Receiver til Klipsch - Tanker? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dali B5005
    Takk for svar folkens!

Står no mellom Onkyo og Marantz. Har sett litt på 727 samt denne :Marantz SR5007 surroundreceiver - Sort - Surroundreceiver - Hjemmekino
    Knuser den Onkyoen på kraft og lydkvalitet?
    Spør om Soundgarden er villig til å låne deg en 5007, så kan du ta den med hjem å teste.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Active Dali B5005 sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Spør om Soundgarden er villig til å låne deg en 5007, så kan du ta den med hjem å teste.
    Vet du hvor i Bergen de ligger?
    Hvor lenge er det mulig og låne fra de da, vet du det?

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strandgaten 18
    5013 Bergen
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke om di låner ut, men det går ann å høre.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en kamerat som nettopp kjøpte seg Klipsch RF-62. Han bruker Pioneer VSX-922. Det spiller forsåvidt greit når man bi-amper men merker de vil ha litt mer.

Vi prøvde min Onkyo 717 og merket at Pioneer gir ut mer bass enn Onkyo, men Onkyoen hadde mer kontroll på høyt volum, spesielt ved bi-amping.

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    En kamerat har rf82 og onkyo 905 - låt skikkelig tamt på film før han kjøpte effekt i tillegg.
    Selv om han betalte 20k for Onkyo'en så ble det liksom ikke noe sprut når han skrudde opp volumet på Transformers..

Men kan hende de nye modellene er sprekere
    Kan love deg at en Onkyo til 20-25K dvs 3010 og 5010 fint klarer å drive selv et komplett RF-7 oppsett uten at det er i nærheten av tamt, men alt er bedre med mer effekt

Så er jo mye avhengig av rommet også noen vanskelige rom kan kreve langt mer en gjennomsnittet. Her har jeg 2 forskjellige oppsett i forskjellige stuer den i andre etg spiller det meste bra, mens første etg med åpen løsning og hule vegger er kravene helt annerledes så har begynt å rive vegg for vegg å setter opp nye Hva gjør man ikke for god lyd

Her er systemer med gode rom korreksjons løsninger å foretrekke og der kommer mye av prisen inn om man f.eks ønsker audyssey multi xt32 rom korreksjon

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange ganger skal jeg si det?
    Store Denon receivere er kanonmatch med Klipsch, hvis man vil ha naturtro lyd på nusikk og ikke bare smell og skarpe lyder på film! :lol:

Det har vært flere hifi tullinger her som motvillig har gått med på at min Denon AVR-4311 koblet til RF-63 faktisk spiller musikk. Selv mener jeg Audyssey XT32 skal ha en stor del av "æren".

MEN receiver er receiver, 2 kanals gir mer for pengene på musikk selvfølgelig

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Hvor mange ganger skal jeg si det?
    Store Denon receivere er kanonmatch med Klipsch, hvis man vil ha naturtro lyd på nusikk og ikke bare smell og skarpe lyder på film! :lol:

Det har vært flere hifi tullinger her som motvillig har gått med på at min Denon AVR-4311 koblet til RF-63 faktisk spiller musikk. Selv mener jeg Audyssey XT32 skal ha en stor del av "æren".

MEN receiver er receiver, 2 kanals gir mer for pengene på musikk selvfølgelig
    Uten tvil at både di store Denon og Onkyo gjør en bra jobb på Klipsch begge to og er helt enig med deg at riktig kalibrering skal ha mye av æren for det. Det er for nytt til at mange tør å krype til korset og innrømme det. Jeg var selv en av de og brukte et år på testing før jeg måtte bøye meg i støvet he he

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har mulighet, ville jeg absolutt testhørt først! Jeg kjøpte en svindyr Denon den gang jeg handlet mine Klipsch RF82Mk2, den var helt forferdelig i mine ører, skrikete og slitsom. Solgte den 3 dager etterpå, tapte masse penger, kjøpte en Yamaha 3067 til mangfoldigende tusen og fattig blei jeg, men fy flate å vakkert det låt til sammenligning Var som natt og dag. Den dagen lærte jeg hvor mye forskjell det kan være. Dette var altså MIN mening da. Har hørt Onkyo også på mine, veldig likt Yamahaen. Skjønner ikke hvordan folk kan sammenligne Denon og Onkyo, men.

Man betaler vel ofte for en bedre DAC (?) og generelt bedre løsninger, raskere romkorreksjon, sånne småting ved de dyrere receiverne. Ihvertfall det jeg har blitt fortalt tidligere. Yamahaen min er en god del raskere under kalibrering enn billig-Onkyoen til en kamerat, men det kan jo være andre grunner til det. Yamaha bruker dog (etter hva jeg har lest) ikke så mye mainstream-komponenter innvendig som mange av de andre, og har ofte egenproduserte komponenter. Men igjen, om det har noe å si er jo en annen sak :P Og det siste må noen andre bekrefte

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har mulighet, ville jeg absolutt testhørt først! Jeg kjøpte en svindyr Denon den gang jeg handlet mine Klipsch RF82Mk2, den var helt forferdelig i mine ører, skrikete og slitsom. Solgte den 3 dager etterpå, tapte masse penger, kjøpte en Yamaha 3067 til mangfoldigende tusen og fattig blei jeg, men fy flate å vakkert det låt til sammenligning Var som natt og dag. Den dagen lærte jeg hvor mye forskjell det kan være. Dette var altså MIN mening da. Har hørt Onkyo også på mine, veldig likt Yamahaen. Skjønner ikke hvordan folk kan sammenligne Denon og Onkyo, men. Man betaler vel ofte for en bedre DAC (?) og generelt bedre løsninger, raskere romkorreksjon, sånne småting ved de dyrere receiverne. Ihvertfall det jeg har blitt fortalt tidligere. Yamahaen min er en god del raskere under kalibrering enn billig-Onkyoen til en kamerat, men det kan jo være andre grunner til det. Yamaha bruker dog (etter hva jeg har lest) ikke så mye mainstream-komponenter innvendig som mange av de andre, og har ofte egenproduserte komponenter. Men igjen, om det har noe å si er jo en annen sak :P Og det siste må noen andre bekrefte

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en merkelig dobbelpost, en uten avsnitt :P Og jeg aner ikke hvordan jeg sletter. Beklager!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •