Hegel h70 merkbar oppgradering fra Rotel ra-04 se med dynaudio dm 2/6 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hegel h70 merkbar oppgradering fra Rotel ra-04 se med dynaudio dm 2/6 ?

Jeg har Dynaudio dm 2/6 høyttalere og Rotel ra-04 se. Vil Hegelen være en merkbar forbedring?. Og da tenker jeg først og fremst på et moderat lyttenivå, for Hegelen er selvfølgelig kraftigere, men jeg spiller mest på et moderat nivå. Vil det være mere substans og kjøtt på beinet i lyden?. Har jo hørt tidligere at Rotel og Hegel ikke er så ulike. Jeg har selv ikke hørt Hegel. Hegelen kan man få på tilbud ny og rimelig på brukten og ergo kunne jeg vært veldig interessert i en oppgradering. Men gidder jo ikke hvis det ikke medfører minst en moderat forbedring i lyden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt H70 tidligere, og kontra Rotelen vil du få deg en overaskelse.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Har selv storebroren til dine Dm2/6,nemlig DM2/7. Har de koblet til en Vincent sp331 effekt med Yamaha som pre. Dette fungerer bra.
    De trenger litt effekt for å yte bra, hørte mine på Hegel før jeg bestemte meg. Det låt meget behagelig med ett deilig lydbilde i ett butikklokale.
    Hørte disse og på Primare, da de etter selger var nærmere min elektronikk i lyd. Kan anbefale Primare og.
    Du kan og vurdere Vincent rørhybrid. Men tror nok ikke du går galt med Hegel heller. Kommer an på dine preferanser når det gjelder lyd, og stue.
    Regner og med at du har disse på stativer? Det kan også gjøre masse for lyden i både bass og diskant.
    Uansett ta en lytt både på Hegel og Primare om du har sjansen, er jo dine ører som skal bli fornøyd

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har stativer og rommet er bare rundt 18cm2. Smaken min er vel litt "schizofren". Har tidligere hatt Electrocompaniet ECI-1 og Sonus Faber. Hører på all type musikk. ECI-1 og Sonusene ga jo deilig lyd det. Mens lyden nå(dm 2/6 og rotel) er friskere og mere morsomt. Bra på hver sin måte og det kommer an på hva slags type musikk jeg spiller, men ECI-1 var jo en god del kraftigere enn den Rotelen jeg har nå. Har forresten en Abrahamsen dac. Synes lyden var litt skarp før jeg fikk den. Ble også mere pondus i lyden.

Tror forresten jeg vurderer Hegel H80 i stedet for. H70 var voldsom dyp.(43cm eller noe) Tror jeg måtte ha bytta stereobenk for å fått plass. Men så har vi jo Marantz pearl-lite til omtrent samme prisen da. Den er nok ikke så dum den heller har jeg hørt. Mange skryter jo av Rega brio-r også, som visstnok skal være en bra match til dm 2/6, men den blir kanskje litt svak, selv om mange påstår den er en steg opp fra min Rotel. Men noen beskriver den som litt "happy camper", og jeg vet ikke om det passer helt til f.eks Kari Bremnes. Men som sagt så hører jeg på alt fra pop,rock, jazz, litt klassisk osv, så det er jo ikke så lett å finne en forsterker som passer utmerket til alt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brio-R er en helt fantastisk forsterker. En av mine absolutt favoritter, utrolig musikalsk, med masse rytme og driv.

MEN, den må matches med omhu, da den ikke er spesielt kraftig, jeg tror den blir for liten til Dynaudio, og da spesielt bokhyllehøyttalerne til Dynaudio som etter sigene krever litt effekt for å våkne.

Lignende tråder

1. Merkbar oppgradering ?
    By Pip in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 3
    Siste melding: 02-13-2013, 08:25
  2. Forforsterker til Hegel H4a og Dynaudio X16?
    By Beldung in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 1
    Siste melding: 09-25-2011, 21:56
  3. Dali vs Dynaudio & Hegel Vs NAD
    By kamfjordmx in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 1
    Siste melding: 08-26-2011, 03:48
  4. Kabler til Dynaudio DM 2/7 med Hegel H70
    By murdlih in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 5
    Siste melding: 08-17-2011, 00:32
  5. Kan dette bli en merkbar oppgradering??
    By Jensen84 in forum Kabler
    Svar: 9
    Siste melding: 12-12-2006, 23:43

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •