Marantz SR7005 + Sonos | Lyd fra receiver -> Sonos

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer thoresa sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Marantz SR7005 + Sonos | Lyd fra receiver -> Sonos

Har akkurat kjøpt Sonos Play 1 på kjøkkenet og Sonos Connect i stova og ønsker å bruke RCA inngangen på denne til slik at jeg kan sende all lyd fra min receiver til min Sonos Play 1 på kjøkkenet.

Her er oppsettet pt:

• HDMI Out 1 - Samsung UE50ES6715UXXE
    • HDMI Out 2 - Epson TW 8200
    • HDMI IN 1: Apple TV
    • HDMI IN 2: PlayStation 3 (snart PlayStation 4)
    • HDMI IN 3: GET HD PVR BOX
    • HDMI IN 4: Google Chromecast
    • HDMI IN - In forran på receivren: PC
    • Audio In Video using RCA: AirPort Express (for å spille av Airplay via Wimp når jeg spiller PlayStation 3).
    • Netverkskabel for å høre på digital radio og få programvareoppdateringer på receiveren.
    • Optisk in: Fra Apple TV slik at jeg kan høre på musikk via Airplay / Wimp mens jeg ser på TV.

Man kan selvsagt diskutere om jeg da trenger en Sonos Connect, men nå har jeg altså kjøpt en slik for å teste dette ut og da ønsker jeg sevlsagt å få mest mulig ut av den. Når det gjelder lyd ut fra Sonos tenker jeg å sette det opp slik:

• VCR RCA in: høre på lyd/musikk fra Sonos mens jeg bruker PlayStation
    • Optisk 1 in: Høre på lyd/musikk fra Sonos mens jeg ser på TV
    • Coax in 1 in: Når jeg kun skal bruke Sonos

Planen er altså at til lyd skal jeg kutte ut bruk av Airport Express og Apple TV og kun bruke Sonos. Da kan jeg også bruke mitt Android nettbrett til streaming av lyd.

MEN: Spørsmålet er hvordan skal jeg kunne sende alt av lyd fra min Marantz SR-7005 til min Play 1 på kjøkkenet? Bortsett fra hodetelefonutgangen på receiveren, finnes det en utgang man kan koble til som da vil sende alt av lyd ut? Utgangen bør være analog da inngangen på Sonos Connect er analog. Noen som vet? Tenker alternativt at jeg kan koble til TVen, men da vil jeg ikke få lyd ut når Projectoren er i bruk.

Håper noen har noen gode råd her :-)

Her er baksiden av receiveren min: http://hifi-reviews.com/images/recie...R7005_Rear.jpg

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vet altså? :-)

Har sjekket litt selv nå og funnet ut at man kan kjøre lyden ut via optisk ut, men da kun lyd som kjøres inn via optisk. Evt kan man kjøre lyd ut via zone 2 + zone 3 som kan slås på fremme på receiveren, men da kun analog lyd og ikke lyd fra HDMI eller optisk. Pre out fungerer bare om du skal koble til en sub eller bruke receiveren som en forforsterker. Er også mulig å kjøre lyd ut via eksempelvis VCR, eller CDR men da kun lyd som blir matet inn på de samme inngangene.

Så jeg har ikke funnet en måte å gjøre dette på...

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så lenge en av Sonos komponentene er koblet til nettet med kabel så vil de andre kobles opp via trådløst seg i mellom.
    i appen til nettbrette vil du få opp connect og play1. disse kan igjen slås sammen slik at de spiller det samme. jeg har det sånn med min play5 og connect.
    Det jeg imidlertid har hatt problem med er synkroniseringen av disse. så lenge connect er koblet opp med analog rca kabel er det inegn problem. bruker jeg coax/optisk spiller ikke connect og play5 synkront. connect er koblet opp mot en Yamaha RX-V773.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bedda Vis post
    så lenge en av Sonos komponentene er koblet til nettet med kabel så vil de andre kobles opp via trådløst seg i mellom.
    i appen til nettbrette vil du få opp connect og play1. disse kan igjen slås sammen slik at de spiller det samme. jeg har det sånn med min play5 og connect.
    Det jeg imidlertid har hatt problem med er synkroniseringen av disse. så lenge connect er koblet opp med analog rca kabel er det inegn problem. bruker jeg coax/optisk spiller ikke connect og play5 synkront. connect er koblet opp mot en Yamaha RX-V773.
    Takk for feedback.

Litt usikker på om vi snakker om det samme her. Mitt problem er altså at jeg vil ha all lyd fra reiveren (audio out på receiver) koblet til audio in på Sonos Connect slik at jeg kan høre på / sende all lyd fra reciveren tilmin Sonos Play 1 på kjøkkenet (velger line in i Sonos menyen for å få dette til).

Eksempelvis
    • om jeg bruker Apple TV og hører på Youtube musikk skal lyden også spilles på min Play 1 på kjøkkenet,
    • om jeg ser på TV skal lyden også spilles på Play 1 på kjøkkenet
    • og på samme måte om jeg bruker PlayStation ønsker jeg at lyden automagisk skal spilles via analog audio ut og inn på Sonos Connect -> Play 1 på kjøkkenet.

Med på den?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg litt på tynn is. men jeg mener jeg testet dette. da fra play5 til connect. koblet til tlf til line-in og spilte musikken via Sonos sitt trådløse nett på connect. bør vel gå andre veien også. du må da i Sonos appen velge den inngangen på Sonos.

du må selfølgelig koble opp begge enheter så de spiller som 1 sone

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg forstår rett, så vil du ha tv, lyd, appletv osv sendt til play1 på kjøkkenet?

Du har jo en reciver som har pre out og sone 2out. Ville brukt Sone2 audio out. Da kobler du rca fra den utgangen på recivern og inn på inngangen på connect, så kan du velge line in på sonos kontrollpanelet.

NB!
    På reciveren, så må sone2 aktiveres/slås på for å virke.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zleepyme Vis post
    Hvis jeg forstår rett, så vil du ha tv, lyd, appletv osv sendt til play1 på kjøkkenet?

Du har jo en reciver som har pre out og sone 2out. Ville brukt Sone2 audio out. Da kobler du rca fra den utgangen på recivern og inn på inngangen på connect, så kan du velge line in på sonos kontrollpanelet.

NB!
    På reciveren, så må sone2 aktiveres/slås på for å virke.
    Går ikke å spille digital lyd (hdmi/optisk) på sone 2 audio out (analog utgang).

Se min post lenger oppe: "Har sjekket litt selv nå og funnet ut at man kan kjøre lyden ut via optisk ut, men da kun lyd som kjøres inn via optisk. Evt kan man kjøre lyd ut via zone 2 + zone 3 som kan slås på fremme på receiveren, men da kun analog lyd og ikke lyd fra HDMI eller optisk. Pre out fungerer bare om du skal koble til en sub eller bruke receiveren som en forforsterker. Er også mulig å kjøre lyd ut via eksempelvis VCR, eller CDR men da kun lyd som blir matet inn på de samme inngangene. "

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker på at sone2 ikke kan kjøre lyd ut fra digitale innganger. For meg høres det rart ut om ikke. Reciverne er som regel asignable som betyr at utganger og innganger kan switches og kobles om i menyen. Men hvis det f.eks står i brukermanualen til reciveren at det ikke går, så stemmer det nok desverre. Hvis ikke, så vil jeg anbefale å prøve, hvis du ikke allerede har prøvd da.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zleepyme Vis post
    Er du sikker på at sone2 ikke kan kjøre lyd ut fra digitale innganger. For meg høres det rart ut om ikke. Reciverne er som regel asignable som betyr at utganger og innganger kan switches og kobles om i menyen. Men hvis det f.eks står i brukermanualen til reciveren at det ikke går, så stemmer det nok desverre. Hvis ikke, så vil jeg anbefale å prøve, hvis du ikke allerede har prøvd da.
    Det står i brukermanualen på side 63: "It is not possible to play the digital audio signals input from the HDMI terminals in ZONE2 and ZONE3. Use analog connections for ZONE2 or ZONE3 playback."

Har forsøkt å aktivere ZONE2 fremme på receiveren og koble på denne måten. Men det fungerte dessverre ikke. Uansett ikke noe dårlig tips!

Lignende tråder

1. Marantz SR7005
    By jokris in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 39
    Siste melding: 03-10-2014, 23:17
  2. Høyttalere til Marantz SR7005?
    By bimmernorge in forum Høyttalere
    Svar: 38
    Siste melding: 03-10-2013, 19:13
  3. DAC mellan Sonos ZP90 och receiver? Eller..?
    By WALL-E in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 5
    Siste melding: 11-05-2012, 19:01
  4. Marantz SR7005 + SA Mantra 60
    By gamlerik in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 7
    Siste melding: 05-20-2012, 00:18
  5. Sonos - Nyhet - Ny Controller fra Sonos
    By Globe in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 194
    Siste melding: 03-06-2011, 16:22

Stikkord for denne tråden