Problemer med NAD T 743

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med NAD T 743

Nå trenger jeg hjelp igjen, holder på å rive av meg parykken her.
    Har en NAD T 743, og får opp en rødt symbol som ser ut som en "manual" på displayet på forsterkeren når jeg stiller den inn på "dolby pl", "pl II movie" og "pl II music" (dette er surround instillingene). Dermed får jeg ikke surround lyd, men ren stereo uten sub`n. Om jeg setter forsterkeren på stereo eller lignende fungerer sub`n slik den skal.
    Selv tippet jeg at dette hadde med at forsterkeren ikke fikk inn digital 5.1 lyd, og etter å ha gått inn i setup på dvd-spilleren fant jeg også ut at dette stod av... Men etter å ha satt på den, hadde jeg fortsatt samme problem. Noen som kan hjelpe??
    Utrolig frustrerende, for kan ikke bruke forsterkeren som en surround forsterker i det hele tatt :x

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Problemer med NAD T 743

Hei , vet ikke om jeg er til hjelp , Men har en slik en T743 .

Til musikk bruker jeg ENHANCED ST1

DVD film Skal T743 finne selv til at det er DOLBY DIGITAL 3.2.1 på receiveren , Men av og til klarer den ikke det . Og da går jeg inn i menu på T743 , til Speakers , og forandrer på høyttaler SMALL, LARGE OFF til jeg for lyd . Og setter det tilbake der jeg hadde det . Skal sikkert ikke være slik ,

Hvilken kabler kjører du fra dvd til receiver , og hvilken innstillinger har du inne i menu til T743 akkurat nå ? på DVD feks ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Noob.
    Jeg har en optisk kabel mellom dvd-spilleren og nad`en.
    Instillingene mine på dvd er:
    input: dvd
    video in: off
    analog in: dvd
    gain: +3dB
    digital in: optical 1
    trigger1: on

Du vet ikke hva det røde tegnet betyr altså? :? Kjipt.
    Hmm, forstår jeg deg rett nå: om det ikke fungerer av seg selv, så går du inn og endrer på størrelsen på f.eks fronthøytalerne, og så setter den rett tilbake i samme posisjon, og så fungerer det? Snodig

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine innstillinger :

input: dvd
    video in: off
    analog in: off

digital in: Coaxial 3
    trigger1: off

Ja det er snodig at jeg må inn der å forandre litt, hehe ,så fungerer det . Det røde symbolet du for inn på T743 er vell bare et DOLBY tegn , har ikke noe spesielt å si . men tror det er noen glupinger som vet.

men på displayet på T743 når jeg snurrer dvd står det at jeg for inn DIGITAL 3 inn, og VIDEO 1 inn . tror problemet mitt er at VIDEO 1 står alltid på er mitt problem , for den ikke vekk . selv om innstillingen min er OFF i menu på T743.

Vi for selge vår T743 og kjøpe noe bedre

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. jeg skal prøve å gjøre som du foreslår(slå av og på høytalerne). Snodig om det røde symbolet skal stå for surround eller lignende, for meg ser det ut som en rød manual, og rødt har jo alltid vært forbunnet med fare. Noen som kan opplyse oss der ute :?:

Kjøpte egentlig denne T743 fordi den hadde så mange pre-out, så kjører jeg heller effektforsterkere på utgangene etterhvert som jeg får rå..

Takker for info så langt, la oss håpe noen av de andre brukerne på forumet tar ansvar og belærer oss

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noob: jeg ringte Hifi-klubben idag, de hadde ikke peiling på hva dette kunne være. Men som du nevnte, så fikser det seg hos meg også om jeg går inn å endrer størrelsen på høytalerne, for så å sette den tilbake til utgangspunktet. Irriterende å måtte gjøre dette hver gang, men nå funker det iallefall. Takker iallefall for hjelpen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Irriterende at vi må gjøre dette , man forventer litt bedre når man handler elekronikk . Men kanskje vi har gjort samme feil

Si ifra hvis du finner ut av det problemmet , skal forske litt på dette utover uken

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag svippet jeg innom Hifi-klubben og snakket med dem, fikk da besjed om at dette problemet skulle være fikset, så jeg hadde sikkert fått en gammel versjon som han sa. Så da blir det bare å levere tilbake og få ny.. det skal iallefall jeg. Skrev det her slik at andre enn Noob kan få vite det også.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, var for to uker siden, men dem leverte den tilbake til meg og sa det ikke var feil på den, nissefar, si ifra hvis du for en ny en ,

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noob
    ok, var for to uker siden, men dem leverte den tilbake til meg og sa det ikke var feil på den, nissefar, si ifra hvis du for en ny en ,
    Idag var jeg å leverte inn forsterkeren, fikk ny med meg ut etter 15-20min testing. Anbefaler at du tar deg en ny tur. Lykke til, alt fungerer iallefall fint hos meg nå

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •