Denon AVR-1908)
    By liland in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 2
    Siste melding: 07-05-2008, 01:36
  4. Trenger hjelp til å sammenlikne noen recievere!!
    By thomaa in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 27
    Siste melding: 12-31-2007, 17:24
  5. Stereo og Sorround?
    By supreme in forum Høyttalere
    Svar: 13
    Siste melding: 12-13-2004, 19:40

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg