kappa 9.2I effektforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kappa 9.2I effektforsterker

Hei, har idag kappa 9.2i i stereoppsett, med Dynamic Precision PA400 som effektforsterker. Denne har ikke sviktet meg noen gang, men har måttet bytte en diskant, noe som tyder på litt lite effekt. Dette var etter laaang tids lytting på tildels spinnville volumer, så jeg kan leve med at forsterkeren kanskje bare yter høyttalerne rettferdighet opp til ca 98%...
    Problemet er støy! Forsterkeren står på hele tiden, og har vifter. Disse er termostatstyrt, så de kjøres på full guffe når jeg skrur opp volumet. Det er ingen problem, viftene blir lett borte i musikken Problemet er derimot når forsterkeren ikke er i bruk/brukes på lavere volumer.. da er viftestøyen der fremdeles Det er absolutt ikke mye, men jeg vil gjerne ha en forsterker som ikke støyer i det hele tatt
    Ser på finn nå, etpar alternativer.. En classé ca400, en Krell KSA-200 og en Mark&levinson 27,5.. Den 27,5-saken har jeg latt meg fortelle blir noe snau til kappane, men hva med de andre? Dette er jo forsterker på nærmere 50 kg, og jeg går utifra at effekten er ganske konservativt oppgitt i manualene? Krell-saken er 200w i 8 ohm, med 400 i 4, 800 i 2 og 1600 i 1 ohm.. Classé-saken er 2x400 i 8 ohm, og 2x800 i 4 ohm, altså det samme som jeg har i dag faktisk min er oppgitt til 2x1500 i 2 ohm, og classé'en skal også være stabil i 2 ohm..
    Noen tanker om disse forsterkerne til nevnte høyttalere? de ligger på rundt 20 k på finn, men ser jo at de er gamle. krellen er vel fra 94, som også min nåværende forsterker er. Begynner å dra på åra ja
    Noen som har andre forslag til forsterkere? Ser at Passlabs 350etellerannet skal være veldig bra i følge noen på forumet her, men de vokser tydeligvis ikke på finn-treet

mvh oddi

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    chord spm 1200 fungerer fint til høyttalerne dine. tror også både Hegel og Bryston vil duge, trolig også Primare sin a32 selv om jeg ikke har prøvd de på kappa.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buggs
    chord spm 1200 fungerer fint til høyttalerne dine. tror også både Hegel og Bryston vil duge, trolig også Primare sin a32 selv om jeg ikke har prøvd de på kappa.
    hei jeg har primare A32 på mine kappa 9,2 i og det spiller fantastisk

Newcomer R.Y sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde Parasound Halo A21 på mine 9.2I når jeg hadde de høyttalerne. Den funket som bare det på de. Oppgitt til 2x250w i 8ohm. Men har strømreserver så det holder
    JC1 blokkene funker enda bedre
    Parsound CD1. Parasound JC2. Parasound JC1. B&W 800N.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Mark Levinson 333 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye bra forslag her, men ser ikke ut til at det er så mye å velge mellom på brukten Denne classé-saken ligger på finn as we speak, noen som har erfaringer med denne? hva med pris? 20 k er jo mye for en brukt forsterker, men selger sier den kosta 100 k ny. Alder på den vet jeg lite om, men er neppe noe særlig nyere enn tidlig 2000-tall? Kan det være et problem? Min nåværende DP er fra 94, men tåler tidens tann godt. Regner med at når man betaler ca 100 k for en effektforsterker er det kvalitet i absolutt alle ledd, og at slike ting holder "evig" ? eller tar jeg feil her?

mvh oddi

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers fungerer nok en Bladelius Grendel fjell! få forsterker ;-)

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oddster
    Mye bra forslag her, men ser ikke ut til at det er så mye å velge mellom på brukten Denne classé-saken ligger på finn as we speak, noen som har erfaringer med denne? hva med pris? 20 k er jo mye for en brukt forsterker, men selger sier den kosta 100 k ny. Alder på den vet jeg lite om, men er neppe noe særlig nyere enn tidlig 2000-tall? Kan det være et problem? Min nåværende DP er fra 94, men tåler tidens tann godt. Regner med at når man betaler ca 100 k for en effektforsterker er det kvalitet i absolutt alle ledd, og at slike ting holder "evig" ? eller tar jeg feil her?

mvh oddi
    Problemet med eldre forsterkere er at kondensatorer osv tørker ut.
    Har selv hatt flere slike eldre effektforsterker du nevner uten at det har vært noe problem. Classe'n du nevner som ligger på finn var kanskje litt dyr etter min mening.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Sted
    Skien
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Classe

Jeg sitter med etterkommeren til CA400 (CA401). Min er fra tidlig 2000 tallet, så denne på finn kan være noe eldre enn det.
    Tipper det ikke er alt for store forskjeller på 400 og 401. Min har i alle fall greit med krutt (170000uF og 3kW transformator), men om det er noe match med Kappaene vet jeg fint lite om.
    JM Lab Electra 946
    Classé CP500/CA401
    Copland CDA 289
    Bel Canto e.One DAC 3
    ----------------------------
    B&W CM5/PV1
    Lyngdorf TDA2200
    Lyngdorf CD-1
    ----------------------------
    Electrocompaniet ECi2
    Arcam AVR 300
    Snell-K/Klipsch RB-25
    SVS PB 12 NSD

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,jeg har kikket litt på disse meg selv men lite aktuelt siden jeg har midgard oberon som ikke er så glad i lave impedanser.men jeg har spurt meg selv mer en engang hvorfor ingen bruker electro companiet(oppgir ca dobling ned til 0.5 ohm mener jeg å huske) på kappa er jo oppgitt til å være sykt stabile på spec.beklager og forstyrre tema men er nysjerrig på dette er d dårlig match lydmessig eller er d ikke fult så fullkomment i praksis som på papir??

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    igjen takk for mange bra tilbakemeldinger.
    har pratet med selger, og full service av forsterkeren blir gjennomført nå, med blant annet bytting av elektrolytter og rensing av kontakter. Jeg har igrunn sagt at jeg tar den, skal prate med han senere idag om detaljer Den må jo sendes, og det blir neppe billig. Veier vel sine 50kg +
    Får håpe dette går i orden, noen sjanser må man jo ta her i livet

mvh oddi

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •