Onkyo TX-NR929 eller Yamaha RX-A2030 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo TX-NR929 eller Yamaha RX-A2030 ?

Onkyo TX-NR929

Yamaha RX-A2030

Neste generasjon hos hver av produsentene, og begge kommer ut i butikk i disse dager.

Vet dette er smak og behag, men allikevel om noen har noe for og imot ønsker jeg å høre Streaming og HD lyd er pri.
    Får begge til ca like mye, så se bort i fra pris.

Skal biampe frontene og kjøre 5.1 oppsett.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs hva du liker, har du hatt noen av merkene før? Smak og behag, vanvittige mange tråder om yamaha vs onkyo allerede, så anbefaler egentlig prøve få lyttet på det. Yamaha har vel airplay, mens onkyo ha innebygd spotify. Onkyo er vel kjent for å veie ganske mye mer og ha litt mer krutt. Lyd og bilde har jo en del tester av de tidligere modellene.

Active NorwegianGoose sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for Yamahaen. Nå er jo ikke denne sluppet ennå, men jeg vil tro den er rimelig lik fjorårets modell. Den låter jo fantastisk! Jeg liker den særpregede lyden til Yamaha og jeg synes det er en bedre filmformidler enn Onkyo. Det beste hadde kanskje vært om du jadde dratt ut å lyttet selv? Da hadde du fått en følelse av hva du foretrekker.

Unregistered
    Guest
    Er det virkelig mulig å poste uten å registrere seg?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha RX-A2030 får vel spotify med software oppgradering, så da har den AirPlay og Spotify. Jeg har selv RX-A2030 og er storfornøyd!

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min personlige mening er Yamaha.

Jeg har en tråd her på forumet (som jeg ikke finner akkurat nå) hvor jeg testet Onkyo TX-NR1010, og det var mange ting på den som gjorde at jeg sendte den tilbake. Jeg har nå kjøpt en RX-A1020 og er fornøyd. Jeg skulle kjøpe RX-A2020, men kom over 1020 veldig billig, og da ble det til at jeg ofret de tingene 2020 har ekstra. Jeg skal ikke tilbake, hverken til Onkyo eller Denon.

Mine subjektive erfaringer (og tildels teknisk):

• Onkyo blir MYE varmere enn Yamaha. Trenger ikke være et problem, men kjøling i et rack kan bli det.
    • Onkyo har mye synk-problemer på HDMI. Med Yamaha har jeg aldri hatt problemer, også på lange kabler til prosjektor
    • Onkyo kan settes opp til å vise uavhengig bilde på HDMI1 og HDMI2, slik at man kan sette opp at f.eks. volum kun vises på den ene skjermen. Men innstillinger kan kun bare vises på den ene utgangen, aldri begge. Yamaha viser samme bilde begge plasser uansett.
    • Onkyo har Audyssey XT32 for romkorrigering. Mange mener Audyssey fungerer bra. Jeg har ikke hatt så god erfaring med Audyssey. Det passet ikke på mine høyttalere -- man er prisgitt at man vil ha lydbildet Audyssey er programmert for.
    • Yamaha har YPAO for romkorrigering. Det har ikke fungert fullt så bra for meg i auto. Men YPAO lar deg kopiere innstillingene og tweake dem manuelt med en 7 bånds parametrisk EQ. For meg er dette hele greia! Med den får jeg fikset det jeg trenger å fikse på lyden.
    • Onkyoen jeg hadde slet veldig med en stillhet når man skiftet lydformat på film. Gjerne opp til et par sekunder. Yamaha er umiddelbar.
    • Yamaha har mulighet til å bli kontrollert fra fjernkontroll, app, og fra web. Sistnevte viser alle settings på en gang og du kan tweake/sette fra laptop. Det er for meg en fantastisk feature som gjør det lett å tilpasse mer komplekse ting (som f.eks. scener og EQ og sånn).
    • Yamaha har noe man kaller scene og pattern. Scene er en innstilling (kilde, volum, lydinnstilling, etc.) og kan benyttes til å sette klart filmtitting med ett tastetrykk. Pattern er en lydinnstilling (antall høyttalere, large/small speakers, sub, x-over, EQ osv). Den støtter to patterns og jeg bruker disse to til å lage to lydbilder: En for musikk og en for film. Genialt.
    • Yamaha 1020 støtter ikke grader mute (altså -20dB eller -40dB) på fjernkontrollen. Funksjonen finnes, men ikke på fjernkontrollen. Vet ikke hva 2020 gjør.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •