Receiver til Klipsch - Tanker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Active Dali B5005 sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver til Klipsch - Tanker?

Hei,

Fått et splitter nytt par med RF-82 her på gutterommet og leter etter en receiver til og få litt liv i disse flotte høytalerene.

Det er vanittig stort marked på receivere, og ettersom jeg kommer fra stereo, har jeg ingen anelse om hva jeg skal se etter i en receiver. Lydkvalitet, kraft, streaming-tjenester, tilkobling, format-støtte o.s.v.

Jeg legger stor vekt på lydkvalitet ettersom denne kommer jeg til og ha i en del år. Kraft kommer som nr.2 ettersom effekt kommer senere.
    Har sett på Yamaha sine serier, og har lest at de er en god match til klipsch sine følsomme horn. Samme med Onkyo. Pioneer har jeg hørt at er en dårlig match, og at jeg bør styre unna med på Klipsch.

Hva er den største forskjellen på en receiver til 15k og en til 5k? Tenker da mest på lydkvalitet. Endrer det seg drastiskt for hver tusenlapp jeg ligger på?

Av tekniske finesser er jeg opptatt av at den har alt av den nye teknologien. Airview o.s.v.

Den må også kunne presse RF-82`ene høyt uten at jeg trenger og bekymre meg for at elementene går fyken pågrunn av dårlig kontroll.

Håper på inspill!

Takker ,

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har selv Yamaha på mine Klipsch, å jeg har prøvd Onkyo i opsettet også. I mine øyne er Onkyo en soleklar tommel opp.

men, det er bare svada å kjøpe reciever til 15k f.eks da man i mange tilfeller får ting og tang man ikke har bruk for, som f.eks 11.2 kanaler opp mot en billigere reciever som kanskje har 7.2 kanaler.

en dyrere reciever har noen små krefter mere, og kanskje noen flere HDMI innganger/utganger.

har man ikke bruk for 11 høyttalere og 2 subber, eller 2 hdmi utganger mere så ser ikke jeg vitsen i å kjøpe det. og derfor ville jeg fått for en reciever som er billigere med di tekniske finesser som er ønsket, og heller kjøpt effektforsterker med en gang.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    jeg har selv Yamaha på mine Klipsch, å jeg har prøvd Onkyo i opsettet også. I mine øyne er Onkyo en soleklar tommel opp.

men, det er bare svada å kjøpe reciever til 15k f.eks da man i mange tilfeller får ting og tang man ikke har bruk for, som f.eks 11.2 kanaler opp mot en billigere reciever som kanskje har 7.2 kanaler.

en dyrere reciever har noen små krefter mere, og kanskje noen flere HDMI innganger/utganger.

har man ikke bruk for 11 høyttalere og 2 subber, eller 2 hdmi utganger mere så ser ikke jeg vitsen i å kjøpe det. og derfor ville jeg fått for en reciever som er billigere med di tekniske finesser som er ønsket, og heller kjøpt effektforsterker med en gang.
    Takk for raskt svar!

Så du likte Onkyoen best på dine Klipsch? Noen fler som har samme erfaringen?

Jeg kommer først og fremst til og kjøre et 5.1 (2) oppsett ettersom klipsch er dyrt. Så 11 kanaler er jo totalt unødvendig på mitt bruksområde :P

Jeg har hørt fra mange at receiver er den lureste investeringen ettersom en har den lenge. Er litt derfor jeg lurer på hva som er den største forskjellen på receiverene i forskjellige prisklasser.

La oss si jeg kjøper en receiver til 4-5000k ny, vill den ha samme lydkvaliteten som en som har dobbel pris? Kraften er jo selfølgelig svakere, men ettersom effekt blir neste kjøp, så gjør det ingenting. Jeg er bare opptatt av at lydbilde blir fyldig.

Kjører no en C315 som min far har i stuen og det blir for lyst synst jeg. Kan overraskende spille ganske høyt, men lite dynamikk.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dali B5005
    Takk for raskt svar!

Så du likte Onkyoen best på dine Klipsch? Noen fler som har samme erfaringen?

Jeg kommer først og fremst til og kjøre et 5.1 (2) oppsett ettersom klipsch er dyrt. Så 11 kanaler er jo totalt unødvendig på mitt bruksområde :P

Jeg har hørt fra mange at receiver er den lureste investeringen ettersom en har den lenge. Er litt derfor jeg lurer på hva som er den største forskjellen på receiverene i forskjellige prisklasser.

La oss si jeg kjøper en receiver til 4-5000k ny, vill den ha samme lydkvaliteten som en som har dobbel pris? Kraften er jo selfølgelig svakere, men ettersom effekt blir neste kjøp, så gjør det ingenting. Jeg er bare opptatt av at lydbilde blir fyldig.

Kjører no en C315 som min far har i stuen og det blir for lyst synst jeg. Kan overraskende spille ganske høyt, men lite dynamikk.
    Jeg likte best Onkyo, fordi den ga mere trøkk over hele linja. Den ble mere sprelsk i toppen, men ikke noe som direkte plaget meg. det er dog noe som er smak å behag for alle og enhver. Du kan uans ikke slå feil med Yamaha på disse. NAD er helt forferdelig på Klipsch i mine ører iaf :P

Ta en titt på disse to.

AVshop.no / YAMAHA Aventage RX-A1030 Black 7.2 Surround receiver
    AVshop.no / YAMAHA Aventage RX-A3020 Black 9(11).2 Surround receiver
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.oersonlig synes eg og onkyo gjører seg bra på klipsch.har hatt yamaha er bra på klipsch.men eg liker bedre onkyo enn yamha på klipsch
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv yamaha på mine Klipsch syntes dette låter bra.
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldinger!

Så Onkyo er hakket bedre på Klipsch da? Men problemet er at de ikke har airview.. noe jeg egentlig trenger.

Hvilke receiveren er og anbefale fra Onkyo da? Helst ikke over 8k.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med det er Apple Airplay du mener? Det har jeg fikset greit med en Apple TV til kr. 595,- koblet til reveiveren min med HDMI-kabel.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du går for Onkyo, må det vera 7 serien eller høgare dersom du skal ha effektforsterkar. Altså TX-SR717 eller 727. 717 har Audyssey XT32 romkorreksjon, som er betre en Xt multi eq. Så eg ville gått for den. Trur og den er mogleg å få til veldig god pris.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Splice
    Regner med det er Apple Airplay du mener? Det har jeg fikset greit med en Apple TV til kr. 595,- koblet til reveiveren min med HDMI-kabel.
    Airplay var det ja. Mybad :P

Den var ikke dum nei. Har lovet meg selv og aldri kjøpe et produkt fra Apple igjen, men får gå

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Dersom du går for Onkyo, må det vera 7 serien eller høgare dersom du skal ha effektforsterkar. Altså TX-SR717 eller 727. 717 har Audyssey XT32 romkorreksjon, som er betre en Xt multi eq. Så eg ville gått for den. Trur og den er mogleg å få til veldig god pris.
    Det var bra du sa! Trodde alle Onkyo receivere hadde pre-out jeg.

Da får jeg se om det dukker en av de nevnte modellene over på brukten. Visst ikke så kjøper jeg ny.

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd yamaha onkyo denon men marantz ble valgt som det beste alternativet for meg. Etter det jeg har hørt bruker Klipsch Marantz selv også.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du kjøper apple tv utanom, og får dei nye fancy funksjonane du treng der, så dukkar det stadig opp litt eldre, gode Onkyo modellar på brukten.

Newcomer Yosh81 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz all the way. Ikke bare er det bedre match, men Marantz er mye mer musikalsk. Onkyo passer så absolutt ikke med klipsch i mine ører.
    (Men, nå mener jeg at Onkyo er søppel også da)

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    727 har ikke preout.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    En liten rettelse Verken 717 eller 727 har XT32 romkorreksjon
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kamerat har rf82 og onkyo 905 - låt skikkelig tamt på film før han kjøpte effekt i tillegg.
    Selv om han betalte 20k for Onkyo'en så ble det liksom ikke noe sprut når han skrudde opp volumet på Transformers..

Men kan hende de nye modellene er sprekere

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange meninger ute å går, men det er uans bare dine ører som bestemmer om lyden er bra.

finnes det ingen forhandlere som kan låne deg ett produkt til testing?

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar folkens!

Står no mellom Onkyo og Marantz. Har sett litt på 727 samt denne :Marantz SR5007 surroundreceiver - Sort - Surroundreceiver - Hjemmekino
    Knuser den Onkyoen på kraft og lydkvalitet?

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Det er mange meninger ute å går, men det er uans bare dine ører som bestemmer om lyden er bra.

finnes det ingen forhandlere som kan låne deg ett produkt til testing?
    Skal vel alltid få det til, men vet ikke hos hvem. Bor i Bergen, så hadde vært konge visst noen kunne opplyst meg om hvilke forhandlere som markedfører Onkyo, Yamaha eller Marantz.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •