Litt småproblemer med Pioneer LX86

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Litt småproblemer med Pioneer LX86

Hei og fortsatt god jul til dere.

Jeg er den heldige eier av en kjempegod receiver ved navn LX86 som jeg er kjempefornøyd med lyden av den. Men dessverre så har den et par bugs som har irritert meg litt.

1. Tre ganger har skjedd når jeg har slått den på og ingenting skjer. Den viser ikke noe bilde på tv'en selv om inngangen var valgt ved avslåing. Jeg får ikke gjort noe som helst, ikke engang justert volumkontroll eller velge annen inngang. Den låser seg rett og slett. Til og med power-knappen på selve enheten fungerer ikke, og det resulterer i at jeg må ta ut strømledningen.

2. Etter jeg har sett en film eller noe via en hdmi-inngang og kommer tilbake til menyen på kilden min (En AC Ryan mediespiller som jeg streamer via pc'en) så er fargene helt ugjenkjennelige. Dette bildet skal være blått med hvit tekst, men nå er det oransje med hvit tekst. Prøver jeg noen andre filer så er også fargene helt ugjenkjennelige. For å få tilbake de originale fargene så må jeg enten a: restarte receieveren, b: Trykke Home på fjernkontrollen til receiveren slik at jeg kommer inn i hovedmenyen, og tilbake. c: Ta ut og inn igjen HDMI-kontakten. Da er allting helt bra igjen. Dette skjer igjen kun av og til.

Kan det være noen programvarefeil på dette? Ifølge receiveren så har jeg den siste programvaren.

Feilene er ikke så store føler jeg, men det skal vel ikke være slik...?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har desverre ikke annet enn sympati og meddele.

Og jeg har litt problemer med HDMI på min lx 85.
    Innimellom klarer den ikke og synke med pcen eller ps3 og eneste som løser dette er trekke strømmen mens den står på og la det gå et minutt eller to.

Det andre er at med projektoren så hender det innimellom at hdmi signalet må resynkes, to ganger med et par minutters mellomrom men dette kan unngås ved og deaktivere den andre HDMI utgangen.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres irriterende ut. Da er det nok sikkert noe med HDMI-kontrolleren. For de gangene jeg har merket den har låst seg, har jeg tatt på tv'en først slik at den får signal fra den sikkert.

Dette skal jo være noe av det ypperste man kan kjøpe for penger, så det er synd at det ikke skal fungere optimalt. Det jeg har lagt merke til de siste årene er jo at disse receiverne skal kunne ALT for tiden.
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sendte nå også en e-post til Pioneer Norge om dette så får se hva de svarer. Får nok ikke svar før etter nyttår.
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Har desverre ikke annet enn sympati og meddele.

Og jeg har litt problemer med HDMI på min lx 85.
    Innimellom klarer den ikke og synke med pcen eller ps3 og eneste som løser dette er trekke strømmen mens den står på og la det gå et minutt eller to.

Det andre er at med projektoren så hender det innimellom at hdmi signalet må resynkes, to ganger med et par minutters mellomrom men dette kan unngås ved og deaktivere den andre HDMI utgangen.
    Jeg må bare spørre...åssen deaktiverer man den andre HDMI-utgangen?

Newcomer ThomasOslo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme problemene på LX55, desverre...
    Men aldri funnet en permanent løsning på problemene, desverre...

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Mandelid Vis post
    Jeg må bare spørre...åssen deaktiverer man den andre HDMI-utgangen?
    Jeg har dog RF fjernkontrollen med display (som de slutta med etter lx85) men hdmi outgangen kan cycles med og trykke to ganger (første trykket viser hvilken utgang som er aktiv) på '9' tallet under skyve lokket som det forøvrig også står med grå skrift 'HDMI OUT'.
    Update: etter og ha googlet den litt ser det ut som lx86 har en del enklere fjernkontroll, men mener at jeg kan skimte det står 'HDMI OUT' på '0' knappen.

Default er den vell satt til begge, men den cycler da 'alle->1->2->alle' jeg har da satt tven på utgang 1, og projektoren på utgang 2, siden bare ARC fungerte på utgang 1.
    Litt teit sekvens på dette siden jeg da må innom 'alle' for og gå fra utgang 2 til 1, og det tar gjerne en 10-15 sekunder og bytte utgang i receivern.
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lx86 og har ingen av disse problemene så jeg ville nok tatt kontakt med butikken du har kjøpt den i å få sendt den på service. Er sikker HDMI kortet som har feilen. Hadde noe ala samme feilen på en lx83 jeg hadde og der måtte kortet byttes.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som iriterer meg med sc-lx er at fra 86 utgaven så ble volume kontroll mer plastikk og har ikke den samme gode kvalitet som det på tidligere utgaver....om man tar på seg headsett kan man også høre forstyrrelse i lyden når man vrir på volume kontrollen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha. Jeg har nå stilt den til at den gir bilde ut kun til den ene utgangen. Den sto på "All." Så nå vil jeg prøve dette en stund.

Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Jeg har dog RF fjernkontrollen med display (som de slutta med etter lx85) men hdmi outgangen kan cycles med og trykke to ganger (første trykket viser hvilken utgang som er aktiv) på '9' tallet under skyve lokket som det forøvrig også står med grå skrift 'HDMI OUT'.
    Update: etter og ha googlet den litt ser det ut som lx86 har en del enklere fjernkontroll, men mener at jeg kan skimte det står 'HDMI OUT' på '0' knappen.

Default er den vell satt til begge, men den cycler da 'alle->1->2->alle' jeg har da satt tven på utgang 1, og projektoren på utgang 2, siden bare ARC fungerte på utgang 1.
    Litt teit sekvens på dette siden jeg da må innom 'alle' for og gå fra utgang 2 til 1, og det tar gjerne en 10-15 sekunder og bytte utgang i receivern.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiofil Vis post
    Det som iriterer meg med sc-lx er at fra 86 utgaven så ble volume kontroll mer plastikk og har ikke den samme gode kvalitet som det på tidligere utgaver....om man tar på seg headsett kan man også høre forstyrrelse i lyden når man vrir på volume kontrollen.
    Leit å høre at de skal endre noe som de vet fungerer. Men det er sikkert sånn som med alt...de sparer produksjonskostnader på dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu Vis post
    Har lx86 og har ingen av disse problemene så jeg ville nok tatt kontakt med butikken du har kjøpt den i å få sendt den på service. Er sikker HDMI kortet som har feilen. Hadde noe ala samme feilen på en lx83 jeg hadde og der måtte kortet byttes.
    Hva var det som var nøyaktig feilen her på LX83?

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk litt fort i svingene her. Ser du fikk slått på din. Lx83'en jeg hadde fikk jeg ikke slått på, det bare klikket i den. Til slutt endte de opp med å ha skiftet så godt som alle kort i den, til og med frontplata så da ble den solgt.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag fikk jeg svar ifra Pioneer Norge:

"Hei.

Det første som må gjøres er å koble ifra den mediespilleren du bruker og eventuelle andre HDMI kilder. Så kobler du til en Pioneer blurayspiller (hvis du ikke ha selv, kan du sikkert låne i den butikken du har kjøpt receiveren), test over tid. Hvis feilen fremkommet med denne oppkoblingen har du en feil på receiveren, hvis ikke har du et kompabilitetsproblem med din HDMI kilde (noe som ikke er uvanlig, HDMI systemet er ikke en standard, dessverre "snakker " ikke alt utstyr sammen selv om det har en HDMI kontakt)."

Hva tror dere....?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag fikk jeg svar ifra Pioneer Norge:

"Hei.

Det første som må gjøres er å koble ifra den mediespilleren du bruker og eventuelle andre HDMI kilder. Så kobler du til en Pioneer blurayspiller (hvis du ikke ha selv, kan du sikkert låne i den butikken du har kjøpt receiveren), test over tid. Hvis feilen fremkommet med denne oppkoblingen har du en feil på receiveren, hvis ikke har du et kompabilitetsproblem med din HDMI kilde (noe som ikke er uvanlig, HDMI systemet er ikke en standard, dessverre "snakker " ikke alt utstyr sammen selv om det har en HDMI kontakt)."

Hva tror dere....?
    Så de tør faktiskt påstå at pioneer receivere sine HDMI kontakter ikke nødvendigvis skal fungere med noe annet enn pioneer produkter?

Den var ikke bare drøy, men da åpner de faktiskt opp til søksmål på feilaktig avertering av et produktet.
    De averterer med hdmi 1.x (etter årsmodellen) på receiverne sine og da bør de til døtte klare og følge standarden for de også.

Hadde hørt pioneer sin etter salgs support var dårlig men den holdningen der er rett og slett tragi-komiskt.

Det er jo også langt fra alle receivere som har disse problemene, så det er jo en grenseløst frekkhet i systemet der som foreslår dette.
    Denon AVR-4520 CI

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Da var LX86'en kommet tilbake etter omtrent en måned på service i Oslo. De har byttet "Main HDMI Assay.".

Satte den på plass, begynte med å koble opp høyttalerne ved biamp front og senter samt jeg har sub og 2 store bakhøyttalere. Etter å ha koblet opp kun fronthøyttalerne og cd-spiller ville jeg sjekke bare om det var lyd, og det var det Koblet opp resten, tok hele runden med MCACC-opplegget og satte i HDMI-kildene mine og assignet de. Nei, der var det ingen lyd verken ifra mediespilleren eller ifra Altibox-dekoderen. Hva kan dette være da, tenkte jeg. Slo den av og på igjen - og der var det lyd ifra alle kildene og i alle kanaler. Herlig. Koste meg sånn den kvelden med godlyd igjen.

Men kvelden etterpå når jeg slo den på var alle fargene igjen på skjermen helt annerledes. Akkurat sånn som det var når jeg sendte den inn første gangen. Slo den av og på igjen, men nå var det heller ikke lyd fra HDMI-kildene. Og siden har jeg ikke fått lyd via HDMI. Men jeg har kost meg med vinyl og cd'er.

Så nå må den nok inn igjen...tror ikke det blir mer Pioneer igjen på meg...

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Da var LX86'en kommet tilbake etter omtrent en måned på service i Oslo. De har byttet "Main HDMI Assay.".

Satte den på plass, begynte med å koble opp høyttalerne ved biamp front og senter samt jeg har sub og 2 store bakhøyttalere. Etter å ha koblet opp kun fronthøyttalerne og cd-spiller ville jeg sjekke bare om det var lyd, og det var det Koblet opp resten, tok hele runden med MCACC-opplegget og satte i HDMI-kildene mine og assignet de. Nei, der var det ingen lyd verken ifra mediespilleren eller ifra Altibox-dekoderen. Hva kan dette være da, tenkte jeg. Slo den av og på igjen - og der var det lyd ifra alle kildene og i alle kanaler. Herlig. Koste meg sånn den kvelden med godlyd igjen.

Men kvelden etterpå når jeg slo den på var alle fargene igjen på skjermen helt annerledes. Akkurat sånn som det var når jeg sendte den inn første gangen. Slo den av og på igjen, men nå var det heller ikke lyd fra HDMI-kildene. Og siden har jeg ikke fått lyd via HDMI. Men jeg har kost meg med vinyl og cd'er.

Så nå må den nok inn igjen...tror ikke det blir mer Pioneer igjen på meg...

Hadde endel problemer med SC LX75. Og tidligere med LX71.
    Det hendte at alt låste seg (sjelden) og da måtte jeg ut med strømkontakten før det virket igjen. (som med deg) I og for seg ikke noe stort problem, men det bør ikke være slik.

Den siste jeg hadde - LX75 måtte inn til rep, etter at det knitret fra HDMI kilder. De måtte bytte et kort. Men kort tid etter at jeg fikk den tilbake, så sluttet HDMI kildene å virke. Jeg prøvde absolutt alt, til ingen nytte. Leverte den til rep. igjen. Men før de sendte de den inn, så sjekket Soundgarden receiveren og jammen virket ikke alt igjen. Måtte bare ta den tilbake. Den fungerte da knirkefritt, men min tillitt var borte, så jeg solgte den. Etter hva jeg vet har det ikke vært noen problemer i ettertid, da hadde jeg fått høre det

Byttet til en Onkyo TX NR3010 som har vært bedre på alle måter. Håper denne varer
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima Vis post
    Hadde endel problemer med SC LX75. Og tidligere med LX71.
    Det hendte at alt låste seg (sjelden) og da måtte jeg ut med strømkontakten før det virket igjen. (som med deg) I og for seg ikke noe stort problem, men det bør ikke være slik.

Den siste jeg hadde - LX75 måtte inn til rep, etter at det knitret fra HDMI kilder. De måtte bytte et kort. Men kort tid etter at jeg fikk den tilbake, så sluttet HDMI kildene å virke. Jeg prøvde absolutt alt, til ingen nytte. Leverte den til rep. igjen. Men før de sendte de den inn, så sjekket Soundgarden receiveren og jammen virket ikke alt igjen. Måtte bare ta den tilbake. Den fungerte da knirkefritt, men min tillitt var borte, så jeg solgte den. Etter hva jeg vet har det ikke vært noen problemer i ettertid, da hadde jeg fått høre det

Byttet til en Onkyo TX NR3010 som har vært bedre på alle måter. Håper denne varer
    Så det er flere som har hatt slike problemer altså? Det er litt synd, for jeg mener at sånne topprodukter skal virkelig vare. Jeg har alltid før kjøpt Sony og alltid vært skikkelig fornøyd med det, men så fikk jeg et tilbud på denne og følte at tiden var også inne til å bytte.

Synes også det er rart at når de har byttet HDMI-kortet (måtte vente lenge på det ifra hovedkontoret deres i Belgia) så skal det iallfall fungere. Da må det nesten være noe annet som gjør feilen. Og når serviceverkstedet tester ok før de leverer tilbake så begynner jeg å lure litt.

Har selv vurdert å bytte til Onkyo, og 3010-modellen er for meg et godt alternativ. Ser det er mange som sier de klager på viftestøy, men gi den litt luft så ordner det seg kanskje. Liker du lyden i den mer også? Mer rundere kanskje?

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv vurdert å bytte til Onkyo, og 3010-modellen er for meg et godt alternativ. Ser det er mange som sier de klager på viftestøy, men gi den litt luft så ordner det seg kanskje. Liker du lyden i den mer også? Mer rundere kanskje?
    Ja, jeg er nok litt skyldig når det gjelder viftestøy. Men det ordnet seg når receiveren fikk den foreskrevne luftingen, dvs. nok avstand over. Viftestøy ikke forekommet etter dette, selv om Onkyo blir varm. Det har de alltid blitt, men de var enda varmere før.

Jeg er iallefall superfornøyd med lyden på 3010. Et hakk opp fra Pioneer LX uten tvil. Dvs. mer detaljert, rett og slett bedre lyd. Du finner en test i Lyd og bilde (nett) på lillebroren 1010 VS Pioneer SC LX76.
    Og spesielt er romkorrigeringen Audyssey bedre enn MCACC. Hjemmekinoen fikk seg virkelig et løft. Hører surroundkanalene mye tydeligere nå. Men faktisk så synes jeg MCACC gjør skam på Pioneer, for uten MCACC så låter det så mye bedre. Bare så synd det tok lang tid før jeg fant ut det.

En annen fordel, for meg iallefall, er at subwoofer fungerer på pure og direct bare man benytter analog tilkobling på Onkyo. Mens på Pioneer var det umulig å spille i pure modus og samtidig ha subwoofer innkoblet. Dette irriterte meg stort. Så jeg vil anbefale Onkyo, hvis den er å få tak til en rimelig penge fremdeles. Det er en utgående modell.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vet jeg dette. Husker første "surroundtingen" jeg hadde var en Onkyo ES600PRO. Dette var en add-on sak som kun hadde forsterker for senter og bakhøyttalere. Dette var i '94 og i Dolby Surround- og Pro Logictiden. Så har ingenting imot å kjøpe Onkyo igjen. Den ble veldig godt brukt

Takker for gode innspill. Er det sånn at det er mye feil på Pioneer sine produkter?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

1. Pioneer SC-LX86 vs eldre Pioneerforsterkere
    By Boye in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 2
    Siste melding: 08-19-2013, 00:06
  2. Pioneer SC-LX86 og Lossless spilling
    By Mr_Stian in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 3
    Siste melding: 07-18-2013, 23:02
  3. USB DAC driver installering på Pioneer sc-lx86
    By JosRuu in forum Receivere/forsterkere