Hva skal man si til dette??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva skal man si til dette??

Har en kollega som sitter med en gammel Kenwood surroundforsterker.
    Han har jo da ikke noen digitale lydinnganger, men han har funnet noe på forsterkeren som heter 6 CH. Direct. Han tror da at ved å skaffe seg en DVD spiller som har 6 CH. Direct ut så vil han kunne forbedre surroundlyden sin.......... :? Hm....... :?: :?:

Jeg vil nå ikke tro at dette har så veldig mye med god surround å gjøre, correct me if I`m wrong :!:

Jeg ville sagt, skaff deg en ny forsterker jeg da :idea:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange som gjør det på denne måten med en gammel Dolby Pro Logic forsterker eller evt. en effektforsterker.
    Mange DVD-spillere som selges i dag har innebygd DTS/Dolby Digital-dekoder og kvaliteten er ikke så værst. Lyden vil nok bli adskillig mye bedre enn den han har i dag.
    Selvsagt vil nok forsterkeren hans sette begrensninger dersom dette er en dårlig spesifisert forsterker.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis han kun har Pro Logic innebygget i forsterkeren så vil han jo få en dvd spiller med innebygde dekodere for DD og DTS. Det vil jo gi en mye bedre lydopplevelsen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan skal man gjøre dette da uten å måtte kjøpe en ny DVD spiller, er det ikke da bedre å kjøpe en nyere forsterker som har coax/optisk inngang slik at en kan få kjørt DolbyDigital/DTS der istedet :?: :?:

Noen som vet om noe godt brukt noe til under 5000 kr, lurer på om jeg kanskje får lurt han til å kjøpe noe.
    Han er jo faktisk overbevist om at en 5-6 år gammel Kenwood er noe av det bedre du kan bruke :?

Newcomer doberman sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan trygt si at det er lurest å finne seg en receiver som har coax/optisk i dag, og du skal vel lete lenge for å finne en som IKKE har det.

Jeg kjører nå en løsning med en receiver som ikke har noen av delene, og jeg må kjøre 5.1 AC3. Kan få både DTS og Dolby via dette, akkurat like bra som noen andre får det med optisk/coax innebygget i forsterker. Det som kan være verdt å tenke på er at dekoderne, som da må ligge i dvdspilleren, ofte ikke er rare greiene spesielt i rimeligere modeller. Men igjen, det er ti ganger bedre enn å kjøre vanlig ProLogic.

Jeg holder meg til forsterkeren min ennå jeg, selv om den har denne "svakheten", da den har innstillinger for sub som jeg liker. Oppdatering er uansett like om hjørnet

Forsterkeren KAN være krute god den, min har blant anna Dvd-Audio, og direct mode, kjører som bare fy det.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doberman
    Man kan trygt si at det er lurest å finne seg en receiver som har coax/optisk i dag, og du skal vel lete lenge for å finne en som IKKE har det.

Jeg kjører nå en løsning med en receiver som ikke har noen av delene, og jeg må kjøre 5.1 AC3. Kan få både DTS og Dolby via dette, akkurat like bra som noen andre får det med optisk/coax innebygget i forsterker. Det som kan være verdt å tenke på er at dekoderne, som da må ligge i dvdspilleren, ofte ikke er rare greiene spesielt i rimeligere modeller. Men igjen, det er ti ganger bedre enn å kjøre vanlig ProLogic.

Jeg holder meg til forsterkeren min ennå jeg, selv om den har denne "svakheten", da den har innstillinger for sub som jeg liker. Oppdatering er uansett like om hjørnet

Forsterkeren KAN være krute god den, min har blant anna Dvd-Audio, og direct mode, kjører som bare fy det.
    Men da er du jo avhengig av å ha 6 CH. Direct som output på DVD spilleren din??

Active Tomtom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da er du jo avhengig av å ha 6 CH. Direct som output på DVD spilleren din??
    Ja, men det er jo ikke vanskelig å finne en DVD-spiller med 5.1 analog utgang...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •