Receiver: Kan jeg bruke Optisk inn, DVR analog ut og External in samtidig?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Receiver: Kan jeg bruke Optisk inn, DVR analog ut og External in samtidig?

Spørsmålet høres sikkert veldig rart ut, men det har seg nemlig slik:

Har en Denon AVR-3808a i et stereooppset - og planlegger etter hvert å komme meg over på stereofor- og effektforsterker.
    Tanken min er å kjøpe en brukt Parasound Halo P3 og bruke denne som forforsterker i stedet for Denonen sin.

TVen min har kun optisk ut, så derfor hadde det vært supert om jeg kunne koblet optisk fra tv til receiver - for så å hente ut signalet analogt og koble til en inngang på Parasound'en
    Så igjen er jeg avhengig av å koble Line out fra Parasounden og til External in på Denonen for å få effektforsterker-biten..
    Er dette mulig?

Har en AppleTV jeg er avhengig av å få koblet til som kun har hdmi/optisk, men ellers har de andre komponentene analoge utganger.
    Vet dette høres litt jalla ut, men er snakk om en midlertidig løsning til jeg får råd til å kjøpe effektforsterker i tillegg..

Takk for svar

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84 Vis post
    Spørsmålet høres sikkert veldig rart ut, men det har seg nemlig slik:

Har en Denon AVR-3808a i et stereooppset - og planlegger etter hvert å komme meg over på stereofor- og effektforsterker.
    Tanken min er å kjøpe en brukt Parasound Halo P3 og bruke denne som forforsterker i stedet for Denonen sin.

TVen min har kun optisk ut, så derfor hadde det vært supert om jeg kunne koblet optisk fra tv til receiver - for så å hente ut signalet analogt og koble til en inngang på Parasound'en
    Så igjen er jeg avhengig av å koble Line out fra Parasounden og til External in på Denonen for å få effektforsterker-biten..
    Er dette mulig?

Har en AppleTV jeg er avhengig av å få koblet til som kun har hdmi/optisk, men ellers har de andre komponentene analoge utganger.
    Vet dette høres litt jalla ut, men er snakk om en midlertidig løsning til jeg får råd til å kjøpe effektforsterker i tillegg..

Takk for svar
    Dette skjønner jeg ikke helt poenget med men...
    Skal du gå i gjennom Denoen receiveren 2 ganger på en måte da eller?

Da er det vel bedre du kjøper et effekt-trinn først , og bruker receiveren som dac/pre frem til du får på plass en ren stereo-pre med enten innebygd el ekstern dac.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Lignende tråder

1. Analog og digital input samtidig onkyo
    By Essential in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 5
    Siste melding: 01-05-2012, 20:25
  2. PS3 - lyd fra optisk og hdmi samtidig..?
    By tommy_sn in forum Konsoller og PC-gaming (hardware)
    Svar: 9
    Siste melding: 01-10-2008, 01:51
  3. USB Lydkort til receiver, analog vs optisk ut
    By grkn in forum Generell HTPC
    Svar: 0
    Siste melding: 08-24-2007, 19:20
  4. Bruke HTPC'en som PC samtidig som den er WMC?
    By Sonny in forum Generell HTPC
    Svar: 0
    Siste melding: 11-29-2005, 12:34
  5. Svar: 21
    Siste melding: 11-09-2004, 23:17

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •