Forslag til forsterker til to høyttalere??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer 007 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forslag til forsterker til to høyttalere??

Hei.

Jeg har en Pioneer SC-LX71 er en 7 kanals hjemmekinoforsterker som yter opptil 140 Watt pr kanal. Jeg har også en Pioneer TV, PDP-LX5090H og en Blueray fra Pioneer som heter BDP-LX91. Til slutt har jeg høyttalere fra Patos, nærmere bestemt Patos Symponic 3.

Siden jeg kun har to kanaler, og tenker og fortsette med det, lurer jeg på om noe har noen gode forslag til en kraftigere forsterker, som favoriserer disse høyttalerne.

Takk for svar :-)

Mvh.
    Josef

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket budsjett har du?

Jeg vil annbefale å kjøre pre+effekt

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 007 Vis post
    Hei.

Jeg har en Pioneer SC-LX71 er en 7 kanals hjemmekinoforsterker som yter opptil 140 Watt pr kanal. Jeg har også en Pioneer TV, PDP-LX5090H og en Blueray fra Pioneer som heter BDP-LX91. Til slutt har jeg høyttalere fra Patos, nærmere bestemt Patos Symponic 3.

Siden jeg kun har to kanaler, og tenker og fortsette med det, lurer jeg på om noe har noen gode forslag til en kraftigere forsterker, som favoriserer disse høyttalerne.

Mvh.
    Josef
    Hei, har selv hatt samme høyttalere, har prøvd litt forskjellig på de, av integrerte forsterkere kan du prøve feks krell kav 400xi, Chapter Precis event Electrocompaniet Eci-5 mk2. ellers kan du jo bruke forforsterker med effektrinn fra de nevnte merker eller feks Parasound a21, Chord, Densen, Bel Canto og Musical fidelity.

Newcomer 007 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg tenker meg innenfor en budsjettramme på 10.000,- for brukt... Men man vet aldri ;-)

Newcomer xcoder sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hekter meg litt på denne tråden :-) Jeg driver å oppgradere mitt annlegg nå, og har bestillt XTZ Divine 100.49 høytalere som har oppgitt 50W minimum forsterker. Min Abrahamsen V2 med sine 70 W pr kanal tipper jeg ikke er i nærheten til å utnytte de nye høytalerne, så hva bør jeg sikte meg inn mot med rundt 40K budsjett?

Jeg har så langt vurdert enn brukt mcIntosh MA7000 på blandt solid state amper og rørbaserte Opera Audio Cyber 800 mono blokker + Cyber 222 MK II pre amp. mcInthosh vil levere det jeg trenger, men vil de rørbaserte monoblokkene med 78W klare jobben mye bedre en mine V2?

Er det andre alternativer som jeg bør titte på. Design/utseende er en viktig faktor i tillegg til kvalitet...
    Sist endret av xcoder; 11-06-2013 kl 18:04

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opera audio vil helt klart banke din v2, mitt personlige valg ville nok helt mot mcintosen særlig om man liker å spille høyt, selv om opera slettes ikke er noe dårlig valg. Parasound a21 med den nye pre P5, kan klare jobben event Priamre a32 med pre32.

Newcomer 007 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner at jeg burde hatt noen titalls tusen ;-)

Kan det være en ide å pimpe opp lyden ved å sette en effektforsterker på Pioneer SC-LX71? Forslag?

Mvh. Josef

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 007 Vis post
    Skjønner at jeg burde hatt noen titalls tusen ;-)

Kan det være en ide å pimpe opp lyden ved å sette en effektforsterker på Pioneer SC-LX71? Forslag?

Mvh. Josef
    Jeg har en pioneer sc-lx85 (de påstår 190w 1khz tone) og etter jeg oppgraderte til fra dali concept 6 til Mentor 6, det fungerte egeltig helt greit i stereo men når ting svingte i alle kanaler ved film begynte ting og miste dynamikk og hørtes komprimert ut.

Som et eksperiment skaffet jeg en emotiva xpa 5 (jeg har fokus mot film) og dette løsna skikkelig på høytalerne ved høyere volum.

Patosene dine er vel også merkbart tyngre og dra en mine 6ohm's dali, ikke at jeg har verdt borti patos men vil da tro de absolutt vil ha godt av mer ordentlig kraft.
    Beste forslaget jeg kan komme med der er muligens en parasound nc2250 (ny pris ca 13 000)

Så kunne du om ønskelig bytte pioneern i en stereo pre siden om ønsket.

Lignende tråder

1. Forslag til aktive høyttalere (sub)
    By heggi in forum Høyttalere
    Svar: 3
    Siste melding: 05-12-2009, 08:52
  2. Høyttalere til PC - Forslag?
    By Error in forum Høyttalere
    Svar: 13
    Siste melding: 04-16-2009, 16:49
  3. PC høyttalere - Forslag ?
    By stapedius in forum Høyttalere
    Svar: 5