Tips til valg av 7.2 eller 9.2 Surroundforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til valg av 7.2 eller 9.2 Surroundforsterker

Går med planer om å lage meg hjemmekino igjen nå når jeg skal kjøpe hus etter nyttår.
    Sitter og leser forskjellige tester av receivere, men blir aldri helt sikker på hva jeg skal velge.
    Siste jeg har vurdert er Yamaha RX-A2010 eller Pioneer SC-LX 73.
    Jeg har vurdert å kjøpe brukt og desse ser ut til å ligge i samme prisklasse.

Jeg har Midgard Oberon 6.1 monoblokker til fronthøytalerene som i dag er Audiovector Mi3 Signature, senterhøytaler er Audiovector AV3Ci og bakhøytalerene tror jeg heter Audiovector M1. Har også 2 stk SVS PC12+ DSP.
    Vurderer og forandre litt på høyttaler oppsett etterhvert siden jeg har nye Klipsch RF83 stående, men er litt usikker på dette.

Trenger jeg egentlig en 9.2 forsterker eller vil det holde med 7.2? I første omgang kommer jeg nok til å kjøre 5.2, men er jo kanskje greitt å ha mulighet for å oppgradere uten å bytte forsterker igjen?
    Hva ville dere valgt av Yamaha og Pioneer forsterkeren? Er det eventuelt noe annet jeg også bør ta med i vurderingen?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hverken Pio eller Midgard er vel kjent for å spille veldig bra sammen med Klipsch - Audiovector kjenner jeg ikke til.

Ellers er vel både Pio og Yamaha veldig trygge valg , og det virker som de kanskje mest stabile receiverne på markedet med lite bugs !

Det er noen plus om minus med begge , men det koker nok mest ned til smak og behag til slutt
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du bruke Klipsch så hadde jeg gått for yamaha og byttet ut monoblokkene da det stemmer det torolan sier. Har hørt klipsch med midgard blokker og da skreik de enda mer enn vanlig...
    7.2 vs 9.2, det kommer jo litt ann på behovet ditt da. Biamping av fronter trenger du jo ikke når du har effektblokker. Går du for 7.2 så har du fremdeles mulighet til å ha høydekanaler forran eller side høyttalere bak. med 9.2 kan du ha både høyde og side kanaler hvis du trenger det.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at det blir en Pioneer SC-LX75. Har en Yamaha RX-V1700 nå, så jeg får prøve å sammenligne litt med denne, jeg har også mulighet for å få lånt meg en Hegel effektforsterker, tror den heter H20, så da får jeg testet litt med den også.
    Hvilken andre effektforsterkere vil dere anbefale til Klipsch da?

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anbefale deg noen som er mørke i lyden, ihvertfall sammen med pioneer på klipsch. Men smaken er som baken, så det kan hende du er glad i mye diskant. Emotiva er litt mørke i klangen n kansje det passer til klipsch. Hvis ikke så er det mange som forbudet rør til klipsch.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ha sett på denne http://www.hifiklubben.no/Products/d...eceiver-60064/ men jeg ser du har tatt valg på Pioneeren. Lykke til
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en SC-LX75 for 6000,- så jeg prøver denne i første omgang. Om jeg ikke blir fornøyd er det vel bare å selge og prøve å noe nytt

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Simen K Vis post
    Fikk en SC-LX75 for 6000,- så jeg prøver denne i første omgang. Om jeg ikke blir fornøyd er det vel bare å selge og prøve å noe nytt
    Hørtes ut som en bra deal! Ja, det er jo bare å prøve ut. Blir sikkert knall
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Lignende tråder

1. Hjelp til valg av surroundforsterker
    By CV Runek in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 21
    Siste melding: 04-05-2008, 18:32
  2. Tips om brukbar Surroundforsterker.
    By Danke in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 14
    Siste melding: 03-03-2008, 22:20
  3. Ny Surroundforsterker + HT, hjelp til valg.
    By Orbitize in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 25
    Siste melding: 08-06-2007, 22:51
  4. Hjelp til valg av surroundforsterker!!!
    By SaiKoPaTT in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 3
    Siste melding: 12-17-2006, 23:32
  5. Valg av surroundforsterker...
    By emica in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 1
    Siste melding: 08-12-2005, 20:34

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg