Steinalderen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Steinalderen

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Steinalderen

Hei

Jeg er på utkikk etter en forsterkerløsning til leiligheten. Skal brukes til XTZ 99.26 eller tilsvarende stativhøyttalere, så jeg så i utgangspunktet etter en integrert stereoforsterker men jeg finner rett og slett ingenting som har det jeg trenger. Lurer på om eneste løsning blir å kjøpe en surroundreciever, bare for å få med fleksibiliteten dette gir, med mindre noen av dere har gode forslag?

Mine signalkilder:

Laptop (vil bruke usb til ekstern dac)

Altibox tv dekoder

PS3

Platespiller

Radio (DAB og helst FM)

Har lett etter produkter hvor jeg kan benytte alt dette i en boks, men det virker som om utviklingen går veldig sakte på hifi-fronten. De fleste jeg har sett mangler en eller flere av disse: digitale innganger, usb-inngang for pc, riaa, dab-radio

Så uten å ende opp med fire nye bokser, ser det ut som eneste løsning er å kjøpe surroundreciever, da dette markedet ligger langt foran på den tekniske fronten (men et stykke bak på lydkvalitet er jeg redd)

Noen som vet om et produkt som hadde passet for meg? evt. en god kombinasjon av pre/dac og forsterker?

Har sett på hegel H-80, Rotel RA-11, RA-12, Onkyo A-9050, osv.
    Det nærmeste jeg kom var pioneer A-70, men her mangler radio og den har alt for få digitale innganger.

Forslag mottas med takk! Budsjett max 15k

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Ikke for å reklamere eller noe, men jeg har en meget pent brukt NAD 187 AV-Preamp til salgs, men den blir kansje for dyr for det du hadde tenkt deg.
    Den har alt du snakker om, utenom USB inn (har bare sett det på eksterne DAC`er egentlig) og har inngang for NAD sin eksterne DAB modul, men ikke DAB internt.

Har du tenkt til å ha souround eller bare en AV boks pga inntak? Jeg har god erfaring med NAD D 1050 når det kommer til eksterne DAC`er som ikke koster sjorta, DacMagic er også en fin liten dac, begge har ett par digitale inntak og USB inn.

Kom til å tenke på, NAD 390DD har også mye av det man trenger og kan bygges ut med HDMI men støtter bare stereo.
    Men ser den ikke i noen butikker lengere…...
    Sist endret av svar; 11-09-2013 kl 11:28

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altibox og PS3 har begge analog ut så strengt tatt trenger du ikke koble disse til digitalt, og radio kan du vel få fra din laptop.
    Ellers har Onkyo Tx-8050 jo alt du trenger, bortsett fra innebygget mikroovn da, samme med Yamaha R-N500 som kanskje er verdt en ekstra titt. http://no.yamaha.com/no/products/aud..._g/?mode=model
    Om du bruker radio fra laptop er der jo Onkyoen du nevner.....og mange andre.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man ønsker en flesibel løsning med masse digitale innganger for både lyd og bildekilder er nok en surroundreciver rette vegen å gå. Lydmessig har disse kommet seg betraktelig de siste årene, så det er ikke sikkert du vil savne noe, om du går opp noen hakk ifra de rimeligste.

Det kan være en ide å få seg en surroundreciver som har pre out for effektforsterker. Da får man(desverre) to bokser, men man får det beste fra to verdener. F.eks denne http://www.hifiklubben.no/Products/d...eceiver-50393/

Ellers så har Nad den rene digitalforsterkeren C390. Den kommer i en oppgradert utgave, og ligger ikke på hifiklubben sider i dag. Der kan man med å kjøpe en hdmi modul få samme hdmi funksjonene som man har på en surroundreciver.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg heller hadde satset på en vanlig receiver med tanke på fleksibilitet og om ønskelig siden skaffet en stereo forsterker med effekt inngang (Home theater pleier den vel og kalles).
    Da kan man bruke den som vanlig dedikert stereo, men med HT inngangen kan den også brukes som ren effekt i en hjemme kino sammenheng.

Jeg hadde kanskje først heller bare satset på en receiver i 7-8k klassen, her kan man faktiskt få mye for pengene og siden.

Det er kanskje ikke ideelt men med mindre alt man ønsker er 2 kanals lyd uten bilde så ender man i dag ut med en AV receiver.

Jeg har dog ikke sett mange av disse med DAB radio, det er derimot ganske vanlig at de nå støtter internet radio (ala tunein) og jeg foretrekker personlig dette, men nå bor jeg også i et massivt rf hull.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar og anbefalinger.
    Ser ut til at det blir en surroundreceiver som blir løsningen ja, da disse er uendelig mye mer fleksible enn stereoforsterkere i ca samme prisklasse. Satser på å kjøpe en med innebygget airplay og spotify, da dette er min primære musikk-kilde.

Må si jeg syns Marantz SR-6007 ser fristende ut til 6995,- , selv om testen i L&B ikke var overveldende positiv

Andre forslag opp til 10k mottas, prioritet er phono-inngang, airplay, spotify og radio.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anbefale denne: http://www.hifiklubben.no/Products/d...eceiver-60064/ Har forgjengeren selv og er strålende fornøyd med den
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •