Rør-pre til Doxa effekt m/fjernkontroll

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rør-pre til Doxa effekt m/fjernkontroll

HeiUfter for fremtiden, da jeg har lyst å prøve litt.Rør-pre til Doxa effekt m/fjernkontroll?? Ikke for dyrt, men må være like bra som det låter nå med Doxa pre.Det betyr hi-end + at det og svinger og foten går.Så der, fikk dere noe å bryne dere på.Men husk at det må være med fjernkontroll, ellers ser eg ingen grunn for å bytte ut doxa sin pre.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det ikke an å redigere på et nytt forum?

Hei lufter litt for fremtiden, da jeg har lyst å prøve litt forskjellige pre.
    Rør-pre til Doxa effekt m/fjernkontroll??
    Ikke for dyrt, men må være like bra som det låter nå med Doxa pre.
    Det betyr hi-end + at det og svinger og foten går.
    Så der, fikk dere noe å bryne dere på. Men husk at det må være med fjernkontroll, ellers ser eg ingen grunn for å bytte ut doxa sin pre.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det ikke an å redigere på et nytt forum?Hei lufter litt for fremtiden, da jeg har lyst å prøve litt forskjellige pre.Rør-pre til Doxa effekt m/fjernkontroll?? Ikke for dyrt, men må være like bra som det låter nå med Doxa pre.Det betyr hi-end + at det og svinger og foten går.Så der, fikk dere noe å bryne dere på. Men husk at det må være med fjernkontroll, ellers ser eg ingen grunn for å bytte ut doxa sin pre.

Newcomer Desillusjonert sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg en Rogue pre (med fjernkontroll) på en Rotel effekt. Synes det funker utrolig bra.
    Kjøp brukt, jeg ser Hifisentralen har masse gode fortrinn, også med rør. Men husk; high end begynner litt høyere opp enn 2000 kroner brukt...

Vær klar over at rør KAN være vanskelig. En ting er selve fortrinnet, men rørene som sitter i den betyr mye også. Regn med mye testing og aldri gi opp et fortrinn. Andre rør kan være som natt og dag!

Doxa er noe sært, men kan låte utrolig bra i rette kombinasjonen.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Desillusjonert Vis post
    Selv har jeg en Rogue pre (med fjernkontroll) på en Rotel effekt. Synes det funker utrolig bra.
    Kjøp brukt, jeg ser Hifisentralen har masse gode fortrinn, også med rør. Men husk; high end begynner litt høyere opp enn 2000 kroner brukt...

Vær klar over at rør KAN være vanskelig. En ting er selve fortrinnet, men rørene som sitter i den betyr mye også. Regn med mye testing og aldri gi opp et fortrinn. Andre rør kan være som natt og dag!

Doxa er noe sært, men kan låte utrolig bra i rette kombinasjonen.
    Oki. Ja vet diverse rør kan låte forskjelligt. Litt erfaring fra MA KT88

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt Music Angel. Rogue er ikke bare en divisjon opp, det er mange.
    MA låter artig og varmt på de rette høyttalere, men Rogue er rett og slett veldig god hifi!

Jeg har en kompis som sitter med flere Conrad Johnson fortrinn og selv med samme fabrikant er det store forskjeller i lyd. Og rørene betyr helt utrolig mye når man er oppi de divisjonene der. Mitt råd er, legg pengene i fortrinnet. En NAD, EC eller Rotel til en ok pris kan klare å gjøre en god jobb sammen med et bra fortrinn.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Rogue er så bra alså?? Intressant.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir feil av meg å anbefale noe jeg selv har, men jeg har prøvd den i et high end anlegg og den gjorde ikke mye galt der.
    Men alt avhenger av match, en kompis prøvde en lignende og fikk det ikke til.

Men det er en kvalitets forforsterker og et godt sted å starte. Det som betyr mest er hvilke rør som sitter i den. Den kan matches med veldig mye bra utstyr. Jeg har faktisk en Doxa70SE hjemme nå, som jeg skal teste. Kan si i fra hvordan det er, men igjen, det er ikke sikkert du får det samme resultatet som meg.

Jeg har sluttet å si at noe er dårlig, for det er det sjeldent. Det gjjelder bare å bruke litt tid på å finne de rette kombinasjonene.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Desillusjonert Vis post
    Det blir feil av meg å anbefale noe jeg selv har, men jeg har prøvd den i et high end anlegg og den gjorde ikke mye galt der.
    Men alt avhenger av match, en kompis prøvde en lignende og fikk det ikke til.

Men det er en kvalitets forforsterker og et godt sted å starte. Det som betyr mest er hvilke rør som sitter i den. Den kan matches med veldig mye bra utstyr. Jeg har faktisk en Doxa70SE hjemme nå, som jeg skal teste. Kan si i fra hvordan det er, men igjen, det er ikke sikkert du får det samme resultatet som meg.

Jeg har sluttet å si at noe er dårlig, for det er det sjeldent. Det gjjelder bare å bruke litt tid på å finne de rette kombinasjonene.
    Ja, de er ofte sant.. Ja hvis du gidder, hadde det vert fint med et svar på hvordan det funker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •