Tiden er kommet for å finne ny elektronikk til Klipschene. HJELP!! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 43
    Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    emotiva er ikke glad i hvilke som helst signalkabler har jeg merket! denon er veldig bra på klipsch og det samme er marantz, synn disse lenge har blitt undervurdert til klipsch

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CrZyWiz Vis post
    Prøv også med andre signalkabler mellom Marantz og Emotiva'en. Jeg fikk plutselig støy slik du beskriver, og da var det kablene som syndet. Nye kimber gjorde susen
    Takk for svar. Bruker marantz sine egne signal kabler. Høyttaler kablene er også fra marantz. De dyreste de selger. Det merkelige er at dette var ikke et problem med yamahaen. Hørte det i det øyeblikket jeg slo på marantzen første gang. Jeg Er oversensitiv iht støy :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio Vis post
    kan du prøve å koble ut effektforsterkeren å se om du enda har samme støy?

merkelige greier uans, for den skal i teorien være helt tyst.
    Ska prøve det. Har ryddet i ledninger. Prøvd å hente strøm fra forskjellige uttak osv. Uten hell. Susingen forsvinner ikke selv om jeg skrur lyden til 0, men når jeg trykker på mute hører jeg et klikk og da er det stilt...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen. Da er marantzen byttet inn igjen. Var visst vanlig på disse. Googlet problemet og fant en hel haug med dette problemet på avsforum.com. Så tilbake til start. NY RECEIVER! Føler yamaha står høyt i kurs, ikke hatt noen innvendinger der. Kan få onkyo 3010 til en grei pris, hva sier dere? Dårlige erfaringer med onkyo tidligere, men da eldre og lavere modeller. All hjelp sittes pris på.
    Sist endret av Phoenix_madness; 02-06-2014 kl 22:29

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha er bankers det
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Yamaha er bankers det
    yamaha 2030 vs onkyo 3010 da?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virkelig synd att det skulle skje, men hvordan likte du lydsignaturen generelt?

Kanskje du skulle ta en titt på en større modell av Denon? Onkyo har hatt noen feil med HDMI kortene sine, men ellers så syntest jeg di leverer mye morro å sprell.

Av det jeg har erfart med eldre Yamaha, så er di litt kjedelige i lydsignaturen. Det mangler "attack" i lyden, og ikke minst bassen. Hvordan nyere Yamaha er skal jeg ikke si så veldig mye om. Uans om jeg selv har Yamaha, så er det nokk den som står for bytte først.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse Vis post
    Jeg vil slå meg med på argumentet om at onkyo ikke er en optimal match med Klipsch, men i mine ører ble det aldri direkte dårlig. Det låt faktisk ganske så ok når sant skal sies men det var så "pent" at det ble relativt "kjedelig". Kanskje et luskusproblem; produktets evne til å ikke stikke seg ut i verken positiv eller negativ retning gjør at det drukner litt i mengden..

Marantz på sin side er faktisk en ganske god match (atter en gang i mine ører) og komplett har jo et grisegodt tilbud på sr7007 nå.
    Hmm Onkyo og Marantz er soleklare førstevalg til Klipsch, Anthem er vel også ok. Yamaha for tamt og Denon ubrukelig

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydsignaturen var enorm. Aldri hatt et så stort lydbilde og ikke minst så detaljert. Var dypere i bassen enn yamahaen, og temmet hornene veldig bra. Sykeste opplevelsen var på ringenes herre, da nazgulene kom flygende, det trykket fra vingeslagende. Det sinnssyke skriket som skjærte klart som dagen ut av teatrix hornene. Fikk det jeg savnet med yamahaen. Mer i toppen og bunnen. Og bilde kvaliteten ble hevet alvorlig mye med marantzen. Så var trist å ta avskjed, men betaler ikke så mye for et produkt som har såpass mye støy. Men onkyo 3010 er jo en høy modell, og med egenvekt på 25 kg så er det noe inni der:-)

Virkelig synd att det skulle skje, men hvordan likte du lydsignaturen generelt?

Kanskje du skulle ta en titt på en større modell av Denon? Onkyo har hatt noen feil med HDMI kortene sine, men ellers så syntest jeg di leverer mye morro å sprell.

Av det jeg har erfart med eldre Yamaha, så er di litt kjedelige i lydsignaturen. Det mangler "attack" i lyden, og ikke minst bassen. Hvordan nyere Yamaha er skal jeg ikke si så veldig mye om. Uans om jeg selv har Yamaha, så er det nokk den som står for bytte først.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar fra alle så langt. Hjelper masse:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva synes du om onkyo 3010 da? Hvilke erfaringer har du med onkyo?

Sitat Opprinnelig postet av eddie Vis post
    Hmm Onkyo og Marantz er soleklare førstevalg til Klipsch, Anthem er vel også ok. Yamaha for tamt og Denon ubrukelig

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Yamaha mangler attack" - den var ny
    Det er vel stort sett Marantz og Denon som pleier å få det "stempelet" på seg - men sammen med Klipch så kan jo det være en god ting kanskje.

Onkyo låter bra , men det er for mye feil på dem !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Onkyo 3010 og har prøvd en del receivere. Romkorreksjonen til Onkyo, riktig satt opp, er jo overlegen Yamaha og Marantz sin. Men så var det med riktig satt opp da. Feiler du, så blir lyden litt klinisk med mangel på bedre ord.
    Veldig livlig på film og Dynamic EQ er helt topp. Dette har jo Marantz også. Onkyo 3010 til ca 12.000 er jo veeeeldig mye for pengene da.

Men selv om jeg bare bruker den som prosessor for tida, og selv om den ikke er varm så støyer den som et jetfly. Vifta går konstant og finner det litt distraherende bare jeg skal se på f.eks langrenn og vanlig TV på lavt volum. Konstant står denne og støyer. Man hører det best når man slår den av, det blir plutselig dønn stille og man skjønner hvor mye denne støyer. Så et stort minus for dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det så ille støy? Trodde det bare var tilfelle når en spilte hardt. Og at dette var fraværende ved bruk av effektforsterker. Da utgår denne for min del takk for avklaring:-)

Sitat Opprinnelig postet av Sven1978 Vis post
    Jeg har Onkyo 3010 og har prøvd en del receivere. Romkorreksjonen til Onkyo, riktig satt opp, er jo overlegen Yamaha og Marantz sin. Men så var det med riktig satt opp da. Feiler du, så blir lyden litt klinisk med mangel på bedre ord.
    Veldig livlig på film og Dynamic EQ er helt topp. Dette har jo Marantz også. Onkyo 3010 til ca 12.000 er jo veeeeldig mye for pengene da.

Men selv om jeg bare bruker den som prosessor for tida, og selv om den ikke er varm så støyer den som et jetfly. Vifta går konstant og finner det litt distraherende bare jeg skal se på f.eks langrenn og vanlig TV på lavt volum. Konstant står denne og støyer. Man hører det best når man slår den av, det blir plutselig dønn stille og man skjønner hvor mye denne støyer. Så et stort minus for dette.

Newcomer Yosh81 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt en Onkyo 3009 i hus en stund, og maken til søppel til veil 20 tusen har ikke jeg vært borti enda.
    Bråkete med viftene som slår inn og ut etter strømtrekk, høylytte og trege releer til all styring, blir sinssykt varm, slik at den må stå veldig luftig, blir det for varmt, låser hdmi-kortet seg og kan fort ryke. Den hadde en god egenskap, og det var at den hadde MYE kraftreserver. Den dro min rf-82 meget godt.
    Lydsignaturen er ganske midt på treet. Verken varmt eller lyst. Men lite sjel og følelse i lyden synes jeg.

Som det blir nevnt høyere opp her, kanskje Denon kan være noe å se på? Det er vel den som er mest lik Marantz etter hva jeg har lest.
    Har aldri testet denon selv, så jeg kan ikke uttale meg noe om det merket.
    Det var synd at det ikke fungerte med Marantz-recieveren. Jeg kjenner meg godt igjen i beskrivelsen din av lydsignaturen i den.
    Audiolab M-DAC - Trafomatic Experience Elegance Integrated - Tannoy 638 upgraded
    Nyfrelst på rør.
    Fantaserer om Tannoy DC8T i Dark Walnut.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Kunne få 3010 til 9999,- ny. Så trodde det kunne være noe. Men men. Er skeptisk til denon, virker så gammelt og kjipt. Mangler 4k oppskalering osv. Bilde kvaliteten jeg fikk ut av marantzen var helt enorm. Aldri sett noe bedre. Var i kontakt med hifiklubben, denon manglet en del av disse nye tingene, men hadde mye krutt og kunne drive store høyttalere. Jeg trenger ikke så mye krefter da jeg har emotivaen. Men står igjen med følgende receivere da: yamaha rxa2030, denon Avr x4000.

Sitat Opprinnelig postet av Yosh81 Vis post
    Har selv hatt en Onkyo 3009 i hus en stund, og maken til søppel til veil 20 tusen har ikke jeg vært borti enda.
    Bråkete med viftene som slår inn og ut etter strømtrekk, høylytte og trege releer til all styring, blir sinssykt varm, slik at den må stå veldig luftig, blir det for varmt, låser hdmi-kortet seg og kan fort ryke. Den hadde en god egenskap, og det var at den hadde MYE kraftreserver. Den dro min rf-82 meget godt.
    Lydsignaturen er ganske midt på treet. Verken varmt eller lyst. Men lite sjel og følelse i lyden synes jeg.

Som det blir nevnt høyere opp her, kanskje Denon kan være noe å se på? Det er vel den som er mest lik Marantz etter hva jeg har lest.
    Det var synd at det ikke fungerte med Marantz-recieveren. Jeg kjenner meg godt igjen i beskrivelsen din av lydsignaturen i den.

Newcomer Yosh81 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, skal ikke banne på at Onkyo 3010 er like ille som min 3009, men jeg har nok bestemt meg for at det ikke skal noen Onkyo inn i mitt hus igjen.
    Men.. Så har jeg ikke surround lenger heller.
    Men hva med å gå for ren prosessor da? Og prøve Marantz der. Toppmodellen er nå svindyr, men neste steg. AV-7701?
    http://www.finn.no/finn/torget/annon...hQuery=marantz
    Da får du separate komponenter og mulighet for balansert signal. Skulle begrense muligheten for støy betraktelig.

Ellers, har nå Marantz kommet med ny utgave: SR7008
    http://us.marantz.com/us/Products/Pa...oductId=SR7008
    Audiolab M-DAC - Trafomatic Experience Elegance Integrated - Tannoy 638 upgraded
    Nyfrelst på rør.
    Fantaserer om Tannoy DC8T i Dark Walnut.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir dyrt da jeg kjører 5.1, men bare har 3 kanals effektforsterker. Klarer liksom ikke helt å ligge fra meg onkyoen. Men står mellom den og denon avrx4000

Vel, skal ikke banne på at Onkyo 3010 er like ille som min 3009, men jeg har nok bestemt meg for at det ikke skal noen Onkyo inn i mitt hus igjen.
    Men.. Så har jeg ikke surround lenger heller.
    Men hva med å gå for ren prosessor da? Og prøve Marantz der. Toppmodellen er nå svindyr, men neste steg. AV-7701?
    http://www.finn.no/finn/torget/annon...hQuery=marantz
    Da får du separate komponenter og mulighet for balansert signal. Skulle begrense muligheten for støy betraktelig.

Ellers, har nå Marantz kommet med ny utgave: SR7008
    http://us.marantz.com/us/Products/Pa...oductId=SR7008

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    "Yamaha mangler attack" - den var ny
    Det er vel stort sett Marantz og Denon som pleier å få det "stempelet" på seg - men sammen med Klipch så kan jo det være en god ting kanskje.

Onkyo låter bra , men det er for mye feil på dem !
    Hva skal man ellers kalle lydsignaturen for da?
    Det mangler både bunndrag å wrææl i min yamaha reciever, Svs'n holder ikke på å rive huset slik som den gjorde med f.eks 3009 som jeg fikk låne med meg av en kompis. Jeg har prøvd alt mulig, men det skjer ingenting. Det er kjedelig å sitte å se på en hodeløs actionfilm, å når man forventer att huset skal ramle ned, så kommer det bare ett lite jevnt bulder.. Om nyere Yamaha recievere er noe bedre skal jeg ikke uttale meg om, men min toppmodell fra 08 er bare søppel i mine øyne. Var veldig fornøyd med den før i tiden, når jeg ikke hadde Klipsch.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva skal man ellers forvente av en reciever som er fullpakket med krefter og "gode" specs? Mange klager over viftestøy å varme, men hva med å følge bruksanvisningen for en gangs skyld?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Lignende tråder

1. Da er tiden for nye Høyttalere kommet
    By LimaFoxtrot in forum Høyttalere
    Svar: 15
    Siste melding: 09-27-2012, 15:50
  2. hvordan fjærne øl søl på klipschene mine:(
    By klipchern in forum Høyttalere
    Svar: 1
    Siste melding: 06-25-2011, 22:11
  3. Vurderinger har ikke kommet?? hjelp!
    By haunik in forum minHjemmekino og minHiFi
    Svar: 5
    Siste melding: 11-17-2006, 00:57
  4. Sliten H/K - Trenger ny forsterker til Klipschene!
    By Thlian in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 13
    Siste melding: 06-01-2006, 03:33
  5. Hjelp til å finne en film som er umulig å finne!
    By _frost_ in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 2
    Siste melding: 02-24-2004, 21:19

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •