Valg av stereoforsterker m/DAC til stativhøytt. Trenger eksperthjelp! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Crazyboy Vis post
    Tja, mulig. Har fått nyss i at de ble sluttsolgt for 15 000,- da de ble faset ut, og S2 kom. Nå er det jo forøvrig S3 som er den nyeste versjonen, S1 kom i 2005? Har satt meg et tak på 10 lapper uansett (som jeg ikke tror jeg kan tøye noe lenger..) Må jo ha DAC også etter hvert.

Heldig med CM7 også ja Hvilken farge har de?
    Okay, de ble solgt for 15 laken i utfasingsperioden ja? Passe drøyt om det stemmer, da de lenge ble solgt for det dobbelte. Ja, den nye S3 fikk jo grenseløst med skryt i diverse hifipresse blant annet.

CM7 har jeg i rosenut tror jeg det heter, den mørke parkettaktige fargen. Nydelig finish som passet flott inn hos meg Er egentlig imponert over hvor bra mitt nåværende oppsett fungerer- oppgraderingsspøkelset har vært forsvunnet som dugg for solen i 2 år nå

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det sies så. Ganske kraftig prisfall.
    Vet du om Marantz har DAC i samme serie/design? Evt. hva som får fram det beste i disse forsterkerne? Mulig jeg må avvente det til forsterker er i hus, for deretter å finne ut i hvilken retning jeg vil påvirke lyden.

Hehe, da er du særdeles heldig. Spørs om det er så lurt å henge på avforum hvis du skal holde spøkelset borte

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PM15S1 på FINN nå. Bør jeg slå til eller vente på en større Marantz?

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PM15s1 holder nok greit, men klart PM11s1 er bedre og sterkere, ellers kan denne være noe http://www.hifisentralen.no/forumet/...m&itemid=47325

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selger av PM15S1 på FINN ville ikke sende, så da utgår den dessverre. Cambridge Audio er helt sikkert bra, men har mest lyst på Marantz jeg Får bare vente å se hva som dukker opp fremover.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selger av PM15S1 på FINN ville ikke sende, så da utgår den dessverre. Cambridge Audio er helt sikkert bra, men har mest lyst på Marantz jeg Får bare vente å se hva som dukker opp fremover.
    Meget synd at selger ikke ville sende, den hadde vært kraftig nok- det kan jeg skrive under på Har selv som du vet B&W CM7 som går for å være tungdrevet, og kan ikke forestille meg at dine PSB er en enda tyngre last. Men der ser du, det dukker opp muligheter- håpe du snart får slått kloa i et realt catch

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ligger det en PM15S2 på FINN, til 9000 inkl. frakt. 1/2 år gammel, strøken iflg. selger. Eneste problemet er at han ikke har kvittering. Dealbreaker?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ligger det en PM15S2 på FINN, til 9000 inkl. frakt. 1/2 år gammel, strøken iflg. selger. Eneste problemet er at han ikke har kvittering. Dealbreaker?
    Her hadde jeg gitt full gass Kvittering er ingen big deal for meg iallfall: sålenge jeg får se på produktet og høre på det før kjøp. Altså slik at jeg selv får sjekket fysisk at produktet fungerer som det skal.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ikke det dessverre, må kjøpe usett. Hmm.. tenke tenke.. risky hvis noe skjer da

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ikke det dessverre, må kjøpe usett. Hmm.. tenke tenke.. risky hvis noe skjer da
    Ok, da er jeg mer skeptisk- når ikke du selv får sjekket produktet. Da blir det en overveing ift hvor lyst du har på forsterkeren og om du dermed vil ta en sjanse. Personlig er jeg skeptisk, men svindel skjer svært sjelden.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja skal ikke være lett Vet at om jeg sier nei så kommer det neppe noe tilsvarende på leeenge, og jeg kommer til å ergre meg over at jeg ikke slo til. Samtidig kommer jeg i alle fall til å angre hvis jeg kjøper katta i sekken, evt. et produkt som tar kveld etter noen måneder, og jeg ikke kan reklamere på pga. manglende kvittering..

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Crazyboy, hva ble det til ift PM15S2? Greide du å motstå fristelsen? Hvis du tok sjansen og kjøpte den gleder jeg meg til å høre lytteinntrykkene dine når du får den i hus.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble kjøp Sendes i morgen. Tok det via FINN betalingsgaranti, så er jeg sikret om det viser seg å være ei eske med småstein jeg får tilsendt.. Men selger virker veldig seriøs, fikk gode bilder av forsterkeren, og alt høres bra ut. Satser på at det blir innertier! Lytteinntrykk kommer mot slutten av neste uke tenker jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkeren kom faktisk i går, tok bare 1 dag. Helt uvanlig til Posten å være! Forsterkeren var 100% strøken, det eneste jeg har noe å utsette på er et par små merker på fjernkontrollen. Veldig fornøyd med tilstanden alt er i

Først og fremst var jeg litt redd for at jeg ikke skulle høre forskjell fra min gamle Denon, at det skulle være litt "bortkastede penger".
    Der tok jeg feil! Det første jeg la merke til var hvor mye mer detaljer og informasjon det var i diskanten. Hører ting jeg ikke har hørt før, og det jeg har hørt før er mye tydeligere. Bassgjengivelsen er mer korrekt føler jeg, ikke noe loudness-preg som jeg synes Denon'en hadde med mye bass jevnt over. Samtidig er det bass der det skal være, f.eks på "Stockholm syndrome" er det ikke mangel på bass for å si det slik.

Lydbildet er større, og med mer ro. Det blir ikke sammenblandet grøt på samme måte som med Denon'en. Virker som Marantz'en passer best til noe roligere og akustisk musikk. Har testet med Neil Young, Bigbang, Mark Knopfler, Michael Bublé, Eagles, Kings of Leon, Coldplay, og noe listepop. Synes den fungerer veldig bra til nevnte musikksjangre, men kanskje ikke elektronisk musikk og enkelte typer pop, det blir litt masete. Meget mulig dette har med høyttalerne mine å gjøre. De har forresten en følsomhet på 88dB i vanlig lytterom, og 86dB i såkalt "anechoic chamber", så de er ikke så tungdrevne likevel. Tror den er kraftig nok.

Veldig fornøyd hittill, og det blir neppe verre med en skikkelig DAC og signalkabler som ikke er fra Europris...

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med ny kongeforsterker Crazyboy- veldig gøy at det ble kjøp Kommer antagelig til å bli de best investerte pengene dine noensinne, hehe.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Lignende tråder

1. Trenger råd for valg av stereoforsterker og streaming
    By ifoster in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 3
    Siste melding: 08-07-2013, 14:16
  2. Trenger nybegynner og eksperthjelp til valg av sub.
    By Dali&Denon in forum Høyttalere
    Svar: 5
    Siste melding: 02-26-2010, 17:54
  3. Gull eller glitter - trenger litt eksperthjelp ;)
    By nysgerrige_nils in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 0
    Siste melding: 02-21-2009, 20:03
  4. Trenger eksperthjelp. Mørkt bilde på LG TV.
    By furious in forum TV-apparater
    Svar: 3
    Siste melding: 01-12-2007, 11:53
  5. Trenger eksperthjelp!!
    By Burre in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 7
    Siste melding: 04-22-2003, 17:40

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg