Fra stereo til surround - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Røyk på en ny Yamaha rx-a3030 så får vi se hvordan det fungerer blir stereo oppsett i første omgang frem til jeg finner meg senter og bakhøytalere som passer

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer,feit receiver det

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk Vis post
    Gratulerer,feit receiver det
    Takk takk Har lekt med instillinger i hele kveld. Er som julekvelden dette!

Fruen var ikke like imponert over beistet av en forsterker som ikke passet i tv-benken så i morgen går nok dagen med på Ikea tur for å finne noe den kan stå i.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg "prøvemontert" Forsterker, B&W HTM61 Senter og Midgard blokkene i en Bestå tv-benk fra IKEA. Ser ut til at det kan fungere greit. Er vel best å sjekke med design-sjefen før det kjøpes inn, men det ser da greit ut :P Eneste er om det er mulig å få tak i noe med dører forran som kunne skjult alt sammen litt når det ikke var i bruk.

Får ikek bilde til å vise i innlegget, men bare trykk på lenken under for å se
    Fra stereo til surround-tv-benk-jpg

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av minim Vis post
    Da har jeg "prøvemontert" Forsterker, B&W HTM61 Senter og Midgard blokkene i en Bestå tv-benk fra IKEA. Ser ut til at det kan fungere greit. Er vel best å sjekke med design-sjefen før det kjøpes inn, men det ser da greit ut :P Eneste er om det er mulig å få tak i noe med dører forran som kunne skjult alt sammen litt når det ikke var i bruk.

Bestå-serien har vel dører den, så det får du på ikea Både mørke glassdører og malte dører.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen har vel mekket til egne løsninger basert på de dørene fra Ikea.
    Altså de skjærer ut mestparten av døren så man står igjen med bare en ramme av det som de igjen trekker med høytaler stoff i ønsket farge, om dette strekkes litt så skal maskene være grove nok til at ting får nok luft samt at IR signalene til f.eks receiver\bd spiller kommer igjennom stoffet.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fruen var ikke like imponert over beistet av en forsterker som ikke passet i tv-benken så i morgen går nok dagen med på Ikea tur for å finne noe den kan stå i.
    He he he. Jeg tenkte å ha min nyinkjøpte Adcom 7805 i tv-benken. Det var glemmesak det. Den hadde knekt på midten om jeg hadde forsøkt. Tv-benken manglet også en centimeter for å rommer RC64. Ikke mye mandig dagens tv-benker.

Håper du finner noe brukendes på Ikea.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle Vis post
    He he he. Jeg tenkte å ha min nyinkjøpte Adcom 7805 i tv-benken. Det var glemmesak det. Den hadde knekt på midten om jeg hadde forsøkt. Tv-benken manglet også en centimeter for å rommer RC64. Ikke mye mandig dagens tv-benker.

Håper du finner noe brukendes på Ikea.
    Det har du så rett i! Jeg var på living, bohus, skeidar og Ikea og jeg fant egentlig ingenting som passet. Alt er jo så smått og puslete Endte opp med en bestå benk som med tiden sikkert blir modifisert etter tipsene i fra TorTorden.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tråla sjølv nettet etter benk med 2 rom breidde, som var smalare enn 1.2m i månadsvis. Fant absolutt ingenting. Måtte til slutt bygga min egen. Etter mykje om og men og 10 såre tomlar, fekk eg laga meg ein brukande benk for å romma receiver, effekt, mediaspelar og xbox, med RC64 på toppen. Nå denne var ferdig byta eg ut dei to effekttrinna mine med ein Parasound HCA2205. Denne viste seg å vera 4mm for brei... Skal aldri meir bygga sjølv

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo Vis post
    Tråla sjølv nettet etter benk med 2 rom breidde, som var smalare enn 1.2m i månadsvis. Fant absolutt ingenting. Måtte til slutt bygga min egen. Etter mykje om og men og 10 såre tomlar, fekk eg laga meg ein brukande benk for å romma receiver, effekt, mediaspelar og xbox, med RC64 på toppen. Nå denne var ferdig byta eg ut dei to effekttrinna mine med ein Parasound HCA2205. Denne viste seg å vera 4mm for brei... Skal aldri meir bygga sjølv
    Eller bygg med ekstra plass til framtidige kjøp. :P

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten oppdatering ang. benken. Har nå montert og satt inn alt utenom senter kanalen. Den skal inn i den midtre delen her selv om det blir litt for lavt. Jeg brukte "Bestå" i fra IKEA og ser at Hybris nevner at det er dører å få tak i på IKEA, men jeg kan ikke finne det noen steder til den benken her. Noen som kan rettlede meg i hvordan jeg finner frem til det i IKEA mylderet?

Og filtet/duken som man trekker med er det noen som selger det i Bergen/omegn?

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80218458/

Fra stereo til surround-bestaa-jpg

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er disse frontene som passer, men ville chattet med ikea folket fra browseren og hørt for å være sikker. Står høyden på benken din er 32 om jeg husker rett, og denne er 26.

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10186597/

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser du kan velge 16cm høyde på frontene også, da må du nok ha to av de ville jeg tro

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Lignende tråder

1. Surround amp vs stereo amp til stereo bruk?
    By RCS in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 8
    Siste melding: 08-20-2012, 23:24
  2. Fra surround til stereo......
    By frojakob in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 0
    Siste melding: 08-01-2012, 08:12
  3. Stereo OG surround ??
    By suprted1 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 44
    Siste melding: 09-10-2009, 08:59
  4. Surround og Stereo