Forsterker til Klipsch RF-62 mk1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2014
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til Klipsch RF-62 mk1

Hei!

Jeg er ny på forumet og tenkte å forhøre meg om deres meninger før jeg går til innkjøp av ny forsterker. Jeg har alltid satt pris på et skikkelig stereoanlegg men har ikke begynt å investere i det selv noe nevneverdig før det siste 1-2åra, så er veldig fersk.

Siden jeg er student har jeg forsøkt å oppgradere fra det gamle stereo utstyret jeg arvet "on the cheap". Så det jeg har nå er følgende:

S.M.S.L SA-98 forsterker
    S.M.S.L SD-1955+ dac (som jeg har byttet op-amps i til OPA2604AP)
    Klipsch RF-62 mk1 høyttalere (kjøpte de på 57% avslag på komplett for rundt 1 månede siden)

Når jeg fikk klipsch høyttalerene i hus var det en utrolig oppgradering fra hva jeg hadde, det låter veldig bra rundt 85-90db(ifølge telefonen), men øker jeg volumet etter det så begynner forsterkeren å forvrenge, så skjønte fort at forsterkeren min er for dårlig. Så derfor tenkte jeg å oppgradere på den fronten så fort jeg har mulighet økonomisk, har sett litt rundt på f.eks. NAD c375bee og c356beee. Men så begynte jeg å se litt effektforsterker i stedet for integrerte forsterkere, så et spørsmål jeg har, siden dacen min ikke har noe analog volumkontroll, kunne jeg f.eks. satt en volumkontroll som denne mellom dacen og en effektforsterker, i stedet for å ha egen forforsterker? Siden jeg ikke har noe behov for analoge inputs, og til hodetelefoner har jeg en egen objective2 amp, eller må jeg ha en forforsterker med pre-out?