Tips til innkjøp av ny receiver ! ;)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til innkjøp av ny receiver ! ;)

Hallo !

Skal kjøpe meg ny receiver til hjemmekinoen min, og trenger sårt litt tips fra dere her inne for å velge riktig !

Har i dag dette oppsettet:

http://www.pioneer.eu/no/products/ar...810A/page.html

http://www.pioneer.eu/no/products/ar...X3-S/page.html

Føler det er på tide å skaffe seg en receiver med HDMI, og kjøpe en med 4K kanskje? Sender pr. dags dato lyden i optisk kabel fra blueray spilleren og til receiveren. Føler det er litt gammeldags ! hehe..

Høyttalerne synes jeg låter veldig pent, og derfor vil jeg beholde dem. Føler jeg kan gi dem noen år til

Har tittet litt på nettet, og synes at receivere begynner å bli veldig "billig".. Watten i annonsene vokser, og prisene synker. Så må innrømme at jeg er skeptisk. Vil IKKE ende opp med en ny receiver, som gjør at jeg føler at den gamle var like bra liksom

Så her er det bare å rope ut folkens, tar imot tips og forslag med åpne armer ! God Jul

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjetter da at du har et budsjett på ca 10.000,- +- basert på gamle receiveren din.
    Har forslag på:
    Pioneer lx77l
    Yamaha RX-A2030
    Burde ha alle tilkoblinger + greit med kraft .

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneeren der likte jeg veldig godt, og den har jo alt av duppeditter !
    Prisen er også akseptabel, så lenge den er på tilbud. Tror du denne vil gi lydbildet ett løft? Regner med at høyttalerne tåler denne kraftkaren ?

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkomment til forumet Bækk1!

Jeg på min side vil anbefale Yamaha RX-A2030. Yamaha har solide forsterkere med godt (teknisk) design som låter utrolig fett. Den er lett å bruke, men den har også et vell av funksjoner som gjør at den den konfigureres akkurat slik du vil ha det. Yamaha har et genialt opplegg hvor man kan sette opp anlegget med to uavhengige lydbilder, f.eks. film og musikk, igjennom deres "profiles". I Yamaha kan man justere lydinnstillingene etter at den automatiske romkorrigeringen har kjørt, noe f.eks. Onkyo og Denon i samme prisklasse ikke kan (-- vet ikke om Pio). Dette er supert når man skal perfeksjonere eller man ikke er enig i det automatiske oppsettet. HDMI på Yamaha bare fungerer.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet faktisk ikke om dagens forsterkere er noe særlig sterkere enn den du har allerede, men de har alle lydformat og inn og utganger du trenger. Pioneer kan også veksle mellom forskjellige oppsett, null problem. Vil sidestille yamahaen og Pioneer når det gjelder bang for bucks, så da blir det estetiske eller merke preferanser som for bestemme. Tar du det på netthandel har du uansett 14 dagers returrett :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det!

Jeg vet i alle fall at jeg kan gå inn å redigere på innstillingene på den forsterkeren jeg har nå, etter at jeg har brukt automatisk romkorrigering. Men om det er slik på nyere pioneer, vet jeg ingen ting om. Jeg har ingen erfaring med Yamaha, men RX-A2030 ser ut til å være en god receiver, i samme gate som Pioneeren som GWH nevner lenger opp her. Hvorfor ville du valgt Yamaha istedenfor Pioneer ?

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bækk1* Vis post
    Hvorfor ville du valgt Yamaha istedenfor Pioneer ?
    Det er her vi blir subjektive: Fordi jeg har ingen erfaring med Pioneer. Derfor kan jeg ikke måle Pio opp mot Yamaha heller. Det kan være fult mulig Pio er helt på linje med (eller over) Yamaha for alt jeg vet. Men jeg har et /inntrykk/ av at Yamaha er mer utbredt enn Pio.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at både Yamaha og Pioneer er veldig gode valg.
    Stabile produkter med lite "krøll" , og gode manuelle justeringer på begge to.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes jo det hadde vært penest å ha en Pioneer receiver, når resten er Pioneer. Men så er det jo like viktig, om ikke viktigere, å få mest valuta for penga. Så da kommer jo ytelsen inn i bildet, og brukervennlighet. Jeg synes Pioneer kan virke litt gammeldags på enkelte ting. Som f.eks at man trenger adaptere for å få trådløst nett og BT på dem.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ikke utelukke Denon heller da http://www.hifiklubben.no/Products/d...eceiver-50393/
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt både Yamaha og pioneer og liker begge to veldig godt. Pioneer jeg har nå og sener jeg storfornøyd med men så var det toppmodell når den ble kjøpt også. Adapter for nett følger med (enig i at det er litt rart at det ikke er trådløst) den uten tvil beste appen for iphone/android og med en meget god romkorreksjon. Jeg kommer nok til å kjøpe pioneer igjen neste gang også.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk dra denon og til yamaha og er kjempefornøyd. Pioneer veit jeg ingenting om.
    Men overgangen fra denon til yamaha syns jeg var veldig stor. Var aldri fornøyd med denonen jeg hadde. Jeg fikk aldri det "trykket" jeg ville ha. Det var alt for høyt i toppen og smalt nedover i registeret.

Lignende tråder

1. Innkjøp av ny tv. TIPS?
    By BOLSTAD in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 0
    Siste melding: 01-28-2011, 18:39
  2. Innkjøp av høytalere og receiver
    By endless87 in forum Høyttalere
    Svar: 21
    Siste melding: 04-09-2009, 21:26
  3. Tips til innkjøp av 40" LCD ca. 12k
    By Mongis in forum TV-apparater
    Svar: 2
    Siste melding: 12-29-2007, 15:41
  4. Tips til innkjøp av 2.1 oppsett?
    By stearic in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 7
    Siste melding: 05-06-2007, 22:19
  5. Innkjøp av receiver og høytalere, tips?
    By EspONE in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 17
    Siste melding: 11-22-2006, 15:54

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •