Impulskjøpt forsterker - hva kan jeg forvente av Onkyo A-9070?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active ..bjørnar.. sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Impulskjøpt forsterker - hva kan jeg forvente av Onkyo A-9070?

Tilfeldighetene skulle ha det til at jeg fikk en ny Onkyo A-9070 til en god pris i kveld. Avgjørelsen ble tatt impulsivt på bakgrunn av en lyttetest jeg en gang gjorde med en Onkyo A-9000R og et par påkostede B&W stativhøyttalere, husker ikke engang hvilke..

Med dette bunnsolide grunnlaget for handel lurer jeg nå på hva jeg egentlig kan forvente av denne forsterkeren. "Papirspesifikasjonene" er liksom ikke mye å hoppe i taket for med 2x75W i 8 Ohm. I prisklassen driver jo de andre og lunker rundt i 120-150 seriøse watt. Men de samme A/B-forsterkerne i klassen ligger jo også på ca 15 kg i matchvekt mens dette beistet veier inn på gode 18+ kg. Og jeg regner jo ikke med de har fyllt kabinettet med bly.

"Hva" har jeg kjøpt? Er dette en stativhøyttalerforsterker? Kan jeg koble et par 30 000 kr gulvstående på den? Mister den pusten av et par Mentor 6? Jeg fomler i blinde og akkurat nå står den lunken i et hjørne og spiller inn et par Lektor 3. Den ser litt furten ut over oppgaven den er tildelt, men det hadde vært greit å vite hva jeg kan (og like viktig ikke kan) servere den.

På forhånd takk for svar!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror absolutt den kan trives med et par gode gulvhøyttalere. Om den blir potent nok for Mentor eller CM serien, er jeg usikker på. Men det skader jo ikke å prøve? Hi-fi klubben har jo som regel hjemlåns ordninger, eller at man kan booke demo, og ta med seg forsterkeren dit for å teste på forskjellige høyttalere.
    Kom foresten over denne testen:
    http://www.tu.no/t2/2013/01/28/forst...ftig-teknologi
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Active ..bjørnar.. sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den testen har jeg lest ja, den ga ikke stort synes jeg. Men slik blir det gjerne med gruppetester av utstyr. Kom over en tysk som gikk langt mer i dybden og som mixet og matchet litt utstyr, den var vesentlig mer lovende. Jeg lot den suse og gå på mine Ikon 7 mk2 i dag, der var det godt med rom. Jeg mister pusten lenge før Onkyoen gjør det tydeligvis. Godt med kontroll over hele linja, godt oppløst åpen og fin topp tilogmed på Ikon som jo kan tendensere mot hakket for lys i mange settinger. Samme tendensen som på Mentor 5 som jeg hadde på test her for et par år tilbake. Egentlig en veldig fin match.

Pakker med meg beistet på tur jeg tenker jeg så kan jeg låne lytterommmet på Hi-Fi Klubben en liten time og teste litt. Pratet så vidt med de tidligere og de indikerer jo selv at dette er et sted i Denon PMA2020-land, som jo også er en "lavt specet" forsterker med 2x80W. Skjønner at denne er en uprøvd sak på flere hold, jeg får sæla på og teste litt selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, her er det bare å teste Tror uansett ikke det er noen dum forsterker det der Hadde vært spennende å høre hvordan den klarer seg mot f.eks Nadc375, som er 2x150watt
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Lignende tråder

1. Hva kan vi forvente i 2013?
    By Arnesen1 in forum TV-apparater
    Svar: 4
    Siste melding: 10-17-2012, 14:08
  2. SUB, hva kan jeg forvente av denne ?
    By Pip in forum Høyttalere
    Svar: 13
    Siste melding: 04-15-2012, 22:00
  3. Burmester, hva kan en forvente?
    By Lovemusikk in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 15
    Siste melding: 07-25-2011, 18:38
  4. Kan jeg forvente noe mer av F6 og 916?
    By svortevik in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 3
    Siste melding: 09-18-2006, 16:02
  5. HTPC; hva kan jeg forvente?
    By Radey in forum Generell HTPC
    Svar: 15
    Siste melding: 02-09-2005, 00:53

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg