Pioneer SC-LX86 vs eldre Pioneerforsterkere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer SC-LX86 vs eldre Pioneerforsterkere

Komplett har tilbud på denne nå til 11k, og vurderer oppgradering fra en eldre VSA-E08 (2003).

Har Pioneer-forsterkere endret karakter/kvalitet de siste årene? Fryktelig usikker om det er verdt å oppgradere hvis lyden i seg selv ikke har blitt bedre

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare erfaring med LX83 og nå LX86 og det er stor forskjell på disse to iallefall så at det er forskjell på en eldre en og 86 kan du nok være sikker på...
    Romkorreksjon i 86 er veldig mye bedre enn i 83. Lydmessig er det selvsagt ikke vannvittig stor forskjell men du har mye flere innstillingsmuligheter på 86 og en mye bedre innebygd DAC enn du har på 83.

Alt i alt så var det verdt oppgraderinga for min del. Jeg ga 12 for den hos soundgarden. og koster den 11 så er jo det ett avsla på 9k fra nypris da
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Konge - takker for svar!

Da ble det akkurat bestillt en LX86, BT200 blåtannsplugg (litt småskeptisk til denne helt -bak- metallmonsteret av en receiver med tanke på radioforbindelse, men vil gjerne prøve det for Spotify). Samt et nytt UPS-batteri til død APC Smart 1000VA

Gleder meg som en unge igjen! USB-DACen skal definitivt prøves!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •