sc-lx86

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: sc-lx86

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

sc-lx86

Skaffet meg en sc-lx86....har fulgt lx serien siden 81.......satt den opp i kveld og merker at når jeg trykker opp og ned volume på fj kontrollen så kan jeg høre det i bass frekvensen på fronthøytalerene....ikke høyt...men kan likevel skimte lyden....veldig iriterende om det skal være slik på en så dyr forsterker?

....kjenner også at volume kontrollen og innvalgs kontrollen på forsterkeren ikke er like solide og faste som på sc-lx85....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på en selv. Hvordan tror du den er, lydmessig sett, i forhold til f.eks. Pioneer VSA-E08 ~2003?

Hører selv kun "servo"/motoren på forsterker når volum justeres opp/ned, dog... VSA-E08

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiofil
    Skaffet meg en sc-lx86....har fulgt lx serien siden 81.......satt den opp i kveld og merker at når jeg trykker opp og ned volume på fj kontrollen så kan jeg høre det i bass frekvensen på fronthøytalerene....ikke høyt...men kan likevel skimte lyden....veldig iriterende om det skal være slik på en så dyr forsterker?

....kjenner også at volume kontrollen og innvalgs kontrollen på forsterkeren ikke er like solide og faste som på sc-lx85....
    Jeg har hatt denne i snart ett år og kan bekrefte at det IKKE er noe lyd what so ever når man justerer volumet. Bruker denne sammen med veldig følsomme høyttalere (100db) så hvis det hadde vært noe ulyd hadde jeg hørt det.

Veldig godt fornøyd med min. Fjernkontrollen syntes jeg derimot er ræva, alle knappene er mer eller mindre like og er det mørkt i rommet ser man ikke hva som står på knappene. Bruk ipad app remoten fra pioneer hvis du kan det, den er veldig bra.

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører heller ingenting fra min 86 ved justering av volum men er enig med Ender angående fjernkontrollen, bruker heller iphone eller ipad... Bortsett ifra det er det en kanon receiver. Var ett kjempeløft å gå ifra lx83 til 86
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut av det og fixet

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener og ha kunnet hørt noe ulra lav knepping ved volum justering på min lx85, men det var kun hørbart når jeg praktiskt talt knelte foran fronten med øre 5cm fra mellomtonen. Så la det sammen med den lave summingen i bak kanalene, ikke noe jeg hører fra sweetspot så har ikke brydd meg noe om det.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0