Hjelp til oppkobling av Forforsterker og Effektforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Hjelp til oppkobling av Forforsterker og Effektforsterker

Hei!
    Jeg lurer på hva jeg trenger når jeg skal koble opp forforsterker og effektforsterker til høytalerne mine. lurer også på hvilke kabler jeg trenger

Forforsterker: NAD C165BEE
    Effektforsterker: QSC GX-5

På forhånd Takk 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Abhan
    Hei!
    Jeg lurer på hva jeg trenger når jeg skal koble opp forforsterker og effektforsterker til høytalerne mine. lurer også på hvilke kabler jeg trenger

Forforsterker: NAD C165BEE
    Effektforsterker: QSC GX-5

På forhånd Takk 8)
    Du må stikke på Clas Olsson eller Biltema , eller en butikk med diverse lyd lys å kjøpe slike store Jack kabel plugger. Så bruker du vanlig kabel. Det har jeg gjort. Accucable adapter Phono/hun til Jack/han bare fortell hva du skal bruke den til.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blodøks
    Du må stikke på Clas Olsson eller Biltema , eller en butikk med diverse lyd lys å kjøpe slike store Jack kabel plugger. Så bruker du vanlig kabel. Det har jeg gjort. Accucable adapter Phono/hun til Jack/han bare fortell hva du skal bruke den til.
    Jeg er ganske så ny på dette området... Så hadde vært fint om du/dere kunne si hvilke inputs og outputs jeg skal bruke osv (fra hvor og til hvor, hvis ikke det blir for avansert for deg) :s og hva mener du med vanlig kabel? vanlig høytalerkabel eller?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du går på nett og søker på produsentene finner du sikkert bruksanvisning for nedlastning som beskriver rimelig detaljert hvilke kabler som skal gå hvor, hvis du ikke har de allerede.

Deretter kan du ta med blekka til en lokal forretning som har det du trenger. La deg dog ikke forlede til å kjøpe sofistikerte høyttaler kabler - kjøp vanlige kobberkabler med bra tverrsnitt ca 4 mm2. Rimelige signalkabler gjør og nytten.

Men, som nevnt, vet du hva du skal ha får du det billigst hos Clas/Biltema/nett....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet Abhan

Du trenger to RCA audio kabler. Dvs. med RCA plugg i begge ender. Etter min mening trenger du ikke bruke 1000-vis av kroner på dette. En god kabel trenger ikke være så dyr. Noe slikt:

Tynne såkalte lakristråder av lydkabler som gjerne følger med utstyr bør unngås.

Den ene kobler fra NAD PRE OUT 1 LEFT (Hvit) til QSC INPUT LEFT (hvit). Den andre kobler du fra PRE OUT 1 RIGHT (Rød) til QSC INPUT RIGHT (Rød).
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas
    Velkommen til forumet Abhan

Du trenger to RCA audio kabler. Dvs. med RCA plugg i begge ender. Etter min mening trenger du ikke bruke 1000-vis av kroner på dette. En god kabel trenger ikke være så dyr. Noe slikt:

Tynne såkalte lakristråder av lydkabler som gjerne følger med utstyr bør unngås.

Den ene kobler fra NAD PRE OUT 1 LEFT (Hvit) til QSC INPUT LEFT (hvit). Den andre kobler du fra PRE OUT 1 RIGHT (Rød) til QSC INPUT RIGHT (Rød).
    Tusen takk for hjelpen

Da er det bare fra forsterkern til høytalerne som mangler
    bruker jeg bare vanlig høytalerkabel til dette? er det lurt mede kabelsko?
    Hadde også vært fint å få vite fra hvor til hvor disse kablene skal også

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Abhan
    Tusen takk for hjelpen

Da er det bare fra forsterkern til høytalerne som mangler
    bruker jeg bare vanlig høytalerkabel til dette? er det lurt mede kabelsko?
    Hadde også vært fint å få vite fra hvor til hvor disse kablene skal også
    Du kan velge selv om du vil koble høyttalerkabelen inn på den runde speakon pluggen i midten, eller de røde og sorte høyttalerterminalene (med stor + og - under/over). Om du bruker bananplugg, spader eller kobler kabelen direkte har lite å bety. CH1 til venstre høyttaler, CH2 til høyre. Rød plugg på forsterker til rød kontakt på høyttaler. osv. Ganske enkelt.

Type kabel har heller ikke så mye å bety. Men dette er kontroversielt, mange mener kabel har alt å bety. Jeg bruker 2,5mm^2 høyttalerkabel.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •