Kjøpe forsterker - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Godt å høre!

Forresten, og dette er litt viktig, er det noen som har en anelse om hvordan Dali 505 stiller mot Dali Zensor 5? Om det er natt og dag, er det jo ikke helt dumt å oppgradere til bedre og mindre høyttalere. Men om forskjellen er minimal er det ganske bortkastet. Noen som har en aning eller forslag til hvordan jeg kan danne meg et objektivt bilde?

Takk for hjelpen alle mann!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte en tid Dali 505 som bakhøyttalere. Men da jeg solgte mine Concept 10, så kjørte jeg de som front noen dager mens jeg ventet på Mentorene. Jeg savnet virkelig Concept 10 for å si det sånn... Grøtete lyd i forhold.
    Zensor 5 har mere moderne elementer, så selv om den fysisk er mindre, så spiller den bedre en 505. Men hvis du har begge en stund kan det jo være morsomt å teste hvor stor forskjellen er
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay. Setter fronthøyttalerkjøp litt på vent frem til jeg evt finner en superdeal tror jeg Tusen takk for hjelpen Zleepyme. Dali Mentor 8 ser forresten helt rå ut. Og ca firegangern av det jeg har sjans til å få samboeren min med på
    Sist endret av HaalloJa; 01-15-2014 kl 13:34

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalerne er meget gode ja Men de har også noen potente lillebrødre om man skulle ta noen steg opp fra Zensorserien Du har jo selvfølgelig Mentor 6, men også Mentor5, som er på størrelse fysisk med zensor 5. Bare at kvalitet på finnish, elementer, og lyd er en helt annen klasse Om man skulle gå for en budsjettmodell som er i nærheten, ville jeg ha sett på Dali Ikon5, eller Ikon 6
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har satt mentor og ikon 5 på watch-list! Skjønner at det heller blir en av de to enn Zensor. Så får jeg heller vente litt til jeg kommer over en deal
    Sist endret av HaalloJa; 01-16-2014 kl 17:00

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HaalloJa Vis post
    Har satt mentor og ikon 5 på watch-list! Skjønner at det heller blir en av de to enn Zensor. Så får jeg heller vente litt til jeg kommer over en deal
    Dali Zensor 7, synes jeg er en av de bedre gulvstående høyttalerene jeg vet til prisen. Får dem for ca 4000,- pent brukt. 7`ellementer trykker bra. Har nå kjøpt Mentor 6,
    men hvis jeg ikke hadde fått de til en god pris på brukten, ville det ærlig talt kanskje ikke være verdt så mye penger mellom..... Hvis du kjøper på nett eller avtaler med butikk, kan du jo prøve forskjellige opp mot 14 dager, levere inn, å få igjen pengene.
    Yamaha RX-A2030 - Parasound NC 2250 - Focal Chorus 826W - Focal Aria CC900 - DLS bak - SVS SB12 sub

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper at Zensor 7 er mer value for money for mine øre, men størrelsen er litt viktig. Frøkna her ville ikke blitt veldig happy om jeg kom hjem med noe større enn de vi har Så blir nok 5'ere om jeg tenker å bytte ut noe i den nærmeste framtid.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zensor 7 er ikke så store. Ganske så kompakte, og mindre volummessig en f.eks Mentor 6. Og man kan få de i en fruevenligh farge(ikke rosa da) Sjekk de ut

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Lignende tråder

1. Kjøpe høytalere og forsterker.
    By Nobody951 in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 11
    Siste melding: 03-04-2012, 23:30
  2. Bør jeg kjøpe ny forsterker?
    By tuttaadolf in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 4
    Siste melding: 02-05-2011, 21:07
  3. Kjøpe ny forsterker fra Kina, MA KT-88?
    By Pycno in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 5
    Siste melding: 12-17-2009, 01:32
  4. Kjøpe ny/brukt 7.1 forsterker.Hva er bra?
    By Sizedoesmatter in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 8
    Siste melding: 02-07-2007, 01:33
  5. Kjøpe forsterker i USA... HJELP!!!!
    By nuddi in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 4
    Siste melding: 04-23-2005, 21:02

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg