Kjøpe brukt Pioneer VSX-LX53 eller ny SC-1223-K?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Jens_Martin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking Kjøpe brukt Pioneer VSX-LX53 eller ny SC-1223-K?

Hei!

Som overskriften sier ser jeg etter en ny Reciever -som må ha gode tilkoblingsmuligheter. (har skjedd mye på denne fronten i min "downtime" som kinomaskinist!).

Jeg skal i gang med bygging av dedikert kino (endelig!) og trenger en ny reciever for å vekke entusiasten i meg igjen.

Jeg kommer til å kjøre effektforsterkere på frontene og bakhøyttalerne- trenger da kraft til center og eventuelle sidehøyttalere.

Jeg kan få kjøpt en brukt Pioneer VSX-LX53 for ca. 5000 og en ny Pioneer SC-1223-K for ca 5600. Hvilken ville dere gått for mtp at jeg har effektforsterkere som tar seg av den tyngste jobben? Ville dere eventuelt sett på noen enda rimeligere modeller?

Jeg har trålt internett for å finne tester og omtaler av SC-1223-K uten hell, så håper dere kan hjelpe meg litt her!

Håper på mange gode svar!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen formeninger her eller erfaringer med noen av dem? Kan ikke finne stort informasjon rundt den nyeste noe sted..

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser jo ut til at SC 1223 har pre-out kun for front og sub , så det kan jo være greit å være obs på.

Og 5k for LX 53 synes jeg er for dyrt - kostet ikke mer 7k på slutten tipper jeg - den er såpass gammel at jeg hadde ikke gitt mer enn 3500,- for den.
    Skulle jeg kjøpt ny ,så hadde jeg nok gått opp på 2023 modellen - ser den har pre-out for alle kanaler , og er nok enda litt kraftigere også.

Men finner du en brukt LX55/56 til 5k , så er det noe og tenke på !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aah, uten pre-amp på bakhøyttalerne er det plutselig lite interessant. Dette overså jeg. Det er jo noe jeg har på min gamle Harman Kardon AVR 630, så regnet med at dette var standard nå til dags.

Finnes det andre gode alternativer i samme prisklasse? Også andre merker. Jeg skal jo som sagt bruke eksterne forsterkere til fronter og bakhøyttalere, så all verdens av kraft er det vel ikke behov for.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens_Martin Vis post
    Aah, uten pre-amp på bakhøyttalerne er det plutselig lite interessant. Dette overså jeg. Det er jo noe jeg har på min gamle Harman Kardon AVR 630, så regnet med at dette var standard nå til dags.

Finnes det andre gode alternativer i samme prisklasse? Også andre merker. Jeg skal jo som sagt bruke eksterne forsterkere til fronter og bakhøyttalere, så all verdens av kraft er det vel ikke behov for.
    Pardoksalt nok ,så må man opp på de litt kraftigere receiverene for å få pre-out på alle kanaler - mao. dem som trenger det mest , mangler dette
    Ellers er jo Yamaha et veldig populært merke - det gir mye for pengene , og virker p være veldig stabile produkter.
    Skal du kjøpe nytt , så er vel rx-v 775 noe av det bbilligste du får tak med full pre-out tror jeg.http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...r-rx-v775-sort
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Pardoksalt nok ,så må man opp på de litt kraftigere receiverene for å få pre-out på alle kanaler - mao. dem som trenger det mest , mangler dette
    Ellers er jo Yamaha et veldig populært merke - det gir mye for pengene , og virker p være veldig stabile produkter.
    Skal du kjøpe nytt , så er vel rx-v 775 noe av det bbilligste du får tak med full pre-out tror jeg.http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...r-rx-v775-sort
    Jeg dro til Elkjøp for å handle en RX-v775. Denne hadde de ikke inne, men selgeren anbefalte en Onkyo 626 og sa denne var vel så bra og også hadde pre-out for fronter og bakhøyttalere.

Jeg tok dette for god fisk, men ble litt usikker når jeg var kommet hjem. Har fortsatt ikke åpnet esken, men etter noen søk på nettet virker det ikke som om denne har pre-out i det hele tatt. Kun en "zone2" utgang som ikke kan brukes i surround... Noen som kjenner til denne receiveren? Kommer nok til å teste den, men det lukter nok et bytte her..
    Sist endret av Jens_Martin; 11-01-2013 kl 10:16

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens_Martin Vis post
    Jeg dro til Elkjøp for å handle en RX-v775. Denne hadde de ikke inne, men selgeren anbefalte en Onkyo 626 og sa denne var vel så bra og også hadde pre-out for fronter og bakhøyttalere.

Jeg tok dette for god fisk, men ble litt usikker når jeg var kommet hjem. Har fortsatt ikke åpnet esken, men etter noen søk på nettet virker det ikke som om denne har pre-out i det hele tatt. Kun en "zone2" utgang som ikke kan brukes i surround... Noen som kjenner til denne receiveren? Kommer nok til å teste den, men det lukter nok et bytte her..
    Denne har nok ingen pre-out nei - skal du ha det med Onkyo , så må du opp på 717 modellen .

Lignende tråder

1. Svar: 0
    Siste melding: 03-07-2013, 22:25
  2. Yamaha RX-V767 eller Pioneer VSX-LX53
    By borchgrevink in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 8
    Siste melding: 04-04-2011, 23:08
  3. Kjøpe Pioneer BDP-LX53 må ha svar innen 23:00 idag
    By aleks5412 in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 4
    Siste melding: 12-15-2010, 23:59
  4. Pioneer PDP-436XDE, kjøpe brukt?
    By Atomic_2008 in forum TV-apparater
    Svar: 3
    Siste melding: 02-23-2008, 17:35
  5. Kjøpe høytalerpakke brukt eller nytt?
    By Finduz in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 26
    Siste melding: 06-07-2006, 10:25

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •