Dårlig lyd fra Netflix i surround, hvem har skylda?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Angry Dårlig lyd fra Netflix i surround, hvem har skylda?

Hei,

jeg er relativt lite bevandret her på forumet, så om dette innlegget er på feil sted er det bare å kjefte og eventuelt flytte det.

Jeg har et hjemmekinooppsett i stuen som jeg bla. bruker til å streame Netflix. Selve streamingen tar en Sony bdp-s5100 BD-spiller seg av. Receiveren er en Denon AVR-2313. Problemet jeg opplever er at lyden, særlig i centerkanalen er skurrete og nesten metallisk. Særlig på mørke herrestemmer. Ved å gå inn på BD-spilleren og stille om audio fra "auto" til "PCM" blir lyden bra, men da står det "PL II C" i displayet på receiveren hvilket jeg tolker som at BD-spilleren sender tokanalslyd videre til receiveren som igjen oppskalerer til 5.1. Lyden blir bra, men jeg da har jeg ikke lenger ekte flerkanals lyd. Er det Sony, Netflix eller Denon som må ta skylda for dårlig lyd her? Lyden er helt fin når jeg spiller av BD-plater eller DVDer, så jeg heller mot at det er Netflix eller en kombinasjon av Netflix og Sonyspilleren som skaper trøbbel.

Er det noen andre som har opplevd at flerkanalslyden fra Netflix skaper problemer, eller er det knyttet til avspilleren? Siden lyden blir bedre med PCM, er det noen innstillinger som gjør at spilleren sender flerkanalslyd videre som PCM?

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser ut som bd spillern din er i stand til å sende 5.1 lyd, https://support.netflix.com/en/node/443

vet ikke med denon, men på min nåværende (onkyo) og forrige (HK) receiver var det mulig å få info om både video og audio stream den mottar fra kilde.
    Marantz 6012+rotel rb1070, Focal Aria 906, SVS SB13-ultra

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Netflix er jo veldig komprimert , helt ned i 4 mb tror jeg....Canaldigital parabol er i forhold 22 mb.
    Dette merkes godt på både lyd og bilde.....Bildet har få detaljer og gråtonene er nesten borte....Lyden mangler dynamikk og dybde.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har i det siste testa en par filmer på netflix også på lerretet, og det er mildt sagt en skrall affære.

Joda, det er 1080p oppløsning men som nevnt det er harde farge graderinger, lite til nesten ingen dynamikk i mørke scener og lyd sporet høres direkte komprimert ut, både i bitrate og dynamikk, det gikk sånn sett greit med tegnefilmen Monsters VS Aliens, men Green lantern ble så skrall at det var ikke poeng i se hele filmen.

Faktiskt har jeg kommet fram til at det meste høres bedre ut med stereo lydsporet enn med surround :P

Newcomer razoredge sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat samme problem med Netflix når jeg kjører Dolby Digital+ gjennom Denon 3312 fra Windows 8 App.
    Kjører jeg i stereo er problemet borte. Det er heller ingen problemer via XBox360 hvor jeg får vanlig Dolby Digital.
    Breaking Bad er spesielt ille..
    Antar det er noe med komprimeringen som forårsaker dette. Det var forresten ikke et merkbart problem tidligere, men noe som har kommet etter en av, de nesten daglige, oppdateringene av windows appen.
    Sist endret av razoredge; 10-23-2013 kl 16:21

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipsene! Det ser ut til at det løste seg med firmwareoppdatering av receiveren. Nå står det dolby digital plus i displayet når jeg setter spilleren på "auto". Lyden er ikke direkte dårlig lenger, men kvaliteten er ikke akkurat på BD-nivå, nei. Jeg synes det ser mye bedre ut enn da jeg kjørte det via en apple-TV, men det kan skyldes at netflix sender bedre kvalitet siden jeg prøvde på apple-tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipsene! Det ser ut til at det løste seg med firmwareoppdatering av receiveren. Nå står det dolby digital plus i displayet når jeg setter spilleren på "auto". Lyden er ikke direkte dårlig lenger, men kvaliteten er ikke akkurat på BD-nivå, nei. Jeg synes det ser mye bedre ut enn da jeg kjørte det via en apple-TV, men det kan skyldes at netflix sender bedre kvalitet siden jeg prøvde på apple-tv.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av el_jefe Vis post
    Jeg kjører netflix via ps3 og nei det er ikke i nærheten av bd kvalitet hos meg heller, det har vel heller aldri verdt meningen for netflix og konkurrere med blueray.
    F.eks i forrige uke hadde jeg en sløv ettermiddag og satte på Monsters vs aliens på netflix, og det var jo en helt ok film opplevelse og siden jeg er litt svak for dreamworks filmer bestilte jeg den fra amazon.
    Den kom så i posten i dag faktisk og måtte jo sjekke hvor vidt det var noen forskjell.
    Jeg så kort sagt forskjellen i farge spekteret umiddelbart og lyden var av en annen verden.

Active metallsulten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens! Jeg har en marantz sr5007 receiver - ps3, jeg opplever også noe av dette her. Jeg syns det utarter seg mest hvis det er rennende vann/visse stemmer/ romklang, generelt lyse lyder, høres det ut som digitalt støy, skurring litt som på en 64k mp3 fil.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av metallsulten Vis post
    Hei folkens! Jeg har en marantz sr5007 receiver - ps3, jeg opplever også noe av dette her. Jeg syns det utarter seg mest hvis det er rennende vann/visse stemmer/ romklang, generelt lyse lyder, høres det ut som digitalt støy, skurring litt som på en 64k mp3 fil.
    Det var akkurat det som var problemet mitt. Jeg tolker det som et dekodingsproblem i receiveren, siden lyden var bra når BD-spilleren tok seg av dekodingen og problemet forsvant da jeg oppdaterte firmwaren på receiveren. Sjekk om du finner noe info om Dolby Digital Plus og din receiver.

Active metallsulten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nå har jeg satt til "direct" så får jeg se ettervert om det blir bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Sted
    Skien
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Green lantern ble så skrall at det var ikke poeng i se hele filmen.
    Du gikk ikke glipp av noe....
    JM Lab Electra 946
    Classé CP500/CA401
    Copland CDA 289
    Bel Canto e.One DAC 3
    ----------------------------
    B&W CM5/PV1
    Lyngdorf TDA2200
    Lyngdorf CD-1
    ----------------------------
    Electrocompaniet ECi2
    Arcam AVR 300
    Snell-K/Klipsch RB-25
    SVS PB 12 NSD

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Phatbob Vis post
    Du gikk ikke glipp av noe....
    Hadde sett den før så visste jo hva den gikk ut på, jeg kommer nok ikke til og kjøpe den blueray for og 'sjekke' kvaliiteten der, det trenger jeg absolutt ikke hehe.

Lignende tråder

1. Surround.no - dårlig kundeservice?
    By westerma in forum Generell chitchat
    Svar: 1
    Siste melding: 12-05-2010, 20:35
  2. Har Sonic Stage skylda for at Sony NW-A808 sletter musikken min!?
    By EivindLunde in forum AV gadgets og portabel AV
    Svar: 0
    Siste melding: 05-18-2008, 18:48
  3. Hvem ser film her i stereo? Savner du surround?
    By PianoBlack in forum Høyttalere
    Svar: 48
    Siste melding: 04-09-2007, 23:13
  4. Dårlig rom for surround?
    By lurer in forum Høyttalere
    Svar: 0
    Siste melding: 02-05-2007, 12:11
  5. Støy - hvem har skylda?
    By theom in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 6
    Siste melding: 02-28-2006, 10:50

Stikkord for denne tråden