Hva reciver skal jeg kjøpe. (Lite fjas, men god på den kan type reciver)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva reciver skal jeg kjøpe. (Lite fjas, men god på den kan type reciver)

-skal bare være 5:2 (Trenger ikke ekstra kanaler og zoner rundt omkring)
    -Trenger ikke noe fancy fjas som innebygget spotify eller air eller whatever. (Har pc og mediebokser for all type mediestreaming.)
    -vil ha mange hdmi inn for alt som skal innpå det være seg playstation, pc, mediaplayerbokser, tv-tunere, blueray spillere, osv.
    -vil at den har innebygget sånn scaler som som er virkelig god til å oppkonvertere analoge og digitale signaler til tven sin native oppløsning.
    -vil at den automatiske lydkalibreringen skal være virkelig god slik at det er ferdig og bra etter at den er kjørt.

Budget: 10000-15000 kr og kanskje litt til viss et er mye å hente på å legge noen lapper til på bordet.

Noen Forslag ?

Mvh
    Knut Forsaa

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde denne hatt mer enn 4hdmi innganger som også hadde støttet alle dagens ting hadde den vært i mål.
    En reciver som ser ut som den har fokus på det som teller.

http://www.lydogbilde.no/test/anthem-mrx-700

Finnes det noen alternativer i samme gate eller kan denne være det denne jeg er ute etter sammen med en dedikert hdmi splitter/scaler som kan sende lyden til reciver og bilde til tven. ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Sted
    Møre & Romsdal
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er jo selv svært nøgd med Yamaha sine receiver; hva med denne:

Sitat Opprinnelig postet av knut1 Vis post
    Hadde denne hatt mer enn 4hdmi innganger som også hadde støttet alle dagens ting hadde den vært i mål.
    En reciver som ser ut som den har fokus på det som teller.

http://www.lydogbilde.no/test/anthem-mrx-700

Finnes det noen alternativer i samme gate eller kan denne være det denne jeg er ute etter sammen med en dedikert hdmi splitter/scaler som kan sende lyden til reciver og bilde til tven. ?
    8 hdmi inn og 2 ut - tror du berger deg da...

http://www.netonnet.no/art/lyd-og-ho...l/191076.4319/

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1 på Yamaha RX-A2030. Jeg er stor fan av Yamaha og de lager svært gode receivere! Har aldri hatt et fnugg av HDMI-problemer på dem, mens andre merker (Onkyo spesielt) kan være trøblete. Har ikke testet scaleren.

Den automatisk romkorrigeringen er nok litt så som så på Yamaha. Det finnes bedre løsninger for automatikk, men til gjengjeld er Yamaha suveren når det gjelder mulighet til å tilpasse lydbildet i etterkant.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er onkyo 3010 på tilbud til 11000 lapper nedsatt fra fra over 20000 noe som er verd å se på ?

http://www.soundgarden.no/onkyo-tx-n...iver-sort.html

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo 3010 er nok ein knall receiver det. Eg sjølv er meget nøgd med Onkyo.

Prisen er heilt grei. Men ikkje la deg lura til å tru denne prisen er revolusjonerande. Normalpris er 15K og Surround har den til 11.5k (ikkje tilbud).

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal man ha en reciver som leverer no nonsence, så ville jeg sett på disse:
    http://www.hifiklubben.no/Products/n...eceiver-63694/

http://www.hifiklubben.no/Products/n...eceiver-31761/ Hvis det var vektlegging på lyden, og ikke tekniske dubbeditter som skulle være i fokus
    Ellers i den prisklassen som du sikter til får du nok fjas med på handelen på de fleste recivere, iom at samtlig omentrent har nettverksstøtte og spotify innebyggetr o.l.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt om noen som har hatt hdmi problemer på de nye 9 er serien til onkyo, bare på de eldere modellene, når det gjelder hdmi. Jeg ville kikket på yamaha og onkyo, jeg ble fra rådet Nad på hifiklubben selv for de hadde så mye problemer med hdmi.. Denon er jo bra det, men har ikke den samme punchen i lyden sånn som de andre reciverene. Antem- rmx 700 får mye bra omtale i tester da. Til den prisen er det jo ett hav å velge i..

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe Pøpp.
    Det er havet som er problemet.
    Ser ikke treet for det er så mye skog i veien opplegget :-)

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knut1 Vis post
    Hehe Pøpp.
    Det er havet som er problemet.
    Ser ikke treet for det er så mye skog i veien opplegget :-)
    Ville nok gått for yamaha eller pioneer.
    Er disse jeg har best erfaring med.

Meget solide saker begge 2.

Har hatt nad og denon også.
    Men synes nok pio og yamaha er bedre.
    Dog er nok nad vassere på effekt biten.

Pioneer og yamaha har romkorreksjon av ypperste kvalitet.
    Og som det sto lengere opp her,mulighetene for og gjøre etter justeringer på yamaha er uvurderlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en liten greie helt på sidelinjen hær.
    Det er min gamle denon3805 som nå er moden for fornying.
    Den har ikke hdmi inn/ut så alt er jo koblet med egen ledning til tv/ monitor/projektor og egen for lyd inn til reciver.
    Så i dag kan jeg gjøre som jeg vil. Se på tv og høre på musikk. Spille playstation, høre på tv.osv.

Nå vil jo det bare være hdmi kabelen som bringer både lyd og bilde via reciver.
    Kan jeg velge vilken kilde jeg vil høre på og hvem jeg vil se på likevel ?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan styre dette via inputvelgeren på samtlige recivere i dag. Har selv hatt Denon og Yamaha, men vært borti både Onkyo og Pioneer. Denon Har definitivt en av de beste menysystemet. Pioneer synes jeg ble for kronglete, og Yamahaen(Hadde en en RXV3800) ble jeg liksom aldri "venn" med lydmessig... Har i dag Denon og er meget fornøyd med det valget. Den har Spotify og nettverksfunksjoner, men i og med at jeg kjører Sonos og FLAC/Wimp Hifi via den, så blir ikke dette brukt.
    Kjører analogt inn fra Sonos, og da kan jeg switche i menyen at jeg kjører analog lyd fra Sonos boksen, mens den kjører HDMI bilde fra pc. Og om jeg vil høre lyd fra pc, så er det enkelt å koble om i menyen. Når det gjelder strømreserver, så spørs det jo litt hvilke høyttalere man skal kjøre. Effektforsterker er nesten å anbefale uansett, om man skal få utnyttet lyden av de fleste litt bedre høyttalere.
    Hvis du har Denon i dag, er det ikke dumt å vurdere for eksempel AVRX4000, som Hi-Fi klubben kjører tilbud på. En slik og f.eks Nad c275 effektforsterker til frontene, vil jo bli susen!
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm
    Denon x4000 til 7000kr og en nad c275 til 7000kr er jo innenfor budsjett.

Spennende konsept.
    En reciver er jo nesten ferskvare som må byttes viss man ønsker ny funsjonalitet som dukker opp.
    En effekt forsterker kan jo alltid brukes til noe og blir aldri utfaset pga manglende funsjoner.
    Nesten så tankene svirrer over på minst mulig penger i reciver og mest mulig på dedikert effektforsterker.
    Tente på denne ideen.

En reciver til 10000-15000kr vil jo bli gammeldags om noen år akkurat som min gamle 3805 har vært gammeldags en god stund alerede.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp! en god komboløsning Har kjørt slik selv i mange år og har på disse årene byttet tre surroundrecivere. Har byttet effekt en gang, men det var da en oppgradering jeg gjorde med to effektforsterkere som er identiske kontra en som da var ti år gammel Man kan saktens gå for Denon X3000 også da den også har pre out, men X4000 ser bedre ut med egen luke på fronten som skjuler knapper o.l.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha prøvd både Onkyo-modeller og Yamaha-modeller (Har Yamaha nå), så synes jeg at Onkyo var bedre på lydbehandling på alle måter. Nesten litt synd å si det, men lurt å styre litt unna Yamaha om du ikke har lyst å sitte å kødde i evig tid for å få god nok lyd.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også prøvd begge deler (Yamaha og Onkyo) og jeg har kommet til den eksakt motsatte konklusjon. Onkyo (TX-NR1010) for meg var en tvangstrøye som ikke lot meg konfigurere lyden slik jeg ville (med Audyssey MultiEQ XT32), HDMI synk problemer, pluss en veldig, veldig varm receiver. Yamaha derimot har gitt meg akkurat den fleksibiliteten jeg ønsker, god lyd og ingen HDMI problemer.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg slet også med skarp lyd på min onkyo til å begynne med, men så la jeg ut noen dyner og tepper på gulvet under kalibrering, vips problem løst. Hadde aldri trodd at det ville virke, eller at lyden ble så bra. Har hatt mange denon recivere, fin funksjonalitet på de, men for lite attakk på de lyd mesig syns jeg.Men som sagt i den pris klassen er det mye å velge, se om du kan få lånt noen produkter hjem,slik at du kan få prøvd "selv" å finne ut hva som kan passe akkurat deg. Lykke til.

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha har en relativt bra kalibrering. Ville heller kjøpt en yamaha fra forrige generasjon og heller legge mer i en effektforsterker, siden det eneste som jeg kan se er nytt på denne generasjonens yamaha er 4k upscaling. (correct me if i'm wrong) Alt annet finnes i forrige generasjon, så muligheten for å få en bra reciever til lavere pris finnes ihvertfall der. Jeg ville ihvertfall lagt mye i en effektforsterker istedenfor, siden recievere er noe man bytter med jevne mellomrom. Men det er min mening selvsagt.

Jeg har ihvertfall min Yamaha rx-v2067 til salgs nå. den har 7 hdmi innganger inn og 2 ut, og har aldri manglet noe funksjoner. Har vært super fornøyd med den, men vil heller gå over til dedikert prosessor da jeg ikke benytter HT inngangene uansett.
    Ellers ser jeg at marantz 7007 har veldig tilbud på komplett nå. http://www.komplett.no/marantz-sr700...er-sort/805543
    Sist endret av thohaug; 01-16-2014 kl 10:23
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Lignende tråder

1. stort, men sikkert lite problem. onkyo reciver.
    By hvam1987 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 1
    Siste melding: 04-08-2011, 23:41
  2. Kjøpe DVD til min Yamaha 765 reciver
    By Kekka in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 8
    Siste melding: 01-20-2010, 12:42
  3. Svar: 0
    Siste melding: 07-20-2007, 13:35
  4. Kjøpe reciver bruk?
    By haunik in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 2