Tips til valg av receiver / forsterer - Sonus Faber Venere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til valg av receiver / forsterer - Sonus Faber Venere

Hei!

Omsider har jeg fått leveringstidspunkt for et 5.1 oppsett fra Sonus Faber.
    Sonus faber venere 3.0, center og wall høyttalere.
    Kjøpt mye pga design (konevennlige) og testresultat fra lyd&bilde.

Vurderer følgende:

*Onkyo TX-NR929 med aktive delefiltre for frontene (BI AMP), hva enn nå delefiltre vil si i denne sammenheng? noen? )

*Yamaha A1020, evt 2020

*En mindre receiver, + en effekt ved siden av (tips?)

Jeg er totalt rookie, og har kun hatt plastikk ferdig hjemmekinoanlegg hittil.
    Ønsker et oppsett med ikke alt for mange komponenter under tv'n, men vil en effekt gi et særlig merkbart forskjell i lydbilde får jeg vel gå for dette

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner ikke disse høyttalerene spesifikt, men min erfaring tilsier att en "normal" reciever ikke stiller med god nok effekt til å hente ut alt av potensiale i disse lekre høyttalerene.Watt er jo en evig diskusjon, men strømreserver er ofte ikke det en reciever har mest av, så jeg hadde kjøpt meg feks en 1020, med ett stereo effekttrinn til å ha kontroll på frontene, og da tror jeg receiveren vil ha grei nok kontroll på senter og bakhøyttalerene.Skyt meg gjerne om jeg er på jordet her, men mine erfaringer til nå, har kun talt mot jo mer strøm, jo mer henter du ut av høyttaleren, såklart, dette går jo kun til ett visst punkt

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Olebrum har samme høyttalere som deg, dog kun frontene. Har vært hjemme hos han når han brukte en Onkyo 5008 (kan være jeg husker feil, sjekk tråden hans)
    Med hjelp av en REL 5 så spilte dette meget bra synes jeg, men han synes selv at det ble en god bedring med Parasound A21, men det har jeg ikke fått hørt (enda).
    Ta kontakt med han og hør hvilke erfaringer han har gjort seg.

Rune Bakke
    Guest
    Jeg er ikke helt enig i at watt alltid er et ankepunkt på store høyttalere. Det avhenger av bruk, musikksmak, rom og ikke minst lommebok.
    Jeg har ikke hørt Venvere 3.0, men jeg har hørt 2.5 på en bitteliten Rotel forsterker og jeg fikk totalt hakeslipp over hvordan det spilte. Men det skal sies at DAC'en var veldig bra og de brukte 2 stk forsterkere!
    Men poenget er at Rotel lyden så ut til å passe høyttalerene. Men alt må prøves i stuen det skal stå, det er viktig!

Min erfaring er at jeg til dags dato aldri har hørt en surround forsterker som låter bra til musikk. Men jeg har ikke hørt de dyrerste heller (35-40K).
    Om musikk betyr like mye som film, så ville jeg vurdert en løsning med et godt fortrinn med bypass eller lignende, en billigere receiver og et godt effekttrinn.

Om film betyr mest, kjør på med mest mulig strøm! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk folkens!! Det ble en Pioneer Receiver SC-LX57, kom nettopp ut... har da iallefall PreOut, så da kan jeg oppgradere mtp musikk

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kelben, er du fornøyd med forsterkeren? Nok krefter og god lyd?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •