Klipsch KLF 30 og Hegel H300?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch KLF 30 og Hegel H300?

Hei, forøvrig ny på forumet her og søker meninger/erfaringer fra følgende produkt. Har forøvrig brukt søkeknappen flittig og timene har bare flydd avgårde i søket etter svar:-)

Har nylig realisert guttedrømmen fra da jeg sto konfirmant for 15 år siden og kjøpt et par pent brukte Klipsch KLF 30:-)

http://www.hometheaterhifi.com/volum...rs-3-2000.html

Har prøvekjørt disse med en eldre Rotel (RSX 972) sourround forsteker men ønsker å gå over til stereo med litt mer guffe og helst innebygget DAC.

Har fått tilbud om å kjøpe en brukt Hegel H300 til en grei pris men er redd at denne kan bli litt skrikete i diskanten, klipsch blir vell egentlig anbefalt med en typisk varm forsterker men jeg må si at jeg er ukjent med lydsignaturen til Hegel og trenger derfor noen gode råd/erfaringer.

Jeg har klart å grine meg til å ha høyttalerene stasjonert på hytta da fruen nekter plent! å ha disse Klipschene i hjemmet:-)

ice.net er bestilt så ser for meg at Wimp (hifi edition) og DVD (denon 3930) blir brukt som kilder.

Takker for alt av tilbakemeldinger

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ville ikke brukt en så avslørende forsterker på klipsch da blir de rimlig slitsomme å høre på. det er mange merker som kan fungere bra som feks Rotel, Yamaha , Parasound, Mbl, Cayin, Mcintosh, Electrocompaniet, Abrahamsen og mange rørforsterkere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buggs Vis post
    jeg ville ikke brukt en så avslørende forsterker på klipsch da blir de rimlig slitsomme å høre på. det er mange merker som kan fungere bra som feks Rotel, Yamaha , Parasound, Mbl, Cayin, Mcintosh, Electrocompaniet, Abrahamsen og mange rørforsterkere.
    Takker for svar , ser ut til at det kan bli nye Parasound P5 sammen med A21. Håper det kan bli en bra match.

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv så gjorde jeg et funn i Roksan, de har den på Duet Audio i Oslo. Roksan Kandy K2 til under kr. 10.000,- Noen kritiserer den for å være litt forsiktig i øvre register, men det blir neppe negativt med Klipsch. Den ble årets forsterker i prisklassen under tusen pund i What Hi-Fi 2012. Så direkte dårlig kan den vel ikke være. Selv er jeg kjempefornøyd, jeg bruker dem til å drive et par Monitor Audio RX-6, som er litt tungdrevne på 6 Ohm, 86db /w følsomhet.

Testen i What Hi-Fi: http://www.whathifi.com/review/kandy-k2-amp
    "If you can't be right, be wrong at the top of your voice!"

Lignende tråder

1. Logitech Harmony Touch vs Hegel H300
    By martsimo in forum AV gadgets og portabel AV
    Svar: 7
    Siste melding: 02-04-2014, 23:13
  2. Bruke Hegel H300 som forforsterker.
    By Olimaen in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 2
    Siste melding: 10-01-2013, 11:27
  3. Svar: 29
    Siste melding: 10-23-2012, 22:25
  4. Hegel H300, hva med senter kanalen min?
    By AndersT2 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 4
    Siste melding: 10-23-2012, 12:14
  5. Hegel H300 mottatt !
    By Purolatino in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 4
    Siste melding: 06-19-2012, 19:34

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg