Hvor bør jeg egentlig legge lista?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor bør jeg egentlig legge lista?

Hei folkens!

Ny på forumet her. Har lest igjennom en god del av inleggene her men blir ikke noe klokere.

Jeg har i dag en Cambridge Soundworks DTT3500 Digital anlegg (DD5.1). Forsterkeren sin digitale innganger har det nå blitt trøbbel med, og forsterkeren bare hakker når den skal gi ut Dolby digital lyd... Derfor er jeg på utkikk etter en ny forsterker. (den fungere fint i bare stereo)
    Har allerede 5 høytalere pluss en passiv sub som var med i dette settet. Jeg trenger ikke veldig mye effekt.

Det jeg er ute etter er en Dolby Digital forsterker som har minst 2 TOS link innganger (en for PC'en og en for Xboxen) samt en Coax SPDIF for den stasjonære DVD/VHS-combospilleren jeg har. Ellers har jeg lite krav.

Men ser at det finnes så mye rart ute i butikkhyllene og har vanskelig for å velge og søker derfor etter råd her.

Første spørsmål: Finnes det noe slikt som IKKE har radio-mottaker? Eller er prisforskjellen så liten at slikt ikke finnes i sortementet noen sted?

Andre spørsmål: Bilde fra DVD-spilleren, Xbox'en og datamaskinen skal i enkelte tilfeller gå til en projektør (NEC LT570). Datamaskinen hadde jeg tenkt skulle stå direkte tilkoblet med en lang VGA-kabel. Men Xboxen og DVD-spilleren hadde jeg tenkt å bruke S-video kabel opp til projektøren. Er det en fordel å ha S-video inn/utganger på receiveren slik at man kan bruke den som video-switch? Hva mener dere?

Er det andre kriterier jeg bør se på?

Skal bruke den som lyd fra pc (spill, tv, film), dvd-filmer, audio-cd, xbox-spilling. Altså litt av hvert...

BTW: Er det lønnsomt å sende forsterkeren inn på reperasjon?

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    De fleste brukbare receivere nå til dags har de antall digitalinnganger du nevner, samt s-video inn/utganger. Det samme gjelder radio, faktisk er det ofte slik at de aller dyreste receiverene ikke har innebygget radio (som da per definisjon ikke kalles receiver).
    Uansett så bør du heller konsentrere deg om ting som lydkvalitet, funksjoner (f.eks. romkorreksjon), brukervennlighet, pris og ikke minst kraft (men ikke stol på oppgitte watt) - hør og les deg frem.. Start her på forumet og f.eks. www.audioreview.com, finn noen du tror er bra, og start evt en tråd om alternativene så får du sikkert svar på det du lurer på

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •