Har en Denon AVR1910 som jeg bruker sammen med 2 Cervin Wega XLS 6 høyttalere. Den står innstilt på stereo. Jeg har til nå kun brukt hdmi som input på den.

Problemet er at når jeg f.eks ser på TV (canaldigital hd prv dekoder) og bytter til wimp (app på dekoderen) så blir lyden veldig lav, så lav at jeg må skru opp på max for å i det hele tatt høre noe. Hvis jeg nå bytter en gang mellom hdmi inngangene mens wimp står på så blir alt fint igjen, men når jeg skal se på tv igjen så blir volumet lavt og jeg må bytte frem og tilbake igjen på hdmi velgeren. Det hender også av og til at volumet blir lavt mellom sangene når jeg bruker Wimp app'en på pvr dekoderen . Når PC er koblet til er det samme problemet. Da må jeg bytte mellom tv og pc og tilbake igjen (på hdmi source) mellom hver gang jeg har vært på Youtube, wimp, VLC, osv. Virker som den på en måte må rekalibrere når jeg bytter program som sender lyd og bilde... Noen som vet hvordan jeg kan få fikset dette, er utrolig plagsomt...

Har forresten også funnet ut at om jeg bytter lydinstilling når volumet er lavt så fikser det og problemet (bytter mellom manuel eq og audyssey), men må jo bytte frem og tilbake på lydinstilling hver gang jeg bytter program så dette er heller ikke en løsning...