Problemer med bilde fra forsterker til prosjektor.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Problemer med bilde fra forsterker til prosjektor.

Har Sony HW-30 og Onkyo TX-nr626 forsterker, og hadde brukt dette perfekt i noen uker når dette begynte å skje. Tar jeg den igjennom forsterkeren er det ikke bilde. Det var bilde de første ukene jeg hadde den, før den begynnte å få svart skjerm i noen sekunder av gangen. Har kjørt med flere kilder som blue ray, PS3 og CD dekoder, samme feil på alle. Når jeg kjører prosjektor rett i CD boksen er det bilde. Hadde forsterker på service, de fant ingen feil. Bare oppgraderte programversjon. De kjørte sikkert kun TV rett på forsterkeren vil jeg tippe.
    Setter jeg tv inn i steden for prosjektoren får jeg bilde. Orker plutselig ikke forsterkeren sende bilde igjennom den 10m lange 1.4 HDMI kabelen min eller hva kan det være? Noen forslag?

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres ut som et HDCP problem. En av utfordringene i HDMI er at informasjonen som sendes er uten feilsjekk. Når HDMI forbindelsen (kabel og/eller sender og mottager) begynner å bli dårlig får man bitfeil. En viktig del i HDMI er utveksling av nøkler for HDCP krypteringen. Dersom kommunikasjonen feiler akkurat i denne prosessen, mister man bildet helt. Derfor vil man kunne opplevel at et bilde fra PC (igjennom receiver) fungerer perfekt fordi bildet er ukryptert, mens en blu-ray spiller feiler. Dette var generelt, vet ikke om dette er tilfellet hos deg.

Vet ikke helt hva Onkyo gjør, men de har "alltid" hatt problemer med HDMI. Jeg ville begynne å feilsøke rundt kabel fordi min erfaring er at Onkyo er kilen på kabelen, spesielt over litt distanse. Prøv en annen kabel som feilsøking og se om dette løser det.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabelen er i dag 10m. Kjøpte en crappy hdmi kabel på 10 m på Jula for å teste. Da kom bildet, selv om det var litt redusert kvalitet.
    Setter jeg min bra vanlige kabel i CD boksen kommer det opp HDCP problem, men bildet vises ihvertfall på skjermen. Så signalene går frem. Men altså ikke hvis jeg setter den i forsterkeren. Blir den svart fordi Canal Digital har begynt med dette HDCP greiene?

Lignende tråder

1. får ikke bilde fra pc til prosjektor
    By Duppi dupp in forum Digitale projektorer
    Svar: 2
    Siste melding: 03-04-2012, 21:03
  2. problemer med lyd og bilde fra laptop til forsterker
    By eskil_b in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 6
    Siste melding: 11-02-2008, 01:58
  3. TV-bilde på prosjektor?
    By nesJe in forum Generell video
    Svar: 7
    Siste melding: 05-28-2007, 04:02
  4. Bilde fra DVI pc til HDMI prosjektor??
    By Thule in forum Digitale projektorer
    Svar: 18
    Siste melding: 09-19-2006, 21:02
  5. bra tv bilde på prosjektor
    By Neida in forum Generell video
    Svar: 0
    Siste melding: 03-03-2004, 14:13

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg