Onkyo TX-SR876, TV ut feil

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo TX-SR876, TV ut feil

Ca 4 år gammel TX SR876 gir periodisk feil på TV ut. Jeg kjører alle signalkilder, Canal Digital tuner, PS3, DVD og Apple TV, gjennom forsterkeren og ut til LCD TV og prosjektør. Periodisk feil begynner med at det flimrer i bunn av skjerm, for så å få svart skjerm med teksten "modus støttes ikke" Kan forsvinne av seg selv, men som oftest ikke. Kommer på både TV- og prosjektor. Har hatt feilen lenge da jeg i begynnelsen trodde det skyldtes C D tuneren, noe jeg fant ut at det ikke gjorde da jeg byttet den. Kan dette skyldes varme, eller må den på rep? Hvem reparerer Onkyo i Norge, evt på Sørlandet(arendalsområdet)? Kjøpte den i sin tid på en nettbutikk som i dag er gått konkurs, eller kjøpt opp av andre men fortsatt har samme navn??
    Takknemlig for alle tips og hjelp..

Mvh
    Geir

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lignende feil

Jeg har Onkyo TX-NR626, hatt den noen uker da det i helga begynte å komme svarte øyeblikk som varte noen sekunder. Lerretet ble sort, kun HDMI 1 som lyste oppe i venstre hjørne. Etter hvert ble det mer og mer.
    Leverte den inn i går til Surround.no der jeg kjøpte den. De sender den til et firma på Gjelleråsen som reparerer for de. Husker dessverre ikke hva de heter.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært en gjenganger med feil på HDMI-kort på Onkyo. Kjøpte en brukt 606 i sommer som det var feil på. Fant en fiks (dvs. kompisen til guttungen som etterpå kjøpte receiveren) på youtube som viste hvilke komponenter som måtte byttes. Har virket godt etter det. http://www.youtube.com/watch?v=gj0x5S9ez5U

Om det er samme HDMI-kortet på din Onkyo og du vil prøve dette trikset så har jeg rundt 90 ekstra kondensatorer liggende som du kan få en del av.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og takk for svar.
    Er skikkelig irriterende med en sånn feil, og ikke minst at det er så vanskelig å få levert boksen til rep... Blir neppe Onkyo på meg neste gang..
    Tror ikke jeg skal inn og rote med loddebolten så jeg kommer til å prøve å spore opp firmaet på Gjelleråsen.
    Igjen, mange takk for svar.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt Dalens Elekronikkservice, har du fortsatt kvittering vil jeg tro de fikser den på reklamasjon. Jeg kontaktet de direkte, involverte ikke forhandler. Hør med de, du får til og med gratis frakt hvis du bestiller fra returservice.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset, Roddis. Var akkurat i kontakt med dem og fikk mailet følgeseddel. Flott service så langt :-)

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig. Er bra der ja.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Lignende tråder

1. Effektforsterker til Onkyo TX-SR876
    By Nikita in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 2
    Siste melding: 11-05-2010, 22:09
  2. Onkyo TX-SR875 el. TX-SR876
    By MarcusRamberg in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 1
    Siste melding: 09-29-2009, 22:19
  3. ONKYO TX-NR906 vs Onkyo TX-SR876
    By zx300 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 4